Adrie
10.12.2005 01:56:10
Hallo,
Is het mogelijk om:
Direct capture nach DIVX mit Video de luxeplus???
Ik kan wel als ik een film in DV binnen heb deze exporteren naar Divx.
Maar ik wil als ik captured de film realtime capturen in Divx.
Ik kan de knop MPEG4 namenlijk niet aanvinken, activren(blijft licht blauw) Wel Mpeg2 en DVD mogelijk.
De mpeg4 codec is geonstalleerd. Ik kan namelijk naar MPEG4 exporteren.
Alvast bedankt
SVP antwoord ook naar: a.nat@hccnet.nl
landrover
10.12.2005 11:28:10
Waarom wil je real-time naar DivX? De kwaliteit is vaak minder omdat alles realtime moet gebeuren. 2-pass encoding zit er dan helemaal niet in. Daarnaast is het een ongeschikt formaat voor videomontage omdat het gebaseerd is op key-frames waardoor je slecht door je materiaal kunt scrollen (achteruit scrollen is al helemaal een crime) en het niet mogelijk is om nauwkeurig te monteren.
Adrie
10.12.2005 14:15:18
Hallo, bedankt voor de reactie. Dus dit kan ik beter niet doen. Ik heb namenlijk veel video op DV bandjes. Deze video wil ik gecomprimeerd naar een grote HD brengen. En van daaruit bewerken eyc.
iS DIT MOGELIJK? Welke codec is dan geschikt.
Alvast bedankt.
Adrie
landrover
11.12.2005 13:48:47
DV-video is al gecomprimeerd (grofweg 1/6 van ongecomprimeerd video), dus als je HDD groot genoeg is kun je het beste rechtstreeks DV capturen, vervolgens bewerken en dan comprimeren naar een efficient formaat als DivX. Je weet al dat DivX 6 helaas (nog) niet bruikbaar binnen VdL, maar je zou wel kunnen exporteren naar DV- of MJPEG-avi en dan met b.v. VirtualDub converteren naar DivX 6.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.