Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Op Ntsc Formaat Inlezen?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
w.vuyk
Heb een video tape gekregen van familie in de US. De tape is dus in NTSC formaat.
Ik wil deze tape inlezen via de camera. Op dat ogenblik krijg ik op de camera een goed beeld, maar in video de luxe 2006 zie ik allleen maar rommel in het beeld. Ik heb geprobeerd de settings in VdL op NTSC formaat te zetten (programmainstellingen zowel als projectinstellingen).

Vervolgens ook de landinstellingen op US gezet, geen verschil. Een 'normale' PAL tape inlezen levert geen enkel probleem op om in te lezen. Misschien dat ik een setting mis.
Is er iemand die me nog ideeen kan geven? De tape wil ik dolgraag inlezen, het is mijn eigen huwelijkstape namenlijk ohmy.gif

Alvast bedankt voor hulp,

Wim
landrover
Ik kan me zo voorstellen dat de camera het NTSC signaal intern naar PAL omzet (zoals veel moderne videorecorders en DVD-players) en je VdL dus op PAL in moet stellen. Heb je dat al geprobeerd?
w.vuyk
QUOTE(landrover @ 09.12.2005 14:18:19) [snapback]115650[/snapback]
Ik kan me zo voorstellen dat de camera het NTSC signaal intern naar PAL omzet (zoals veel moderne videorecorders en DVD-players) en je VdL dus op PAL in moet stellen. Heb je dat al geprobeerd?

Dat is wat denk ik de camera zelf al doet. Het project heb ik met NTSC instellingen, zowel als PAL instellingen geprobeerd.
De camera kan geen NTSC opnemen, enkel afspelen. Ik heb afgelopen weekeinde met allerlei instellingen zitten spelen, zonder succes totdat ik een trial Pinnacle (oude versie 8) installeerde(vond deze hint in het duitse forum). Deze las direct en zonder problemen de video in. Van daaruit ben ik weer met Magix verder gegaan.
Noch Movie Make, noch Magix kon ermee overweg. Er moet blijkbaar nog wat te wensen overblijven?

Bedankt in ieder geval,

Wim
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.