Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 5.1 Audio
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
sharkyvk
Wie kan mij vertellen hoe ik een 5.1 audio track kan maken ? Ik heb VDL 2006 plus. Volgens mij gaat dit niet echt met de surround editor huh.gif . Is er een ander prog nodig om dit met aparte kanalen te maken?

Ben benieuwd.

Sharkyvk
landrover
In tegenstelling tot wat veel mensen denken ondersteunt VdL GEEN 5.1 Surround. Er is sinds versie 2006 wel beperkte ondersteuning voor import van Dolby Digital geluid (alleen in de 2.0 variant) en er is ondersteuning voor Surround Sound via de surround editor, maar dan gaat het om de analoge variant met maar één surroundkanaal. Beide surround-speakers geven dan dus hetzelfde signaal weer.
sharkyvk
QUOTE(landrover @ 03.12.2005 13:31:12) [snapback]115044[/snapback]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken ondersteunt VdL GEEN 5.1 Surround. Er is sinds versie 2006 wel beperkte ondersteuning voor import van Dolby Digital geluid (alleen in de 2.0 variant) en er is ondersteuning voor Surround Sound via de surround editor, maar dan gaat het om de analoge variant met maar één surroundkanaal. Beide surround-speakers geven dan dus hetzelfde signaal weer.

Weet je wel of ik een "betaalbare" progje kan vinden die wel daadwerkelijk 5.1 audio maakt? Ik weet het van Maven maar ik hoop dat Magix iets heeft in zijn assorti.

mvg sharky
HarmHero
QUOTE(sharkyvk @ 03.12.2005 21:42:09) [snapback]115085[/snapback]
Weet je wel of ik een "betaalbare" progje kan vinden die wel daadwerkelijk 5.1 audio maakt? Ik weet het van Maven maar ik hoop dat Magix iets heeft in zijn assorti.

mvg sharky

Ik gebruik zelf voor mijn 'soundtracks' en geluidssporen Music Maker 2006 Deluxe. Je kunt nl met MM2006 Deluxe 5.1 surround geluid maken. Weet alleen zelf nog niet hoe ik dit kan importeren in een programma om het daadwerkelijk ook te branden. Video Deluxe 2005 kan het iig niet dry.gif
jdeboer
QUOTE(HarmHero @ 01.02.2006 22:58:22) [snapback]122434[/snapback]
Ik gebruik zelf voor mijn 'soundtracks' en geluidssporen Music Maker 2006 Deluxe. Je kunt nl met MM2006 Deluxe 5.1 surround geluid maken. Weet alleen zelf nog niet hoe ik dit kan importeren in een programma om het daadwerkelijk ook te branden. Video Deluxe 2005 kan het iig niet dry.gif

Met het programma DVDlab Pro (http://www.mediachance.com/dvdlab/dvdlabpro.html) kun je de VOB bestanden gemaakt met Magix Video Deluxe inlezen. DVDlab Pro haalt het audio gedeelte en videogedeelte uit elkaar. Je kunt dan het audio spoor wissen en het 5.1 audio spoor toevoegen. Met DVDlab pro kan dan verder de DVD gemaakt worden, zoals de DVD menu's.
johan
Als ik mijn film op DVD zet krijg ik helemaal geen geluid.
Ook als ik mijn films inlees van mijn camera (deze is met 5.1) ziet hij alleen stereo.
Hoe kan ik dit inlezen als 5.1 en ook zo op DVD zetten.

Ik gebruik Video de Luxe 2007 plus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.