Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Mixer Aanpassingen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
NetEagle
Hallo,

Graag zou ik van de kenners wat hulp hebben. Magic video deLuxe 2006 werkt prima, alleen kon ik 1 bewerking niet voor elkaar krijgen, nl:

Als ik in mijn filmpje het bestaande geluid ga mixen met achtergrond muziek, zijn er momenten waar ik het geluid dat opgenomen is tijdens het filmen wil terugdringen. Dat doe ik natuurlijk met de Audiomixer. Als ik zo het hele filmpje bewerk zijn er een aantal bewerkingen geweest met de schuifjes van het geluid wat bij de film hoort en de toegevoegde achtergrond muziek.

Dat gaat allemaal prima. Maar als ik de film daarna opsla en opnieuw afspeel is er niets bewaard van die veranderde settings van het geluid en hoor ik heel het filmpje de geluiden van het filmpje EN de achtergrondmuziek samen nog net zo hard als voorheen.

De mixer heeft dus gedurende de mixerbewerkingen wel gewerkt maar het programma heeft die veranderingen niet opgeslagen. Ik heb de indruk dat ik een instelling vergeet. Bijvoorbeeld als je de mixer opent zie je rechtsonder een rode button met "link"moet je daar eerst op klikken om de instellingen te bewaren? Of vergeet ik een hele andere instelling?

Alvast hartelijk dank voor de geboden hulp.
FransS
Hoi Net eagle,

Je kunt je geluid in stellen met rubbercurve ,en daarna keyframe. zie bijlage.
Kijk ook eens in je handleiding daar staat alles in zoals het moet .

Suc6.Frans S. user.gif
mschagen
Als je wilt dat je bewerkingen in de film (mvd bestand) worden opgeslagen, moet je inderdaad zoals Frans aangaf effectcurven gebruiken.

De mixer werkt heel anders. Onder systeem instellingen (toets Y) zit een optie om real-time geluid naar een wav bestand te schrijven (misschien heet het iets anders). Dit moet je aan zetten en een bestandsnaam specificeren. Als je nu de film afspeelt en de mixer gebruikt, wordt al het geluid zoals je dat mixt naar dat audio bestand geschreven. In principe zou je nu dat gemixte geluid onder je film kunnen zetten, de originele geluidssporen muten, en zo de film exporteren of branden. Ik moet toegeven dat ik deze functie zelf nog nooit gebruikt heb, maar zo zou het moeten werken.

Al met al lijkt dit wat knullig (is het eigenlijk ook wel) maar volgens mij komt dit nog uit de tijd dat je alleen geluid kon gebruiken in dit programma. Met de mixer maak je dan je mix-down, of je uiteindelijke geluids mixage die naar bestand wordt geexporteerd.
landrover
Al met al lijkt dit wat knullig

Wat is daar knullig aan? Het biedt je de mogelijkheid om real-time audio te mixen en dat is ongehoord luxe in een montagepakket in deze prijsklasse. En het geeft gebruikers de kans om gebruik te maken van de full-duplex capaciteiten van de audiokaart. Vrijwel iedereen heeft dat (en heeft er in feite dus ook voor betaald) maar bijna niemand maakt er gebruik van.
Het enige alternatief is een feature waarbij je realtime, al dan niet m.b.v. een externe mixer, keyframes in je audiotracks kunt plaatsen. Avid b.v. kent die mogelijkheid maar zoiets kun je bij VdL niet verwachten.
NetEagle
QUOTE(FransS @ 01.12.2005 21:19:52) [snapback]114923[/snapback]
Hoi Net eagle,

Je kunt je geluid in stellen met rubbercurve ,en daarna keyframe. zie bijlage.
Kijk ook eens in je handleiding daar staat alles in zoals het moet .

Suc6.Frans S. user.gif

Hallo Frans,

Hartelijk dank voor de aanwijzingen en de rubbercurve werkt prima zeg. Die mixer vindt ik maar niks omdat het de verwachting wekt dat je daar gewoon alles mee kunt mixen. Dat kun je wel maar je kunt er alleen wat mee als je de instellingen doorvoert die Mschagen ook aangaf. Niks mixer maar gewoon die rubbercurve dus. Exelent hoor! Prima en héél hartelijk dank voor de tips van iedereen:)
Jullie hebben mij een blij mens gemaakt. Wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je beter hier in het forum een vraag kunt stellen dan aan de "helpdesk" van Magix per telefoon. Die kunnen ze beter stand de pede opdoeken. Moer er nu nog antwoord van krijgen per e-mail....

Nogmaals D A N K!:)
mschagen
QUOTE(landrover @ 02.12.2005 10:24:54) [snapback]114947[/snapback]
Het enige alternatief is een feature waarbij je realtime, al dan niet m.b.v. een externe mixer, keyframes in je audiotracks kunt plaatsen. Avid b.v. kent die mogelijkheid maar zoiets kun je bij VdL niet verwachten.

Waarom zou je dat bij vdl niet kunnen verwachten? Vdl kan het in feite al per object via de dialoog effectkurven (de Plus versie). Hierbij kun je 1 audio object afspelen en real-time een slider bewegen waarmee je zo een curve creeert. Het is dan niet zo'n grote stap meer om iedere slider van het mix paneel dit te laten doen, voor de geluidsobjecten die tijdens het afspelen in de diverse sporen worden aangetroffen.

Nu moet ik wel zeggen dat hoewel zo'n mix paneel er leuk uitziet, het volgens mij toch niet echt zinvol is voor een computer. Uiteindelijk kun je maar 1 schuif of draaiknop tegelijkertijd bewegen met de muis. Voorzover ik weet kun je niet het toetsenbord o.i.d. gebruiken om b.v. meerdere schuiven tegelijkertijd te kunnen besturen. Vanwege die beperking kun je dus net zo goed via effectcurven werken. Nu ken ik Avid niet zo goed, maar moet je daar ook met de muis 1 schuif per keer verslepen, of hebben ze daar iets slims bedacht (Koppelen van schuiven o.i.d.)?

Ik geloof dat in digitale geluidsstudios er altijd nog van die grote mengtafels staan, waarvan de positie van de knoppen dan als een soort key frame wordt opgeslagen, dat dan weer wel. Maar aangezien de meeste gebruikers niet zo'n paneeltje thuis zullen hebben staan lijkt het me niet nodig dat vdl zoiets ondersteunt.
landrover
Daarin ben ik het dan ook volledig met je eens. In VdL hoort zoiets niet thuis.
Het is, als je maar 1 fader per handeling kunt bedienen, natuurlijk mogelijk om een bepaalde passage een aantal keren voorbij te laten komen en iedere keer een nieuwe handeling te verrichten.
Over Avid: daarin zit de mogelijkheid om verschillende kanalen te koppelen waardoor je dus met 1 muisbeweging meerdere kanalen kunt bedienen, hetgeen natuurlijk vooral voor stereobronnen handig is. Maar waar het echt in uitblinkt: de software kan via midi communiceren met diverse audiomixers en op die manier kun je op 8 kanalen tegelijk realtime audio mixen. De stand van de faders wordt dan als keyframes op de audiotrack gezet. Geweldig leuk om te doen omdat je dan heel organisch kunt mixen, alsof je in een analoge omgeving werkt. smile.gif

Ik zal trouwens eens met die effectkurven aan de slag gaan. Ik heb het (in deze versie) nog niet gebruikt maar ben er heel benieuwd naar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.