Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Hapert Bij Dvd Speler
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Kasper
Bij stand alone Dvd speler (lite on) hapert het geluid met een Dvd gemaakt met Vdl2005.
Bij een Svcd is het geluid goed.
Heb inmiddels alle instellingen geprobeerd, welke in dit forum vermeld zijn (uiteraard Audio
dus ook dezelfde instellingen gegeven, welke bij een Svcd gebruikt worden), maar zonder
resultaat.
Dvd speelt wel goed af op een Dvd speler van een kennis.
Heb de instellingen van de Dvd speler ook gewijzigd, ipv Bitstream naar Pcm, maar helaas,
haperend geluid blijft.

Wie heeft er tips?

Kasper
Duiker
Heb je het ook al eens geprobeerd met een ander merk dvd?
Niet elke dvd speelt in elke dvd speler goed af.

Sander
Kasper
Heb al meerdere merken schijfjes geprobeerd.
Ik neem met m'n Lite On dvd recorder op van m'n digitale camera.
Hierna ga ik met m'n pc het schijfje importeren.
Als ik dit met Nero doe, en daarna een dvd brand met Nero, is alles goed.
Doe ik dit met Magix, dan hapert het geluid.

Frank
mschagen
Kun je erachter komen welke instellingen nero gebruikt? bitrate, CBR of VBR etc.
Kasper
Ben er zojuist achter gekomen, dat als ik een Image van de schijf gemaakt met Vdl2005, brand met Nero
dat ik dezelfde problemen heb, dus dat kan ik ook uitsluiten (maar was eigenlijk wel te verwachten, omdat Nero een kopie maakt van de Vld Image)
Busje48
Ik heb het zelfde probleem maar dan met vdl 2006. Ik heb verschillende schijfjes geprobeerd, maar geen resultaat. Als ik de dvd op een JVC speler afspeel hapert het geluid. Ik heb het ook bij een kennis geprobeert met JVC speler, ook hier een haperend geluid. Bij iemand met een ander merk dan JVC speelt hij prima. De dvd is gebrand met een nieuwe Benq brander.

Welke dvd-speler gebruik je?
Harrie
Kasper
Zoals eerder vermeld, heb ik een Lite-on dvd speler.
Van de week heb ik de Magix Film ge-exporteerd naar Mpeg.
Hierna heb ik met Nero een DVD gebrand, en het geluid is goed!

Ik kan er helaas niet achter komen welke instelling Nero anders heeft dan Vdl, mbt tot Audio.

Dus zolang dat nog onbekend is, doe ik het dan op deze manier.
JohnV
Ik ondervind ook hetzelfde probleem in VDL2006. De gebrande DVD afspelen op een Targa DVD speler geeft haperend geluid. Op een wat oudere DVD speler speelt de DVD wel goed af.
Van DV naar DVD met Sonic MyDVD gaat wel goed met afspelen op de Targa (en met hetzelfde type DVD schijfje), geen enkel probleem met geluid. Voorziet VDL2005/6 de DVD op een andere manier van geluid ?
Ik heb ook verschillende instellingen gebruikt, MPEG Stereo 384, Mono 32, PCM Stereo, PCM Mono, maar alle geven hetzelfde probleem met geluid. Ong. elke seconde valt het heel even weg.
Kasper
Kan je het dan ook eens proberen, op de manier zoals ik hierboven omschreven heb?
Graag hoor ik dan of het gelukt is.

Blijft altijd de vraag, zoals jij ook al noemde, of Vdl een Dvd op een andere manier van audio voorziet.
Graag wil ik met Vdl alles doen (film maken én branden), maar dat kan dus niet.

Succes!

Kasper
JohnJ
Ik neem aan dat de DVD aangesloten is op een receiver of andere versterker. Als je de uitgang op DVD hebt staan probeer dan eens een andere uitgang, bv CD.
Ik heb ook bij een aantal met Magix gemaakte en gebrande DVD problemen dat het geluid niet goed is, cq wegvalt als de receiver op DVD staat. Als ik hem dan op CD zet is het geluid goed.

John
Busje48
Als ik de film als een mpeg bestand exporteer en deze dan met nero brand heb ik nog steeds een haperend geluid.

Hierna heb ik de film zonder geluid als mpeg bestand geexporteerd. Met Nero Visio heb ik toen het geluid erbij gezet en op de DVD gebrand. Het resultaat was een haperend geluid.

Hierna heb ik de film met geluid met VDL6 op de schijf gebrand. Met Nero Visio heb ik de schijf geimporteerd en de film opnieuw gebrand. Hoera het geluid is nu goed.

Ik heb telkens nieuwe rw+ schijfjes Phillips gebruikt.

Harrie
JohnV
Heb ook zojuist met Nero "Recode DVD Video" de met VDL gebrande DVD opnieuw gebrand maar heb nog steeds hetzelfde haperende geluid.
Of heb jij het op een andere manier gedaan Harrie ?

Op de DVD met haperend geluid gebrand met VDL wordt de audio in Nero aangeduid als "MPEG-1 2ch unspec.". Op eerdere gebrande DVD's met MyDVD, die wel een goed geluid geven, is het geluid aangeduid als "Dolby Digital 2ch unspec".
Maar als ik in VDL PCM koos als Audio parameter ging het ook niet goed met het geluid. Dus ik ben nu ten einde raad. sad.gif
Busje48
Hoi,

Open Nero Vison en kies voor DVD maken en dan DVD-Video. Kies dan in het menu links voor schijf importeren. Indien je film uit meerdere titels bestaat komen die rechts te staan. Als de schijf geimporteerd is kies je voor volgende en volg je de aanwijzingen van het programma. Je kunt dan ook een menu aanmaken.

Succes
Harrie.
bertweijs
QUOTE(Busje48 @ 16.12.2005 20:08:34) [snapback]116354[/snapback]
Hoi,

Open Nero Vison en kies voor DVD maken en dan DVD-Video. Kies dan in het menu links voor schijf importeren. Indien je film uit meerdere titels bestaat komen die rechts te staan. Als de schijf geimporteerd is kies je voor volgende en volg je de aanwijzingen van het programma. Je kunt dan ook een menu aanmaken.

Succes
Harrie.

Ik heb het zelfde probleem met een JVC Video(DR-M10S). Wanneer ik deDVD met Roxio versie 6 maak, zijn de problemen opgelost.
landrover
Misschien ten overvloede, maar ook in VdL kun je de mpeg encoder vertellen of er mpeg audio of pcm audio gemaakt moet worden. Daarvoor moet je op het tabblad "audio" van het menu "geavanceerd" in de mpeg-encoder settings zijn. De brandmodules van VdL en Nero hebben geen invloed op dit probleem, vandaar dat een met Nero (of Roxio) gebrande versie van dezelfde mpeg-file dezelfde problemen oplevert.
bertweijs
QUOTE(landrover @ 09.01.2006 17:42:26) [snapback]119320[/snapback]
Misschien ten overvloede, maar ook in VdL kun je de mpeg encoder vertellen of er mpeg audio of pcm audio gemaakt moet worden. Daarvoor moet je op het tabblad "audio" van het menu "geavanceerd" in de mpeg-encoder settings zijn. De brandmodules van VdL en Nero hebben geen invloed op dit probleem, vandaar dat een met Nero (of Roxio) gebrande versie van dezelfde mpeg-file dezelfde problemen oplevert.

Schijnbaar niet. Via VDL krijg ik het geluid niet goed, ook al kies je voor PCM of mpeg audio. Ik heb diverse manieren geprobeerd, maar niets helpt. Ook wil ik opmerken dat in een andere DVD speler de problemen er niet zijn.

Groet,

Bert Weijs
landrover
Hoi Bert,

In theorie zou het kunnen dat sommige DVD-spelers moeite hebben met het UDF-formaat wat Magix gebruikt om DVD's te beschrijven. Nero Vision Express werkt daarentegen netjes volgens de DVD-video norm, wat de meeste kans op succes biedt.
Kasper
Hallo Bert,

De info welke jij gegeven hebt, mbt de verschillende "brandformaten", is dus de reden, dat het bij ons
steeds foutgaat.
Bedankt, ik hoef nu dus niet verder meer te zoeken naar een oplossing binnen Vdl.
Die is er gewoonweg niet.

Groeten

Kasper
Kasper
QUOTE(Kasper @ 15.01.2006 15:14:48) [snapback]120085[/snapback]
Hallo Bert, dat moet natuurlijk "hallo Guru" zijn wink.gif

De info welke jij gegeven hebt, mbt de verschillende "brandformaten", is dus de reden, dat het bij ons
steeds foutgaat.
Bedankt, ik hoef nu dus niet verder meer te zoeken naar een oplossing binnen Vdl.
Die is er gewoonweg niet.
Groeten

Kasper
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.