QUOTE(FransS @ 19.11.2005 21:37:17) [snapback]113508[/snapback]
Hoi J.C.
Zoals ik de 8 mm film opneem heb ik geen vlekken of schitteringen in beeld, en zo'n driehoekscherm met een spiegel werkt best wel maar is het niet.
Ik doe dit al jaren in een schoenedoos die mat wit is aan de binnenkant,je hebt dan geen last dat er schitteringen van de lamp op treden en gestooilicht van zijkanten en is haar scherp ,dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nu een paar nieuwe schoenen moet gaan kopen waar een doos om zit die mat wit is maar kijk eens om je heen wellicht vind je wat . Wat ook help in een lamp boven je projectie die wil ook nog wel eens die flikkering opheffen , en een heel belangrijke factor is dat je de camera waar je mee opneemt handmatig insteld met 'n 60e van 'n seconde ,daar moet je even mee experimenteren tot je flikkering opgeheven is .
Suc6 Frans S.

aha dus dat is het probleem ik kan met de sluitersnelheid aleen kiezen uit 1/50 of 1/120
dan heb ik nog wel wat andere instellengen maar het is maar een standaard digitaal filmtoestelletje (een JZC )
mijn mogelijkheden zijn dus beperkt
en wat eric precies bedoeld dat weet ik niet zou je dat wat duidelijker willen uitleggen Eric
oow en Fred wat jij allemaal gemaakt krijgt is fantastich maar ik geloof dat het iets te ingewikkeld is voor mij kan je zo een machiene ook gewoon koopen? of laten maken

en wat zou zo iets dan kosten
al met al een stukje verder op weg,zou het trouwens helpen als ik een poleresatie filter voor zet?
tot de volgende keer groeten uit braband