Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl_2006_plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
lamme
Dag allemaal,

Bij deze mijn eerste ervaringen met de nieuwe versie van Magix VDL Plus:

In 2005 een deels bewerkte film via "Backup" naar een externe drive opgeslagen, daarna 2005 verwijderd.
Versie 2006 Plus probleemloos geïnstalleerd (volledig), vervolgens in 2006 via "backup terugzetten" de bovenstaand backup teruggezet, de film is met alle effecten zonder fouten teruggezet in 2006 en kan zonder problemen verder bewerkt worden.
Versie 2006 "draait" op mijn computer (Pent. 4; 3,0 mhz; geheugen 2 Gb) bij sommige functies duidelijk sneller.
Ik ben tot nu toe dus erg tevreden!
Met het handboek zowel als het pdf-bestand kun je inderdaad weinig doen, ik gebruik met veel plezier "Beeindruckende Videos und DVDs mit Magix Video deLuxe 2005" van DATA BECKER, het opmerkelijke is dat de opgenomen schermafdrukken die van versie 2006 zijn, de nederlandse versie loopt dus kennelijk achter bij de duitse!
Het enigste probleempje dat ik ben tegengekomen is, dat de in Keyframe-animatie op de scheiding van twee scenes gezette punten zich niet laten activeren, met enig "knutselen" laat zich dit echter wel oplossen, maar het hoort niet en in versie 2005 werkt dit probleemloos!
De nieuwe versie van "foto-clinic" is een duidelijke verbetering, het is een geweldig hulpmiddel voor fraaie animaties.

Tot zover
Groet
Henk
mschagen
Bedankt voor de info! De films overdragen naar de nieuwe versie via de backup functie is wel een slimme zet.
Ik vraag me af of het niet gewoon mogelijk zou zijn de nieuwe versie op de locatie van de oude te installeren. Reeds bestaande bestanden zouden moeten blijven staan en alles waarvoor een nieuwer bestand is zou dan moeten worden overschreven.
De Nederlandse 2006 versie is volgens mij gebaseerd op de Duitse 2005/2006 versie. De naamgeving kan dus verschillend zijn per land.
twijfelaar
Michael,

In een andere bijdrage een paar dagen geleden heb ik over mijn installatiebelevenissen verteld. (Ook) ik dacht dat de nieuwe versie simpelweg de oude zou vervangen. Niet waar dus, want het installeert alle files in een nieuw gecreerde map (magix/vdl2006/enz.). Om te voorkomen dat de zaak elkaar zou beinvloeden, had ik dus versie 2005 eerst verwijderd. Nog maar een keer herhaald: niet doen dus, dat verwijderen, als je nog lopende projecten van 2005 verder wilt bewerken in 2006.

Overigens, ik zag op de duitse magix site dat daar voor de versie 2005/2006 al een patch is uitgebracht met nummer 5.0.5.2 (mijn versienummer is 5.0.5.1)

Jan

p.s. voor Henk: die backup is een goede tip; jammer dat ik toen jij dit meldde mijn neus al had gestoten. Ik vind dat Magix de installatiebijzonderheden veeeel duidelijker zou moeten vermelden, desnoods in een readme-file op de cd. Niet zo'n grote moeite, toch?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.