Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video De Luxe 2006
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
engeb00
Geachte videoten,

Kreeg een aanbieding voor VdL 2006. Voelde met na het aanschaffen van VdL 2005 een beetje bekocht omdat je later voor hetzelfde geld veel meer, namelijk een boek en DVD, kreeg. Is het misschien beter nog even te wachten?
hgroot
Tsja,

zo zit ik er ook in. Vorige maand (15/7/2005) VDL2005PLUS gekocht en nu het voorstel om voor € 69 te upgraden. Ik ken software leveranciers die upgrades gratis leveren indien de aankoop minder dan 90 dagen voor verschijning van de upgrade heeft plaatsgevonden.
bisebaer
Zit hier dus met hetzelfde probleem ... VDL nog geen twee maand oud ... Anderzijds: 't is niet echt een update maar een upgrade, en daarvan heb ik nog maar weinig gratis versies geweten bij andere programma's ... Maar 69€ vind ik dan nog te hoog ...
PeeWee
Beste medehobbyisten,

Deze discussie is al eerder en ook lang gevoerd.
Het zet echter geen zoden aan de dijk.

Ik heb ook mijn steentje bijgedragen, door opmerkingen aan het adres van Magix.
Magix kent gewoon geen update of upgrade regeling. Een nieuwe versie wordt verkocht voor het normale bedrag.

Inmiddels weet ik hoe het werkt en wanneer ik iets nieuws wil/moet kopen, dan doe ik dat.
Echter doe ik dat dan wel bij het "Office Center" of de Media Markt.
Deze twee zaken bieden de software van Magix beduidend goedkoper aan dan Magix zelf.

Je kunt het beste de "oude" versie en de "nieuwe" versie naast elkaar leggen en wanneer je vindt dat er maar een paar nieuwtjes in de "nieuwe" versie zitten ten opzichte van de "oude", dan wacht je toch op een nog nieuwere versie.

Ik ben het wel met jullie eens, wanneer Magix binnen een maand van aankoop met een nieuwe versie komt, ze dan een regeling zouden moeten hebben.
B.v. oude pakket inleveren en met een geringe bijbetaling het nieuwe pakket kopen.
Je zou dit natuurlijk ook in de winkel kunnen proberen waar je het pakket hebt gekocht.

Al met al, zo werkt het en zoals de rijdende Rechter het zou zeggen:
"en daar zullen jullie het mee moeten doen".

Ik wens allen nog veel plezier met de, ondanks slechte update regeling, prachtige gebruikersvriendelijke software van Magix.

Peter smile.gif
bisebaer
Tja, je hebt zeker een punt ... Maar VDL 2006 heeft toch wel een redelijk aantal nuttige vernieuwingen (o.a. ondersteuning voor double layer) die me de moeite lijken ...
Ach, we zullen over een half jaartje nog maar eens in onze buidel tasten tongue.gif
hgroot
Ondanks de opmerking over de genringe kansen die we maken, heb ik gemeend zojuist een e-mail te moeten sturen naar info@magix.net met de volgende inhoud:

Geachte mevrouw, meneer,

Met plezier neem ik kennis van de geboorte van de jongste telg in de Magix VDLPlus familie. De aanbieding om, tegen gereduceerd bedrag, deze telg te adopteren vind ik mager. Op zich is het te prijzen dat Magix haar bestaande klanten dit product met korting aanbiedt. Echter, als je dit product nog geen vijf weken geleden hebt aangeschaft (zie registratie; aankoopbon is beschikbaar) dat ontkom je er niet aan je bekocht te voelen. Het is immers niet ongebruikelijk dat leveranciers een beperkte periode aanhouden waarin klanten alsnog zonder bijkomende kosten (hooguit een bijdrage in administratie en verzendkosten) aan deze nieuwe klanten leveren. Uit ervaring bij eerdere aankopen weet ik dat een periode van 90 dagen redelijk gangbaar is.

Het moge duidelijk zijn wat ik met mijn e-mail beoog: een ander voorstel dan datgene dat nu wordt voorgelegd. In de hoop dat ik (en met mij wellicht nog een aantal andere VDL newbies) op uw begrip en een positieve reactie mag rekenen,

Ik raad eenieder die in de afgelopen 90 dagen het product heeft aangeschaft aan om een vergelijkbare e-mail te sturen. Update, upgrade of up yours... het is maar net hoe je deze werkwijze wilt noemen. Maar laten we met elkaar trachten Magix tot ander beleid te brengen. Uiteindelijk verteld een ontevreden klant zijn onvrede aan veel mensen, terwijl een tevreden klant dat ook doet. Volgens mij heeft Magix dus een zeker belang bij haar nieuwe klanten; de opbrengsten van herzien beleid konden wel eens vele malen groter zijn dan de kosten van kostenloze upgrade (we praten immers over productiekosten bij Magix, niet over de uiteindelijke winkelprijs!)
Dutchman
Hoezo stuur je het niet aan de officiele klantenservice@magix.net ?
hgroot
Dat adres was ik in de haast nog niet tegen gekomen. Nu alsnog (ook) naar dat adres verzonden. Bedankt voor de tip.
landrover
Ook niet leuk: gisteren (23-05) thuisgekomen van vakantie, ligt er een mail met een aanbieding om te upgraden voor maar 30,- maar dat die aanbieding slechts geldig is tot 22-08-2005. Zouden ze bij Magix bewust aanbiedingen plaatsen in een tijd dat een aanzienlijk deel van de bevolking met vakantie is? mad.gif
Dutchman
Ik geloof dat het elk jaar weer bijna dezelfde termijn is.
Gewoon even navragen als ik jou zou zijn.

overigens, lees even de aanbieding goed door, er staat bij mij "NERGENS" dat het 30 Euro's kost maar wel dat het 30 Euro goedkoper is.

Dus naar jouw mening mag magix niets in de zomervakantie verkopen ? biggrin.gif

Groetjes,

Dutchman.
landrover
Dus naar jouw mening mag magix niets in de zomervakantie verkopen ?

Hoi Dutchman,
Ja natuurlijk wel, maar laat ik het dan zo stellen dat ze de termijn voor de upgrade-actie wel heel kort hebben gehouden (overigens snap ik dat het een vraag met een knipoog was). Ik ben een enthousiast gebruiker, probeer de medegebruikers zoveel mogelijk te laten delen in mijn ervaring, en vind dan bij thuiskomst een mailtie met een aanbieding die een dag eerder al weer verlopen was. Dat is best frustrerend. sad.gif
Wat die prijs betreft, dat zal ik zo snel niet goed gelezen hebben. blink.gif

Overigens heb ik net de lijst met nieuwe functionaliteiten bekeken en ik moet zeggen dat VdL steeds meer op een full-prof programma begint te lijken:
Ondersteuning Dolby® Digital meerkanaals geluid
Shuttlebesturing en Jogwiel voor nauwkeurige navigatie
Tijdbesparende invoegmontage
Tijdcode uitlezen en weergeven
alfakanaal-keying
en vooral
Toewijzing beperkte gebruiksrechten
doen mij denken aan de professionele pakketten voor broadcast-bedrijven. Petje af, Magix.
Ik vraag mij trouwens wel af hoeveel gewone VdL gebruikers zitten te wachten op een gebruiksrechten-functie. Of zou je daarmee kunnen voorkomen dat je kinderen zelf schunnige filmpjes gaan zitten monteren? wink.gif
mschagen
@landrover

Wel even de kleine lettertjes lezen. Ik vermoed dat functies zoals dolby digital ondersteuning en tijdcode uitlezen niet helemaal werken zoals je zou verwachten.

En 30 euro voordeel is inderdaad niet erg indrukwekkend, zeker als ik bedenk dat ik de vorige keer een nieuwe versie van vdl bij mediamarkt kon kopen 10 euro onder de prijs van magix zelf. Ik weet niet hoe dat nu zit. Voor mij zijn de extra´s op dit moment geen 70 euro waard, maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen uiteraard. Dat de upgrade niet gratis is kan ik me ook wel weer voorstellen; Het betreft hier immers geen patch. Iedereen moet eten.
landrover
Hallo Michael

OK, of de beloofde functionaliteit wordt waargemaakt, moet je altijd afwachten. Maar desondanks vind ik het veelbelovend klinken. Van timecode-functionaliteit verwacht ik dat via FireWire de timecode van de tape kan worden gelezen en dat diezelfde timecode vervolgens ook in de GUI terug te vinden is, hetzij in het videovenster, hetzij in een timecode-window. Zo niet, dan zal ik dat op dit forum direct kenbaar maken. En bij "ondersteuning voor Dolby Digital" verwacht ik dat AC3 audio geimporteerd kan worden en iedere extra mogelijkheid is mooi meegenomen. Ik ben niet zo goedgelovig dat ik nu direct een complete Dolby Digital 5.1 mixagemogelijkheid verwacht.
Voorts ben ik met je eens dat 30 Euro niet heel veel is, maar op de aanschafprijs van pakweg 100 Euro is het toch een behoorlijk bedrag. En ongetwijfeld zal het complete pakket voor aantrekkelijke prijzen bij Mediamarkt komen te liggen, alleen hopelijk niet al volgende week.
mschagen
De timecode functie komt erop neer dat vdl bij iedere scene overgang de opname datum en tijd opslaat. Dit is dus de tijd zoals de klok in de videocamera die aanwees op het moment dat je op de record knop drukte. Dus dat heeft niets met de SMPTE tijdcode te maken. Vervolgens kun je met een druk op de knop een titel object maken die die datum en tijd weergeeft. Overigens lijkt dit me waardevoller voor de normale gebruiker dan daadwerkelijk tijdcodes inlezen.

De dolby digital ondersteuning komt er inderdaad op neer dat AC3 geluid naar stereo wordt gemixt, mits er al een AC3 decoder op je systeem staat geinstalleerd, maar die kun je gewoon van internet af plukken. Daarna is dit als stereo geluid verder te bewerken. Bij dit laatste vraag ik me af of 2005 dit misschien ook al kan. Ik meen me te herinneren dat ik wel eens een film met 5.1 geluid in vdl geimporteerd heb. Daar was nog wel een tussenstap voor nodig, misschien dat die al iets met het geluid deed.

Nou ja, als iemand nog iets weet te ontdekken over het programma wat me enthousiast maakt houd ik me aanbevolen.

Één van die dingen die ik wat hinderlijk vindt aan 2005 is dat wanneer je op U of K (ik weet zo even niet meer welke) drukt om het begin van een scene te verwijderen, vdl het gat automatisch dicht door het achterliggende materiaal naar links te verschuiven, dat is mooi. Helaas is hij niet zo slim om de afspeelcursor mee te laten springen, waardoor ik die dus alsnog met de hand moet gaan verplaatsen. Ik heb van de duitse versie begrepen dat op dit gebied er ook wat verbeteringen zijn. Zo meende ik ook keyboard shortcuts te zien voor het springen tussen object randen. Dat zijn nu net dat soort verbeteringen die ik wel interesant vind. Ik ben benieuwd wat daarvan in de Nederlandse versie terecht is gekomen.

Stom dat ik daar nog niet aan gedacht had, Ik zie net dat de nederlandse demo versie beschikbaar is voor download. Toch maar even kijken. biggrin.gif
Dutchman
AC3 geluid exporteren gaat met de Duitste versie Pro Audio.
Of deze in het Nederlandse ooit eens released word.. blink.gif

Zoveel ik weet kan je daarmee alleen AC3 geluidssporen maken en op een DVD branden.
Voor de PLUS versie kost deze 99,99 € ofzo.

MAAR : om een AC3 DVD te maken heb je nogmaals een AC3 Codec nodig die nogmaals 200 € kosten -> licentie kosten.

ter info ;-)
landrover
MAAR : om een AC3 DVD te maken heb je nogmaals een AC3 Codec nodig die nogmaals 200 € kosten -> licentie kosten.

Is dat zo? Nero heeft toch ook ondersteuning voor branden met AC3 audio? Overigens alleen stereo, geen 5.1.

Michael, ook mij bekruipt af en toe het gevoel dat er features gemeld worden voor VdL2006, waarvan ik mij afvraag of ze ook al niet in VdL2005 zitten. Maar al met al vind ik de lijst indrukwekkend genoeg om me aan de nieuwe versie te wagen. En je zult het snel genoeg van me vernemen als het achteraf niet de moeite waard bleek te zijn.

groet, Roald
Dutchman
=landrover,25.08.2005 17:07:09]Is dat zo? Nero heeft toch ook ondersteuning voor branden met AC3 audio? Overigens alleen stereo, geen 5.1.

Ja, mit ProAudio kan je 6 sporen bv. toewijzen (links center subwoofer rechts - achterlinks achterrechts).
Deze kan je bewerken en exporteren als AC3 geluid, dus 5.1 ALS je de encoder hebt wink.gif

Je kan ook een ac3 5.1 film mee bewerken.
Hier moet je eerst de ac3 bestanden via een ander programma uit de dvd halen, video bewerken en als je wilt branden moet je die AC3 Wave toevoegen ..et voila :-)

Wat niet gaat is dat je een ac3 geluid importeerd en dat VDL automatisch de sporen goed plaatst op de 6 sporen...geloof in tenmiste ph34r.gif

groetjes,

Dutchman.
Spikecity
QUOTE(hgroot @ 18.08.2005 21:40:45)
Tsja,

zo zit ik er ook in. Vorige maand (15/7/2005) VDL2005PLUS gekocht en nu het voorstel om voor € 69 te upgraden. Ik ken software leveranciers die upgrades gratis leveren indien de aankoop minder dan 90 dagen voor verschijning van de upgrade heeft plaatsgevonden.
[snapback]104666[/snapback]

Mmm, heb ik dan de mazzel dat ik ruim een jaar gelden VdL2005 afgeprijsd heb gekocht een ook voor 69 euri naar 2006 mocht upgraden ? rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.