Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Camera Stop Ermee
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Hansebas
Ik heb een sony dv-camera met een I-link uitgang. Deze heb ik aangesloten op een firewire kaart van Sitecom. Als ik het venster voor opname open dan kan ik soms een aantal minuten opnemen maar soms stopt hij vrij snel. Het beeld staat dan stil terwijl de band door loopt. Hij geeft dan aan dat hij geen apparaat meer kan vinden. Ik heb windows xp. Hoe kan dit, ik kom er niet meer uit. Ik heb geprobeerd de firewall uit te schakelen maar dat werkt ook niet. Mischien door mijn anti virus progamma? HELP! sad.gif
Duiker
Hallo,

Domme vraag misschien, maar;
heb je nog wel genoeg vrije ruimte op je harde schijf om meer
film dan een paar minuten op te slaan?

Sander
Hansebas
QUOTE(Duiker @ 14.08.2005 12:07:36)
Hallo,

Domme vraag misschien, maar;
heb je nog wel genoeg vrije ruimte op je harde schijf om meer
film dan een paar minuten op te slaan?

Sander
[snapback]104139[/snapback]

Jawel, ik kan na dat hij gestopt is weer opnieuw een paar minuten opnemen.
Ik kan dat wel een paar maal herhalen maar het werkt niet prettig.

Grt Hans
mschagen
Als windows plotseling je camera niet meer ziet, zou dat kunnen wijzen op een slechte kabel of een slechte/kapotte aansluiting?
Hansebas
QUOTE(mschagen @ 14.08.2005 18:12:07)
Als windows plotseling je camera niet meer ziet, zou dat kunnen wijzen op een slechte kabel of een slechte/kapotte aansluiting?
[snapback]104179[/snapback]

Nee ik denk het niet, gloednieuwe dure kabel. Ik kan via Windows Moviemaker wel de hele film downloaden........maar niet via Magix Video 2005. Het moet dus ergens aan het progamma liggen.......
Hansebas
QUOTE(Hansebas @ 14.08.2005 19:58:52)
Nee ik denk het niet, gloednieuwe dure kabel.  Ik kan via Windows Moviemaker wel de hele film downloaden........maar niet via Magix Video 2005. Het moet dus ergens aan het progamma liggen.......
[snapback]104187[/snapback]

HO wacht....dit is niet waar. Hij stopt er nu ook weer mee. Ik begrijp er niets van.
KABELS ZIJN NIEUW ???!! wacko.gif
plemmens
Dus waarschijnlijk toch wel een hardware probleem zoals Michael zegt.
Overigens hoeveel ruimte heb je effectief vrij op de HD of partitie waar je naar opneemt?
Hoelang is het geleden dat je ze laatst gedefragmenteerd hebt?
Hansebas
QUOTE(plemmens @ 14.08.2005 20:22:53)
Dus waarschijnlijk toch wel een hardware probleem zoals Michael zegt.
Overigens hoeveel ruimte heb je effectief vrij op de HD of partitie waar je naar opneemt?
Hoelang is het geleden dat je ze laatst gedefragmenteerd hebt?
[snapback]104192[/snapback]

Volgens mij heb ik nog genoeg ruimte op mijn schrijf, ik heb hem net nog gedefragmenteerd.
Mischien heeft onderstaande er mee te maken....ik begrijp echter niet wat ze precies bedoelen?

Sony IEEE 1394 Audio Device Does Not Work When You Try to Play Back Full-Duplex Transmission
View products that this article applies to.
Article ID : 294482
Last Review : October 18, 2001
Revision : 1.0
This article was previously published under Q294482
SYMPTOMS
When you use a Sony Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) 1394 audio device to play back full-duplex transmission or to perform a sound test that checks full-duplex transmission, the audio playback or the test program may stop responding.
CAUSE
This behavior can occur because the Sony IEEE 1394 audio device uses a single first-in, first-out (FIFO) port, which can be used for capturing or rendering but not for full-duplex transmission.
RESOLUTION
To resolve this behavior, contact Sony for an updated driver that supports full-duplex transmission to the FIFO port.
MORE INFORMATION
The third-party products that are discussed in this article are manufactured by companies that are independent of Microsoft. Microsoft makes no warranty, implied or otherwise, regarding the performance or reliability of these products.

For information about how to contact Sony Corporation, click the appropriate article number in the following list to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/EN-US/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, A-K

60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/EN-US/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, L-P

60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/EN-US/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, Q-Z
For detailed information about the Sony IEEE 1394 audio chipset specifications, refer to a white paper that is available at the following Sony Corporation Web site:
http://www.sel.sony.com/semi/ieee1394.html (http://www.sel.sony.com/semi/ieee1394.html)

--------------------------------------------------------------------------------

APPLIES TO
• Microsoft Windows XP Home Edition
• Microsoft Windows XP Professional Edition

Back to the top

Keywords: kbhardware kbprb kb3rdparty kbsound KB294482
plemmens
Ik denk dat je even met je camera bij de service afdeling zal moeten binnen stappen.
RESOLUTION
To resolve this behavior, contact Sony for an updated driver that supports full-duplex transmission to the FIFO port.
mschagen
QUOTE(plemmens @ 15.08.2005 21:45:36)
Ik denk dat je even met je camera bij de service afdeling zal moeten binnen stappen.

Wordt er niet gewoon bedoeld dat je op de website van sony naar een ge-update driver van je 1394 kaart moet zoeken en deze installeren?
FransS
Hoi ,

Wat je ook kan proberen is al je aplicaties af zetten en vooral je virusscanner ,het is al heel veel keren op dit forum uit gelegd dat de computer schoon moet zijn van alle mee draaiende programma's ,want video kan geen andere bewerkingen verdragen .
Suc6 Frans S. user.gif
theovanL
QUOTE(Hansebas @ 13.08.2005 10:53:42)
Ik heb een sony dv-camera met een I-link uitgang. Deze heb ik aangesloten op een firewire kaart van Sitecom. Als ik het venster voor opname open dan kan ik soms een aantal minuten opnemen maar soms stopt hij vrij snel. Het beeld staat dan stil terwijl de band door loopt. Hij geeft dan aan dat hij geen apparaat meer kan vinden. Ik heb windows xp. Hoe kan dit, ik kom er niet meer uit. Ik heb geprobeerd de firewall uit te schakelen maar dat werkt ook niet. Mischien door mijn anti virus progamma? HELP! sad.gif
[snapback]104064[/snapback]

Hen je soms SP2 van Windows geinstalleerd? Dan kun je problemen krijgen met je firewire aansluiting. Microsoft heeft daar een patch voor ontwikkeld: Hier
Hansebas
QUOTE(theovanL @ 17.08.2005 21:20:24)
Hen je soms SP2 van Windows geinstalleerd? Dan kun je problemen krijgen met je firewire aansluiting. Microsoft heeft daar een patch voor ontwikkeld: Hier
[snapback]104546[/snapback]

Bedankt voor alle tips. Ik heb de film nu geladen onder DV als Mpeg. Dit ging redelijk goed, het was ook een lange film. Hij is nu af en het beeld is perfect. Ik ben erg tevreden.
mdijkstra@SOLCON.NL
QUOTE(Hansebas @ 14.08.2005 16:27:33)
Jawel, ik kan na dat hij gestopt is weer opnieuw een paar minuten opnemen.
Ik kan dat wel een paar maal herhalen maar het werkt niet prettig.

Grt Hans
[snapback]104173[/snapback]

VDL slaat de geďmporteerde video standaard in een bepaalde map in de C-partitie op (meen ik). En als je een uurtje importeert, zit die schijf toch al rap vol. Nu las ik dat je de plek waar Magix het videobestand neerzet, kunt veranderen. (Kan handig zijn als je bijv. op een d-partitie meer ruimte zou hebben). Maare... hoe verander je de locatie?
bisebaer
Onder het menu "Bestand" kies je voor "instellingen"; dan kan je op het tabblad "directory" de mappen wijzigen (ik moest wel twee keer herstarten eer ie me wilde volgen, maar dan lukte het ...).
plemmens
Wordt er niet gewoon bedoeld dat je op de website van sony naar een ge-update driver van je 1394 kaart moet zoeken en deze installeren?

Natuurlijk.
Stom van mij!!! swoon.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.