Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Raster
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
photorik
Hallo,

Weet iemand hoe ik een raster kan maken op het wekscherm van Video de Luxe 2005 ?

Grtn Rik de boer
mschagen
Het wekscherm? werkscherm? werkblad? Welk deel, tijdlijn, videomonitor? En waarom een raster, met welk doel?
plemmens
Zou het kunnen dat photorik hier bedoelt dat hij tijdens het bewerken wil zien hoe het (gecropte) beeld er op een TV scherm uitziet? Met andere woorden hij wil de rechthoek op het voorbeeldvenster zien waarbinnen hij moet blijven om geen zaken aan de randen van het beeld te verliezen.
Als dat het geval zou zijn dan kan dat op volgende manier:
Kies onder het menu Taken voor de optie Optimaliseren en vervolgens voor Weergave voor TV optimaliseren. In het venster wat dan verschijnt vink je onderaan Gebied tv-scherm markeren in voorbeeldvenster aan.
Ik zou overigens Magix willen adviseren om deze optie per default aan te vinken in plaats van uit.
theovanL
QUOTE(photorik @ 12.08.2005 15:54:12)
Hallo,

Weet iemand hoe ik een raster kan maken op het wekscherm van Video de Luxe 2005 ?

Grtn Rik de boer
[snapback]104003[/snapback]

Er wordt onder het Arrangerpaneel een raster gelegd. Het raster zorgt ervoor dat objecten alleen op bepaalde punten kunnen ‘inrasteren’, zodat ze goed in de maat kunnen worden gezet.

Met de knop objectraster (in de modus tijdlijn) schakel je het objectraster in of uit. Bij ingeschakeld objectraster worden de objecten tegen elkaar uitgelijnd, zodat er geen ongewenste openingen ontstaan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.