Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Capture Via Usb
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
janfeberwee
Mijn vorige videobewerkingsprogramma was Studio 9 en voor het binnenhalen van analoge beelden heb toen de Pinnacle Moviebox USB gekocht. De combinatie werkte goed alleen Studio 9 gaf problemen in stabiliteit en daarom ben ik overgstapt naar Video de Luxe Plus, dit tot volle tevredenheid.
De combinatie VdL met de Moviebox werkt echter niet, ik krijg alleen maar een melding dat er geen capturecard gevonden is. Mijn enige oplossing is het binnenhalen van de beelden met Studio (mpeg2) en dan bewerken met VdL.
Wie kent dit probleem en heeft een andere oplossing ?
plemmens
Heb je toevallig ook een digitale camera? Meer bepaald eentje met analoge ingangen die zogenaamde "passtrough" ondersteunt? Een dergelijke camera kan je analoog signaal naar digitaal omzetten en het via een digitale uitgang (firewire) naar je computer sturen. Dat is een gegarandeerd goed werkende manier.

Er zijn natuurlijk naast de moviebox nog ander capturekaarten. O.a. bij Canopus. Het is mij niet direct duidelijk of die met VDL kunnen samen werken.

Principieel is er overigens geen bezwaar om met andere software opgenomen bestanden met VDL te bewerken.
Wat je actule manier van werken met die moviebox betreft hoeft er dus niet direct een probleem te zijn. Alleen zou ik niet direct in mpeg2 opnemen maar wel in full dv-avi, tenminste als dat met die moviebox usb mogelijk is.
janfeberwee
QUOTE(plemmens @ 09.08.2005 15:18:01)
Heb je toevallig ook een digitale camera? Meer bepaald eentje met analoge ingangen die zogenaamde "passtrough" ondersteunt? Een dergelijke camera kan je analoog signaal naar digitaal omzetten en het via een digitale uitgang (firewire) naar je computer sturen. Dat is een gegarandeerd goed werkende manier.

Er zijn natuurlijk naast de moviebox nog ander capturekaarten. O.a. bij Canopus. Het is mij niet direct duidelijk of die met VDL kunnen samen werken.

Principieel is er overigens geen bezwaar om met andere software opgenomen bestanden met VDL te bewerken.
Wat je actule manier van werken met die moviebox betreft hoeft er dus niet direct een probleem te zijn. Alleen zou ik niet direct in mpeg2 opnemen maar wel in full dv-avi, tenminste als dat met die moviebox usb mogelijk is.
[snapback]103644[/snapback]

Mijn eigen camera is een digitale met DV in en uit maar geen analoge ingang. Omzetten met de camera is dus geen optie.
Via de moviebox kan ik alleen maar MPEG1 of MPEG2 naar binnen haen. Zelf had ik dat ook in AVI willen doen maar dat kan blijkbaar niet. Gelukkig is er geen zichtbaar kwaliteitsverlies.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.