Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Takesoverzicht In Mediapool
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
twijfelaar
hallo medegebruikers,

Terug van vakantie heb ik, als vele anderen hoop ik, weer volop creatieve ideeen op videogebied.
De zaak weer opstartend, liep ik tegen een klein ongemakje aan: tot mijn verbazing was het rode blokje in de pictogramweergaven van de takes, als teken dat die take in de tijdlijn wordt gebruikt, verdwenen.
Ik heb me rot gezocht naar een instellingsfoutje, maar niets kunnen vinden. Wie helpt me?

Dank,
Jan
mschagen
De rode blokjes zijn alleen zichtbaar, als je op dat moment ook een film geopend hebt waarin die take gebruikt wordt. Sluit je de film, dan verdwijnen de blokjes.
twijfelaar
QUOTE(mschagen @ 28.07.2005 09:57:13)
De rode blokjes zijn alleen zichtbaar, als je op dat moment ook een film geopend hebt waarin die take gebruikt wordt. Sluit je de film, dan verdwijnen de blokjes.
[snapback]102484[/snapback]

Michael,

Dank voor je antwoord. Helaas is dat het probleem: de film waarin op dat moment de takes zijn opgenomen, is geopend! En toch zijn plotseling de blokjes verdwenen, terwijl ze vanaf het moment waarop ik (eind 2004) met VdL begon altijd hebben gefunctioneerd (tot voor enkele dagen).

Heb je misschien toch nog een andere optie?

Groet,
Jan
twijfelaar
mede-VdLers,

Aangezien ik verder geen suggesties heb gekregen, dan maar de ultieme vraag: zou opnieuw de installatieprocedure laten lopen mijn blokjes terugbrengen?
En........ mijn systeem loopt tot nu toe als een zonnetje. Kan herinstallatie de boel in de war schoppen? Ik mis die blokjes behoorlijk, maar er zijn ergere dingen in de montagewereld.

Groet en dank voor ideeen/reakties,
Jan
mschagen
Ik zou verder ook niets anders kunnen bedenken dan maar weer eens te her-installeren. Er moet ergens iets scheef zijn gaan zitten tijdens het gebruik. Her installatie is op zich niet zo gevaarlijk. Als je eerst echt wilt de-installeren moet je even opletten dat niet je hele vdl directory met al je films daarin wordt weggegooid. Als je voor een aangepaste de-installatie kiest kun je deze stap overslaan.

Overigens, het opnieuw laten genereren van de takes, biedt dat nog uitkomst? Dus de oude tak bestanden even naar een andere directory kopieren en met de oorspronkeljike filmstrook in de tijdlijn en kiezende voor automatische scene herkenning de takes weer opnieuw laten genereren? Dus niet echt opnieuw de scenes laten herkennen, want dit zal niet zo'n goed resultaat geven, maar alleen de scenes die al herkend zijn weer opnieuw tot takes omzetten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.