Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Externe Harde Schijf
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gerard.brand
smile.gif

Hallo lieve mensen,

Even een vraag aan de expertes.Sinds twee dagen heb ik een externe harde schijf gekocht waarop ik video wil opslaan.

Als ik wil exporteren dan is de vraag avi mvd of magix video ??
Nu heb ik geprobeerd als avi dit zou echter 1,5 uur gaan duren.Daarna als magix video dit ging binnen een uur. Doch de film was in twee delen een met geluid en een met beelden.

Nu is mijn vraag kan ik niet een film als geheel overzetter en daarna gewoon inlezen en bewerken.

Ik werk met een compact 5303 40 GB 1,5 processor. Alle usb uitgangen zijn
usb 1 .Is het niet mogelijk met een extermne hub van deze usb 1 aansluitingen een usb 2 te maken. Want dit gaat stukken sneller. Alle slots zijn bezet zodat een interne usb 2 ook gen optie is.

Wie kan mij goede raad geven .Ik ben reuze benieuw.

groetjes gerard Brand
mschagen
Dus als ik het goed begrijp heb je een externa harde schijf via een 1.0 usb interface met je computer verbonden. Daar kun je zoveel 2.0 kastjes achter hangen als je wilt, maar het zal slechts zo langzaam gaan als de langzaamste schakel. Misschien dat een 2.0 usb poort via PCI kaart gaat, maar daar weet ik niet veel vanaf. Als je per sé een externe disk wilt gebruiken zou een firewire verbinding optimaal zijn.

Waarom wil je de film per-se naar de externe schijf kopieren? Zodat je de schijf aan een andere computer kunt koppelen en daar verder kunt werken? Dat lijkt me niet handig. Als je niet teveel kwaliteit wilt verliezen moet je in ten minste dv-avi formaat exporteren en dat gaat je 13 GB per uur film kosten. Bovendien moet je dan eigenlijk ook nog allerlei andere bestanden overzetten die vdl aanmaakt. Al met al geen goed idee.

Of capture je video op je interne harde schijf en wil je ruimte vrij maken op die interne schijf? Dan lijkt gewoon kopieren van de gecapturede bestanden me het handigste, gewoon via drag en drop van windows.

Misschien als je wat meer uitleg geeft over wat je eigenlijk wilde bereiken, kunnen we beter aangeven hoe je dat zou kunnen doen, en hoe je die harde schijf daar eventueel bij zou kunnen gebruiken.
gerard.brand
QUOTE(mschagen @ 25.07.2005 21:39:51)
Dus als ik het goed begrijp heb je een externa harde schijf via een 1.0 usb interface met je computer verbonden.  Daar kun je zoveel 2.0 kastjes achter hangen als je wilt, maar het zal slechts zo langzaam gaan als de langzaamste schakel. Misschien dat een 2.0 usb poort via PCI kaart gaat, maar daar weet ik niet veel vanaf. Als je per sé een externe disk wilt gebruiken zou een firewire verbinding optimaal zijn.

Waarom wil je de film per-se naar de externe schijf kopieren? Zodat je de schijf aan een andere computer kunt koppelen en daar verder kunt werken? Dat lijkt me niet handig. Als je niet teveel kwaliteit wilt verliezen moet je in ten minste dv-avi formaat exporteren en dat gaat je 13 GB per uur film kosten. Bovendien moet je dan eigenlijk ook nog allerlei andere bestanden overzetten die vdl aanmaakt. Al met al geen goed idee.

Of capture je video op je interne harde schijf en wil je ruimte vrij maken op die interne schijf? Dan lijkt gewoon kopieren van de gecapturede bestanden me het handigste, gewoon via drag en drop van windows.

Misschien als je wat meer uitleg geeft over wat je eigenlijk wilde bereiken, kunnen we beter aangeven hoe je dat zou kunnen doen, en hoe je die harde schijf daar eventueel bij zou kunnen gebruiken.
[snapback]102255[/snapback]

Michael,

Bedankt voor je reactie.Het is mijn uiteindelijke bedoeling verschillende reeds opgenomen films op de externe schijf te zetten en stukjes daaruit weer samen te voegen tot een film.Wat nu het probleem steeds was dat als ik 45 minuten video
op de computer had staan mijn schijf vol was. Vandaar dat ik een externe schijf van 160 Gb heb aangeschaft.Ik wil dus gewoon uit diverse films stukjes pakken en die samen smelten tot een film.Is het dan het slim om vdl van de externe schijf te halen of niet. ?De externe schijf is een sitecom met usb 2 aansluiting.Op de computer heb ik wel een fire wire aansl;uiting zitten.Kan misschien deze fire wire middels een hulpstuk op de sitecom usb 2 worden aangesloten zodat alles toch sneller gaat?Wat is de eenvpudigste oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor je reactie.Hopelijk is een en ander nu wat duidelijker.

groetjes gerard Brand smile.gif smile.gif
eric_brok
Zelf werk ik ook met externe schijven. De opslagcapaciteit is onbeperkt, ik vind het handig om te kunnen wisselen en je kan ze min of meer veilig opbergen.

De ruwe opnames staan in DV-avi (gecaptured) op (momenteel twee) harde schijven van 200GB. De VDL-bestanden (projecten, films, export) plaatjes en muziek e.d. houd ik op mijn interne schijf (160GB).

Afhankelijk van het project heb ik de ene, de andere of beide externe schijven aangesloten. De verbinding is via USB 2.0 en deze opzet werkt prima.

Alleen bij grotere films (meer dan een kwartier met vele honderden montage-objecten) bereik je een kritisch punt waar na elke handeling lang gewacht moet worden.
Eerst dacht ik dat het een kwestie was van werkgeheugen (verhoogd tot 1 GB) maar inmiddels ben ik ervan overtuigd dat de doorvoersnelheid van USB 2.0 de bottleneck is. Daarom deel ik mijn films nu in stukken, die ik na export weer aan elkaar plak.

Moraal van dit verhaal, is dat een USB 1(!) verbinding waarschijnlijk helemaal niet voldoende zal zijn om prettig mee te kunnen werken.
gerard.brand
smile.gif

Erik,Dank voor je berichtje.

Mijn vraag is aan jou is het niet makkelijk om via de mediapool te schrijven naar de externe disk??

Doch als ik opnames aanklik dan zie ik b.v. 6 films staan als volgt
avi6 opnemen enz.

Geef kik dan een dubbelklik dan komt de film netjes onderin te staan en is afspeelbaar.Klik ik dan de externe schijf aan en ga via drag en drop van de film naar de schijf dan wordt er wel overgeschreven doch als ik dan kijk staat er enkel een TAK BESTAND OP DE SCHIJF. en niet de avi. Maak ik dan zo,n domme fout.

Moet ik perse via bestand exporteren enz werken?? Volgens Michael kon het wel via drag en drop.

Weet je raad hierop

groetjes Gerard Brand sad.gif
mschagen
Of er een mogelijkheid is om firewire en usb2.0 aan elkaar te knopen weet ik niet. Met de interface die je nu hebt (usb 1.0) zie ik niet veel nut voor de externa harde schijf.
Was het niet mogelijk om een extra interne schijf te plaatsen, of de bestaande schijf te vervangen? Dat zou waarschijnlijk beter zijn bevallen. Het vervangen van de schijf zou wellicht wat lastig kunnen zijn, omdat je dan alles opnieuw moet installeren.

Er zijn dus twee opties om bestanden van de ene disc naar de andere te krijgen: Of je kopieert het hele bestand van de interne naar de externe schijf via de standaard windows explorer, dus hier gebruik je vdl helemaal niet voor, of je exporteert het materiaal dat je wilt verplaatsen via vdl naar de externe schijf. Drag en drop zoals jij nu beschrijft verplaatst inderdaad geen echte film.
gerard.brand
smile.gif

Michael,

Ik heb inderdaad wel een fire wire verbinding op de computer.Doch dit is een
3 pins verbinding waarop de usb 2 kabel niet past.Je schreef dat een fire wire verbinding de beste oplossing is.Zijn er dan misschien losse kabels die in de fire wire gaan en aan de andere kant in de externe schijf ??Hoe is dit op te lossen.

met vriendelijke groet,

Gerard Brand
mschagen
check de handleiding van je externe harddisk voor aansluit mogelijkheden, of check de website van de fabrikant.
landrover
Een verbinding van USB naar FireWire bestaat niet. Om FireWire te gebruiken zullen je pc én je harde schijf moeten beschikken over een FireWire-poort.
Een externe harde schijf via USB 1.0 verbinden gaat wel, maar is niet geschikt om te capturen en/of te monteren want ten eerste is de data snelheid veel te laag en ten tweede moeten wordt bij USB de beschikbare bandbreedte verdeeld over alle aangesloten apparaten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.