QUOTE(mschagen @ 25.07.2005 21:39:51)
Dus als ik het goed begrijp heb je een externa harde schijf via een 1.0 usb interface met je computer verbonden. Daar kun je zoveel 2.0 kastjes achter hangen als je wilt, maar het zal slechts zo langzaam gaan als de langzaamste schakel. Misschien dat een 2.0 usb poort via PCI kaart gaat, maar daar weet ik niet veel vanaf. Als je per sé een externe disk wilt gebruiken zou een firewire verbinding optimaal zijn.
Waarom wil je de film per-se naar de externe schijf kopieren? Zodat je de schijf aan een andere computer kunt koppelen en daar verder kunt werken? Dat lijkt me niet handig. Als je niet teveel kwaliteit wilt verliezen moet je in ten minste dv-avi formaat exporteren en dat gaat je 13 GB per uur film kosten. Bovendien moet je dan eigenlijk ook nog allerlei andere bestanden overzetten die vdl aanmaakt. Al met al geen goed idee.
Of capture je video op je interne harde schijf en wil je ruimte vrij maken op die interne schijf? Dan lijkt gewoon kopieren van de gecapturede bestanden me het handigste, gewoon via drag en drop van windows.
Misschien als je wat meer uitleg geeft over wat je eigenlijk wilde bereiken, kunnen we beter aangeven hoe je dat zou kunnen doen, en hoe je die harde schijf daar eventueel bij zou kunnen gebruiken.
[snapback]102255[/snapback]
Michael,
Bedankt voor je reactie.Het is mijn uiteindelijke bedoeling verschillende reeds opgenomen films op de externe schijf te zetten en stukjes daaruit weer samen te voegen tot een film.Wat nu het probleem steeds was dat als ik 45 minuten video
op de computer had staan mijn schijf vol was. Vandaar dat ik een externe schijf van 160 Gb heb aangeschaft.Ik wil dus gewoon uit diverse films stukjes pakken en die samen smelten tot een film.Is het dan het slim om vdl van de externe schijf te halen of niet. ?De externe schijf is een sitecom met usb 2 aansluiting.Op de computer heb ik wel een fire wire aansl;uiting zitten.Kan misschien deze fire wire middels een hulpstuk op de sitecom usb 2 worden aangesloten zodat alles toch sneller gaat?Wat is de eenvpudigste oplossing voor mij.
Alvast bedankt voor je reactie.Hopelijk is een en ander nu wat duidelijker.
groetjes gerard Brand