Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Objectnaam
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
swissmade
Hoi Allemaal,

Heeft iemand een idee hoe je te lengte van de objectnaam kan wijzigen???
Ik ben zelf bezig met Videoclips DVD's te maken. Omdat die artisten wel eens lange namen en titels hebben wordt dit afgebroken. Vervelend dan kun je niet echt alle tekst kwijt. B.v.b. "Queens of the stone age - No one Knows" wordt afgekapt op "Queens of the stone age - No".
Ook in het DVD menu gebeurt dit wat heel vervelden is. Je kunt niet de volledig titel zien. mad.gif
Heeft iemand een idee hiervoor.
eric_brok
QUOTE(swissmade @ 18.07.2005 10:59:27)
Hoi Allemaal,

Heeft iemand een idee hoe je te lengte van de objectnaam kan wijzigen???
Ik ben zelf bezig met Videoclips DVD's te maken. Omdat die artisten wel eens lange namen en titels hebben wordt dit afgebroken. Vervelend dan kun je niet echt alle tekst kwijt. B.v.b. "Queens of the stone age - No one Knows" wordt afgekapt op "Queens of the stone age - No". 
Ook in het DVD menu gebeurt dit wat heel vervelden is. Je kunt niet de volledig titel zien. mad.gif
Heeft iemand een idee hiervoor.
[snapback]101580[/snapback]

Als ik in het menu lange titels (of extra teksten) wil plaatsen, dan teken ik die via een beeldbewerkingsprogramma in het achtergrondbeeld*.
Vervolgens gebruik ik in de DVD-editor dan een lettergrootte van 0, zodat de eigen titels van VDL onzichtbaar zijn.

(*Of als je een bewegende achtergrond wil kun je in VDL apart een achtergrondfilm maken voor je menu, inclusief de teksten die je wil.)
swissmade
QUOTE(eric_brok @ 18.07.2005 13:11:52)
Als ik in het menu lange titels (of extra teksten) wil plaatsen, dan teken ik die via een beeldbewerkingsprogramma in het achtergrondbeeld*.
Vervolgens gebruik ik in de DVD-editor dan een lettergrootte van 0, zodat de eigen titels van VDL onzichtbaar zijn.

(*Of als je een bewegende achtergrond wil kun je in VDL apart een achtergrondfilm maken voor je menu, inclusief de teksten die je wil.)
[snapback]101606[/snapback]

Bedankt voor de reactie. Het idee is goed.
Het lijkt mij wel dat VDL hier even te kort schiet. wacko.gif
landrover
VdL schiet hier niet te kort. Het heeft te maken met een beperking van Windows, wat voor bestandsnamen maar tot 27 karakters gaat (ook een spatie telt als een karakter).
swissmade
QUOTE(landrover @ 19.07.2005 08:17:29)
VdL schiet hier niet te kort. Het heeft te maken met een beperking van Windows, wat voor bestandsnamen maar tot 27 karakters gaat (ook een spatie telt als een karakter).
[snapback]101657[/snapback]

Heb je ook enig idee welke beperkong dit is ??

Alvast bedankt
mschagen
Ik heb even een klein testje gedaan:

De titel die je in eerste instantie gebruikt voor een film wordt als basis binnen vdl gebruikt om een directory te maken. Omdat windows die directorynaam afkapt, wordt het in vdl ook afgekapt. Echter, als je daarna de titel weer opnieuw edit in het cd/dvd editor venster, kun je gewoon een halve novelle intikken, en dat wordt dan braaf op het scherm weergegeven. De naam van de directory die aangemaakt was zal niet veranderen.
swissmade
QUOTE(mschagen @ 25.07.2005 21:46:02)
Ik heb even een klein testje gedaan:

De titel die je in eerste instantie gebruikt voor een film wordt als basis binnen vdl gebruikt om een directory te maken. Omdat windows die directorynaam afkapt, wordt het in vdl ook afgekapt. Echter, als je daarna de titel weer opnieuw edit in het cd/dvd editor venster, kun je gewoon een halve novelle intikken, en dat wordt dan braaf op het scherm weergegeven. De naam van de directory die aangemaakt was zal niet veranderen.
[snapback]102256[/snapback]

Hoi,
Vindt ik wel jammer laugh.gif dan moet je alsnog alles overnieuw typen.
Als er nou een lijst was wat je allemaal gedaan hebt zou je kunnen knippen en plakken.

Bedankt voor je assistentie,
landrover
Heb je ook enig idee welke beperkong dit is ??

Ja, de beperking dat Windows voor bestandsnamen maximaal 27 karakters ondersteunt!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.