Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ligos Codec + Amd 64 / Venice
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
spike1950
Dat men geen Mpeg kan exporteren of een DVD aanmaken, is te wijten aan de Ligos Codec die niet goed samenwerkt met AMD Athlon 64 (type Venice).
Op het Duitse forum is er al sprake van een nieuwe patch. Ik ben eens benieuwd hoe lang het duurt eer wij hem hebben.
Dutchman
Heb jij dan het mpeg encoderings probleem of wacht je alleen op de patch alhoewel jij deze niet nodig hebt ?
spike1950
QUOTE(Dutchman @ 15.07.2005 17:53:31)
Heb jij dan het mpeg encoderings probleem of wacht je alleen op de patch alhoewel jij deze niet nodig hebt ?
[snapback]101394[/snapback]

Ik wacht op de patch omdat ik nu in VDL geen DVD's kan branden, noch exporteren als Mpeg. Nu moet ik AVI's maken en met NeroVision de DVD branden.
Andere programma's hebben het encoderingsprobleem niet. Blijkbaar zit het in de Ligos Codec die niet werkt met AMD 64 (Venice, + ....)
spike1950
QUOTE(spike1950 @ 16.07.2005 12:03:10)
Ik wacht op de patch omdat ik nu in VDL geen DVD's kan branden, noch exporteren als Mpeg. Nu moet ik AVI's maken en met NeroVision de DVD branden.
Andere programma's hebben het encoderingsprobleem niet. Blijkbaar zit het in de Ligos Codec die niet werkt met AMD 64 (Venice, + ....)
[snapback]101443[/snapback]

Een paar maanden geleden had ik VDL op een P4 2Ghz, het prog draaide perfect zonder encoderingsproblemen. Ik heb een AMD 64 3500+ (Venice) aangeschaft waarin ik dezelfde video- en soundkaart heb gemonteerd. VDL wil alleen geen Mpeg exporteren. Als ik probeer een Mpeg (of DVD) te maken, dan gaat het mis met VDL. Om verder te monteren moet ik VDL herstarten.
spike1950
Is er een patch op komst om het renderprobleem bij AMD 64 op te lossen? Is Magix er mee bezig? Op het duitse forum is er al sprake van versie 5.04.
mschagen
Mijn duistere vermoeden is dat die patch voor 2005 nooit zal komen.

De duitse patch is een patch op de duitse 2005/2006 versie die waarschijnlijk rond september onder de naam 2006 in nederland uitgebracht zal worden. Aangezien er ook geen duitse patch is gemaakt voor bezitters van de duitse 2004/2005 versie (die identiek is aan de nederlandse 2005 versie) verwacht ik dus niet dat zo'n patch "met terugwerkende kracht" op oudere versies wordt gepatcht. Zoiets heb ik Magix nog nooit zien doen.

In de Nederlandse versie van 2006 zal het dus waarschijnlijk wel opgelost zijn, maar het zou zomaar kunnen dat zelfs de kopers van dat pakket nog wel een patch voor 2006 zullen moeten downloaden. Meestal worden de vroegste duiste patches meteen meegenomen naar de nederlandse versie die op cd wordt verkocht, maar meer recente duitse patches worden wat later als nederlandse patches aangeboden.
mschagen
Vervolg van mijn reactie: ik geloof dat ik weer eens te pessimistisch was. Op het Duitse forum zijn er berichten die aangeven dat de patch ook met terugwerkende kracht op oudere versies van vdl toegepast zal worden. Er is dus nog hoop. Een direct mailtje naar support verschaft wellicht meer zekerheid.
spike1950
Ik kom toch regelmatig eens kijken of er geen patch uitkomt. Het zou aangenaam zijn indien het supportteam ergens op de site melding zou maken dat het probleem gekend is, of iets in die stijl. Er zit zo weinig "beweging" op de support site.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.