Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Firewire Probleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Cobble
Jullie zijn mijn laatste hoop.

Ik kan namelijk geen video meer terugschrijven naar mijn camera via de firewire poort.
Waarschijnlijk is dit probleem ontstaan na de installatie van XP SP2.
Allerhande tips ivm met dit probleem hab ik al geprobeerd maar niets helpt.

Wat is de situatie.
VdL2005 blokkeert wanneer ik data probeer uit te voeren naar de camera. Ik kan de camera wel besturen, play, FF, Rew, werkt allemaal, behalve Record.

Ik kan wel data uitsturen naar de camera via het programma WinDV (freeware), dus het ligt niet aan de camera of aan de firewire installatie.
Probleem is echter dat WinDV de DV-AVI geproduceerd door Magix niet correct leest. Ik krijg enkel beeld op de camera en geen geluid.

Wanneer ik de AVI in andere programma's wil importeren, Windows Movie Maker, ULead, ...krijg ik ook geen audio. ????
De audio zit er zeker in want Windows Media player speelt de AVI zonder problemen.

Samengevat.
Indien ik uit Magix een "normale AVI"(wat dat ook moge wezen) kan krijgen die ik via WinDV naar mijn camera kan sturen is mijn probleem opgelost.

Je ziet, ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan, het forum en het internet doorzocht maar tot nog toe geen oplossing.
Dus, wie helpt mij.

mvg
Johan sad.gif
mschagen
Je hebt al het één en ander geprobeerd, dus op het gevaar af dat je dit allemaal al gedaan hebt:

De firewall die automatisch aangezet wordt op de firewire aansluiting bij installatie van SP2 heb je uitgezet?
Je hebt directx9.0c?
Heb je al geprobeerd na installatie van SP2, vdl te de-installeren en weer opnieuw te installeren? (Als je dit doet, eerst even alle film bestanden in of onder de installatie directory van vdl veilig stellen.) Bij het deinstalleren heb je een optie waarbij je zelf kan aangeven wat er wel en niet gedaan moet worden. Je kunt dan ook kiezen om de directory met voor vdl "onbekende" bestanden (jouw film bestanden) te behouden.
Vdl zou gewoon goed moeten kunnen werken, ook met SP2.
Ik neem aan dat het eerder wel gelukt is om met vdl een film terug te spelen naar de camera?

Je kunt proberen een film te exporteren als gewoon avi, die je dan weer kunt importeren in een ander programma. Wel jammer van de extra rendertijd en kwaliteitsverlies. Als je die route kiest, gebruik dan de huffyuv codec (gratis te vinden op internet). Dan is het kwaliteitsverlies minimaal.
Cobble
De firewire kaart is uitgeschakeld als netwerk adapter. Dus dat is geen probleem.

Ik heb inderdaad al films kunnen terugschrijven naar de camera.
Opnemen van de camera is geen probleem, dat werkt allemaal. Zoals ik reeds schreef kan de camera volledig bestuurd worden, behalve het opnemen.

Herinstallatie van VDL is ook reeds gebeurd. Wat ik niet gedaan heb is een de-instalaltie, enkel een herinstallatie. Dat kan ik nog eens proberen.

>Je kunt proberen een film te exporteren als gewoon avi, die je dan weer kunt >importeren in een ander programma. Wel jammer van de extra rendertijd en >kwaliteitsverlies. Als je die route kiest, gebruik dan de huffyuv codec (gratis te >vinden op internet). Dan is het kwaliteitsverlies minimaal.

Als ik een AVI kan maken die kan gelezen worden door WinDV (fantastisch klein freeware programma, moet je eens proberen) dan ben ik al tevreden.
Dus die huffyuv codec zal ik zeker proberen.
plemmens
Ik vraag mij af of DEP (Data Execution Prevention) hier wat mee te maken heeft.
Staat DEP toevallig ingschakeld voor VdL?
Meer info bij Microsoft Support. Onder de paragraaf Per-program DEP configuration wordt uitgelegd hoe je het eventueel per programma kan uitschakelen.
Cobble
QUOTE(plemmens @ 15.07.2005 09:45:05)
Ik vraag mij af of DEP (Data Execution Prevention) hier wat mee te maken heeft.
Staat DEP toevallig ingschakeld voor VdL?
Meer info bij Microsoft Support. Onder de paragraaf Per-program DEP configuration wordt uitgelegd hoe je het eventueel per programma kan uitschakelen.
[snapback]101341[/snapback]

Dat was het probleem niet.

Raar maar waar het probleem is uiteindeljik opgelost door Versie 2004 opnieuw te installeren.
Ik heb nog niet geprobeerd of versie 2005 nu ook weer werkt.

bedankt voor de tips
plemmens
Het is natuurlijk leuk dat 2004 het wel doet, maar eigenlijk zou 2005 het al even goed moeten doen.
Heb je nu beide geinstalleerd of had je 2005 er eerst afgehaald? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.