Binnen het project heb ik drie films gemaakt
1 film met uitsluitend video beeldem
en 2 films met uitsluitend foto's
Dit betekent dus dat je één DIP bestand hebt nl. je schijfproject en dat je 3 MVD bestanden hebt die je één voor één via het menu Bestand/Film laden hebt geopend. Klopt dat? Die films zijn dus samen open maar staan niet achter mekaar op de tijdlijn. Juist? Als je dan naar het tabblad Schijf malken gaat en je opent Schijfnavigatie hoe ziet dan de structuur van je DVD er uit? Misschien kan je even een schermafdruk (print screen) bij je antwoord voegen.
Als ik alleen de video beelden gebruik of alleen de foto's gaat het wel goed.
Als workaround zou je hetvolgende kunnen doen:
1. Plaats alleen de videobeelden op de tijdlijn en exporteer ze bv. als DVD compatibel mpeg2 bestand.
2. Plaats je eerste set foto’s op de tijdlijn en exporteer ze als mpeg met dezelfde instellingen als in 1. hierboven.
3. Herhaal die voor je tweede set fotos.
4. Open een nieuwe blanco film en sleep de mpeg van puntje 1. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel1.mvd bestand.
5. Open een nieuwe blanco film (kies voor het open houden van de reeds geopende film) en sleep de mpeg van puntje 2. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel2.mvd bestand.
6. Open nog een nieuwe blanco film (kies weer voor open houden van van de 2 reeds geopende films) en sleep de mpeg van puntje 3. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel3.mvd bestand.
Ga nu naar schijf maken en kies voor een film- en een hoofdstukkenmenu.
In de navigatiestructuur zou je nu de 3 deelfilms op het hoogste niveau moeten zien met daaronder voor ieder van elk de bijhorende hoofdstukken.
Het branden zou nu moeten lukken.
Als ik zowel de video als de foto's op 1 timeline zet met hoofdstuk markeren dan wordt er wel een dvd aangemaakt maar ik kan de twee foto-hoofdstukken niet afspelen.
In VdL termen betekent dit dat je in feite één film aan het maken bent. Je zou hierbij bv. een hoofdstukmarkeerder kunnen zetten bij het begin van de video, eentje bij het begin van de eerste fotoreeks en eentje bij het begin van de tweede fotoreeks.
Als je vervolgens kiest om enkel een filmmenu te hebben dan dan krijg je één menu met één knop waarmee je alleen maar je ene film (want die ben, zoals reeds eerder gezegd, je in feite aan maken) vanaf het begin kan laten afspelen. Je krijgt dan geen tweede zogenaamd hoofdstukkenmenu waarbij je via 3 knoppen kan kiezen om de video, de eerste fotoshow of de tweede fotosow af te spelen. Je kan dus in dit geval de 2 fotohoofdstukken niet afspelen. Als je dat in deze situatie wel wil dan moet je kiezen voor een film en een hoofdstukkenmenu.