Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem Combi Video En Foto's
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
ronr
Ik probeer binnen een project een combinatie te maken met video en foto.
Binnen het project heb ik drie films gemaakt
1 film met uitsluitend video beeldem
en 2 films met uitsluitend foto's
Tijdens het aankmaken van een dvd blijft het proces steken bij een status backup maken van de filminformatie.

Als ik alleen de video beelden gebruik of alleen de foto's gaat het wel goed.
Als ik zowel de video als de foto's op 1 timeline zet met hoofdstuk markeren dan wordt er wel een dvd aangemaakt maar ik kan de twee foto-hoofdstukken niet afspelen.

Wat doe ik fout of vergeet ik excl.gif
plemmens
Binnen het project heb ik drie films gemaakt
1 film met uitsluitend video beeldem
en 2 films met uitsluitend foto's
Dit betekent dus dat je één DIP bestand hebt nl. je schijfproject en dat je 3 MVD bestanden hebt die je één voor één via het menu Bestand/Film laden hebt geopend. Klopt dat? Die films zijn dus samen open maar staan niet achter mekaar op de tijdlijn. Juist? Als je dan naar het tabblad Schijf malken gaat en je opent Schijfnavigatie hoe ziet dan de structuur van je DVD er uit? Misschien kan je even een schermafdruk (print screen) bij je antwoord voegen.

Als ik alleen de video beelden gebruik of alleen de foto's gaat het wel goed.
Als workaround zou je hetvolgende kunnen doen:
1. Plaats alleen de videobeelden op de tijdlijn en exporteer ze bv. als DVD compatibel mpeg2 bestand.
2. Plaats je eerste set foto’s op de tijdlijn en exporteer ze als mpeg met dezelfde instellingen als in 1. hierboven.
3. Herhaal die voor je tweede set fotos.
4. Open een nieuwe blanco film en sleep de mpeg van puntje 1. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel1.mvd bestand.
5. Open een nieuwe blanco film (kies voor het open houden van de reeds geopende film) en sleep de mpeg van puntje 2. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel2.mvd bestand.
6. Open nog een nieuwe blanco film (kies weer voor open houden van van de 2 reeds geopende films) en sleep de mpeg van puntje 3. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel3.mvd bestand.
Ga nu naar schijf maken en kies voor een film- en een hoofdstukkenmenu.
In de navigatiestructuur zou je nu de 3 deelfilms op het hoogste niveau moeten zien met daaronder voor ieder van elk de bijhorende hoofdstukken.
Het branden zou nu moeten lukken.

Als ik zowel de video als de foto's op 1 timeline zet met hoofdstuk markeren dan wordt er wel een dvd aangemaakt maar ik kan de twee foto-hoofdstukken niet afspelen.
In VdL termen betekent dit dat je in feite één film aan het maken bent. Je zou hierbij bv. een hoofdstukmarkeerder kunnen zetten bij het begin van de video, eentje bij het begin van de eerste fotoreeks en eentje bij het begin van de tweede fotoreeks.
Als je vervolgens kiest om enkel een filmmenu te hebben dan dan krijg je één menu met één knop waarmee je alleen maar je ene film (want die ben, zoals reeds eerder gezegd, je in feite aan maken) vanaf het begin kan laten afspelen. Je krijgt dan geen tweede zogenaamd hoofdstukkenmenu waarbij je via 3 knoppen kan kiezen om de video, de eerste fotoshow of de tweede fotosow af te spelen. Je kan dus in dit geval de 2 fotohoofdstukken niet afspelen. Als je dat in deze situatie wel wil dan moet je kiezen voor een film en een hoofdstukkenmenu.
ronr
QUOTE(plemmens @ 13.07.2005 13:29:05)
Dit betekent dus dat je één DIP bestand hebt nl. je schijfproject en dat je 3 MVD bestanden hebt die je één voor één via het menu Bestand/Film laden hebt geopend. Klopt dat? Die films zijn dus samen open maar staan niet achter mekaar op de tijdlijn. Juist? Als je dan naar het tabblad Schijf malken gaat en je opent Schijfnavigatie hoe ziet dan de structuur van je DVD er uit? Misschien kan je even een schermafdruk (print screen) bij je antwoord voegen.

Als workaround zou je hetvolgende kunnen doen:
1. Plaats alleen de videobeelden op de tijdlijn en exporteer ze bv. als DVD compatibel mpeg2 bestand.
2. Plaats je eerste set foto’s op de tijdlijn en exporteer ze als mpeg met dezelfde instellingen als in 1. hierboven.
3. Herhaal die voor je tweede set fotos.
4. Open een nieuwe blanco film en sleep de mpeg van puntje 1. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel1.mvd bestand.
5. Open een nieuwe blanco film (kies voor het open houden van de reeds geopende film) en sleep de mpeg van puntje 2. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel2.mvd bestand.
6. Open nog een nieuwe blanco film (kies weer voor open houden van van de 2 reeds geopende films) en sleep de mpeg van puntje 3. naar de tijdlijn. Plaats de gewenste hoofdstukmarkeerders. Bewaar bv. als Deel3.mvd bestand.
Ga nu naar schijf maken en kies voor een film- en een hoofdstukkenmenu.
In de navigatiestructuur zou je nu de 3 deelfilms op het hoogste niveau moeten zien met daaronder voor ieder van elk de bijhorende hoofdstukken.
Het branden zou nu moeten lukken.
In VdL termen betekent dit dat je in feite één film aan het maken bent. Je zou hierbij bv. een hoofdstukmarkeerder kunnen zetten bij het begin van de video, eentje bij het begin van de eerste fotoreeks en eentje bij het begin van de tweede fotoreeks.
Als je vervolgens kiest om enkel een filmmenu te hebben dan dan krijg je één menu met één knop waarmee je alleen maar je ene film (want die ben, zoals reeds eerder gezegd, je in feite aan maken) vanaf het begin kan laten afspelen. Je krijgt dan geen tweede zogenaamd hoofdstukkenmenu waarbij je via 3 knoppen kan kiezen om de video, de eerste fotoshow of de tweede fotosow af te spelen.  Je kan dus in dit geval de 2 fotohoofdstukken niet afspelen. Als je dat in deze situatie wel wil dan moet je kiezen voor een film en een hoofdstukkenmenu.
[snapback]101163[/snapback]

Jou veronderderstellingen in de eerste alinea zijn geheel juist. In het navigatie scherm zie ik alle drie de opties staan.

Jouw voorstel als workaround heb ik geprobeerd maar geen geen goed resultaat.
Ik zie in het opstart scherm wel alle drie de films staan maar als ik film2 of film3 (de foto's) kies dan stopt de dvd en moet ik weer op play drukken.
Bij het aanmaken van de mpeg-file voor de eerste film zag ik dat deze werd opgesplitst na ongeveer 1GB. De twee delen samen zijn korter (33 min) dan de orginele film (43 min) ik mis dus een stuk).

Het verhaal met hoofdstukmarkeringen had ik al geprobeeerd. Het probleem is niet dat ik de films niet zie in het menu, maar als ik de keuze maak dan stopt de dvd (zie hier boven).
plemmens
Ik begin aan je pc te denken.
Geef daar een keer meer informatie over.
Processor, harde schijven, één of meerdere? hoe geformatteerd? FAT of NTFS?, hoeveel ruimte vrij op elke schijf? intern (ram) geheugen, besturingssysteem.
ronr
QUOTE(plemmens @ 14.07.2005 10:25:49)
Ik begin aan je pc te denken.
Geef daar een keer meer informatie over.
Processor, harde schijven, één of meerdere? hoe geformatteerd? FAT of NTFS?, hoeveel ruimte vrij op elke schijf? intern (ram) geheugen, besturingssysteem.
[snapback]101241[/snapback]

De specs heb ik in mijn handtekening gezet.
De files die ik gebruik zoals mvd, mpeg, dip staan op de D-drive(FAT) met ruim 30GB free space.
Tijdens het brand process gebruikt vdl de g-drive(NTFS) ruim 35GB free space.
ronr
Als Ik eerste een film maak van de eerste scene it de film
en een film maak van 10 foto's
en nog een film maak van 10 foto's

deze tegelijk laadt en brandt dan lukt het wel.

De orginele film is 43 minuten lang, is dit misschien het probleem?
ronr
Resultaat laatste testruns

Het laatst aangemaakt project geprobeerd te branden met Nero express, deze kwam direct met de melding file missing 01-2.vob

Nu de video in drie stukken geknipt en een nieuw project gemaakt bestaande uit
3 films met videobeelden en 2 films met foto's. Het brand process vordert tot halverwege stap 9(disk schrijven) van 13 en geeft dan brandproces succesvol verlopen. De dvd is echter niet goed.

Deze file met Nero gebrand(aanmaken dvd) nu lijkt de DVD wel goed te werken.

Blijkbaar zijn er dus twee problemen.
- als een film groter wordt dan 2GB dan wordt het volgende deel niet weggeschreven
- het beschreven van de DVD(rw) gaat niet goed.

Heeft iemand een idee excl.gif excl.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.