Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Te Snel Na Opnieuw Avi-import
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
string5
Hallo,

ik heb zo het gevoel dat het probleem dat ik nu tegenkom al eerder is besproken op dit forum maar ik kan het niet zo snel vinden.

Ik heb een film die met verschillende digitale camera's is opgenomen gemonteerd in VDL plus 2005. Ik heb daar een aparte geluidtrack ondergezet die met een mp3 recorder is opgenomen (geluid van de camera's niet gebruikt). Vervolgens de gemonteerde film met DV export teruggeschreven naar mijn digitale camcorder. Ziet er helemaal prima uit op de camcorder en mijn harde schijf is weer opgeruimd.

Maar als ik deze film opnieuw importeer dan loopt het geluid te snel, aan het einde heb ik dus wel beeld maar de geluidstrack is al lang afgelopen.

Zal wel het bekende 44,1/48 Khz probleem zijn, maar hoe los ik dit op? Vooral ook omdat ik nooit last van a-synchroniteit heb als ik een filmpje inlaadt en ik mijn instellingen ook niet veranderd heb.

Groeten, steven
Dutchman
Uit de tips en truuks (http://support.magix.net

Probleem: Beeld en toon lopen na het capturen van een DV camera
Het is absoluut noodzakelijk enkel scenes met EEN ENKELE kHz rate in te spelen. Gaat uniet midden erin tussen 12 Bit (32 kHz) en 16 Bit (48 kHz) wisselen.
Magix programma's testen bij het begin van het opnameprocess de kHz rate en wisselen de opname in realtime. Wordt deze kHz rate dan in het midden gewisseld, dan komen beeld en toon niet meer overeen.

Als u toch 12 Bit en 16 Bit op een cassette door elkaar hebt gebruikt, dan best de scenes als aparte stukken behandelen in het programma!.
string5
De originele opnames zijn op allemaal op 16 bit opgenomen. Na avi-export via firewire loopt beeld en geluid synchroon op de camera. Pas na opnieuw importeren lopen beeld en geluid niet meer synchroon. Ik denk dus niet dat de 12 bit/16bit voor het probleem zorgt.

Groeten, steven
mschagen
Misschien heb je hier wat aan:

http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=16883
string5
Ik heb nog wat zitten pielen en het probleem opgelost. Ik heb het bandje niet vanaf het begin gecaptured maar de eerste 10 seconden overgeslagen (die waren sowieso zwart). En dan gaat alles goed, beeld en geluid helemaal synchroon.

Toch blijft ik het vreemd vinden want:
- alle originele opnames zijn op nieuwe tapes opgenomen
- alle camera's stonden op 16 bit ingesteld
- ik heb de eindmontage weer in 16 bit op mijn camera gezet (die staat altijd op 16 bit).

Lijkt dus alsof de eerste paar seconden inderdaad "een stukje 12 bit" bevatten waardoor de boel in de soep ging.

Afijn, het werkt dus weer. Bedankt voor de reacties en ik hoop dat iemand anders hier ook zijn/haar voordeel kan doen.

Groeten, steven
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.