Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Firewirecard
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bert Feenstra
Momenteel heb ik een firewire-insteekkaart voor mijn laptop van het merk SKD waarbij de dv capturing niet goed verloopt.
De camera kan wel goed via Video de Luxe bediend worden, maar beeld en geluid lopen niet synchroon en de kwaliteit is na de capturing ook verminderd.
Wie weet welke firewire-insteekkaart ik moet hebben om de bestanden van mijn Canon camcorder wel goed over te brengen naar Video de Luxe 2005?
Ik koop niet graag weer een verkeerde.

Bert
plemmens
Bert
Je probleem hoeft niet meteen aan die firewire kaart te liggen.
Als je bv. in mpeg zou opnemen dan kan het best zijn dat je pc niet kan volgen. Je zou eens kunnen proberen om in avi op te nemen. Dat vraagt wel meer schijruimte (+-13gb per uur video) maar is veel minder belastend voor de motor van je pc en houdt minder risico in mbt het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Bovendien blijft de kwaliteit beter.
Welke pc heb je? Welke processor en welke processorsnelheid.
Die firewire insteekkaart op welke manier maakt die verbinding met je pc?
Bert Feenstra
Hallo Guru,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een Acer Aspire 1302XC met een Athlon XP 1600+ en met 512 MB werkgeheugen en XP professional.
De firewirekaart steek ik aan zijkant in de laptop en deze wordt d.m.v. een geluid meteen herkend.
Bij apparaatbeheer staat bij eigenschappen IEEE 1394 Bus Host Controllers.

Hoe moet ik in Avi opnemen?
Dat staat niet in mijn lijstje bij opnamebeslissing.

Bert.
landrover
Hallo Bert,

Via FireWire neem je altijd in avi op, DV-avi wel te verstaan, maar je kunt VdL instellen om een realtime conversie te doen naar mpeg-2. Je moet dat dan wel expliciet instellen door te kiezen voor "DV-opname als mpeg" of zoiets (ik zit nu niet achter mijn eigen set). Als je de gewone DV-opname kiest, capture je automatisch naar DV-avi.
En een FireWire kaart doet niets meer dan een datastroom versturen, wat met de specificaties van jouw laptop geen probleem zou mogen zijn. Het heeft wel zin om te kijken of de XP-firewall je FireWire verbinding in de gaten houdt, want dat kan vertragend werken. Zet ook een eventuele actieve virusscanner uit wanneer je captured.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.