Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Recorder
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Lian
Is het mogelijk om bij video deluxe 2004 plus, videobanden over te zetten op dvd en hoe doe ik dat dan?
Wat voor stekkers heb ik daarvoor nodig en waar moeten ze in?????
Dutchman
naar mediamarkt / dixons lopen, een tv-kaart kopen (NO HARDWARE ENCODING !!) je vhs recorder aansluiten (net zoals op de tv aansluiten -> coaxial kabeltje) aan de tv-kaart en opnemen met de software

easy as 1,2,3 smile.gif of..hatsikideeee
Lian
Hartstikke leuk dat je zo snel reageert, maar die tv kaart, waar sluit ik die op aan?
Of moet die achter in mijn compie gefloepst worden.
Je zult wel denken, die heeft er ook geen verstand van en dat klopt, maar al doende leert men he!
Dutchman
Oh, ja..je leert je hele leven heh smile.gif

Maar wat die kaart betreft is het een PCi Kaart.
Jou moederboard (Wat in jou PC zit) heeft pci-gleuven.
Daar word deze kaart ingestopt.

Dat betekent pc openen, schroeven, en deze kaart erin steken.
Pc starten, en de stuurprogramma's installeren (Drivers op z'n engels).

Dan herkent windows de TV-Kaart en kan door de magix software aangesproken worden smile.gif

Ik hoop dat ik het nu een beetje meer duidelijker heb uitgelegd smile.gif

Groetjes,

Dutchman.
Lian
Je hebt het zeker goed uitgelegd!!!
Ik heb mijn compie al eens meer open gehad, en een kaart erin gedaan, dus dat zal me wel lukken.
Ben alleen huiverig om drivers te installeren, maar dat zal zichzelf misschien ook wel uitwijzen.
Bij Dixons of mediamarkt zullen ze hopelijk wel weten welke tv kaart ik moet hebben.
Ik heb al in het forum zitten lezen, maar daar staan zoveel verschillende kaarten op, dus ik ga maar af op het advies van de zaak waar ik hem koop.
In ieder geval hartstikke bedankt voor je tijd!!!!!

Groetjes Lian
Dutchman
Denk eraan een kaart te kopen zonder "hardware encoding".
Een goedkope kaart van hauppauge is ok :-) 40 euro's ofzo :-)

En als je problemen hebt, gewoon dit forum gebruiken smile.gif
Lian
Mijn dank is groot!!!!!
plemmens
Jullie hebben mekaar hier duidelijk gevonden zie ik. biggrin.gif
h koster
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik gebruik sinds kort magix video de luxe 2005 en probeer hiermee nu tv-programma's op te nemen en naar dvd te branden. Hiervoor heb ik een hauppage pci-150 tv-kaart met mpeg hardware encoder gekocht aangezien de PC (P4-2,4Ghz) zelf teveel frames verloor bij het capturen. De samenwerking tussen de haupage en magix is tot dusver echter een flop. En tot mijn verbazing lees ik hier nu dat je juist geen hardware encoder moet gebruiken. Hoe zit dit ? En hoe krijg ik dit wel goed voor elkaar ?

Met vr gr

Henk Koster
plemmens
De samenwerking tussen de haupage en magix is tot dusver echter een flop.
Op welk vlak?
Wat gaat er mis?
Geef eens wat meer details.
Neem je op met VdL of met opnamesoftware die bij je Hauppauge kaart geleverd werd?
En tot mijn verbazing lees ik hier nu dat je juist geen hardware encoder moet gebruiken.
Ik lees het lichtjes anders, eerder in de zin van "je hoeft geen kaart te hebben met een hardware encoder". Er is niks op tegen, maar het hoeft niet of nog anders "een oplossing hoeft niet persé duur te zijn." happy.gif
landrover
QUOTE(h koster @ 11.07.2005 21:21:44)
...aangezien de PC (P4-2,4Ghz) zelf teveel frames verloor bij het capturen.
[snapback]101029[/snapback]

Hallo Henk,

Helaas heb je er nu niet veel meer aan, maar een 2,4 Ghz pc moet, mits goed geconfigureerd, op z'n sloffen full res video kunnen capturen. Kun je iets vertellen over hoe je capturede vóór installatie van die Hauppauge kaart?

Ten tweede: kun je je video niet capturen met de capture tool van Hauppauge en de mpg-bestanden vervolgens in importeren in VdL?
h koster
Hallo,
Mijn voorkeur heeft het om op te nemen via de magix capture functie. Als bijlage heb ik van een aantal instellingen een printscreen toegevoegd. Er is wel beeld maar geen geluid. De VU meter van magix suggereerd wel geluid maar er is alleen maar getik en geknetter te horen. Bij andere instellingen die ik even weer moet opzoeken is het net andersom. Wel geluid maar geen beeld.
Het opnemen via de hauppage software gaat wel maar dan moeten de mpeg bestanden vanuit de magix mediapool eerst geconverteerd worden. Er moet standaard een offset correctie worden toegepast en daarna begint een tijdrovend importeer en resample proces binnen magix. Pas daarna laten de hauppage mpeg bestanden zich door magix verwerken Dit conversieproces wil ook nog wel eens fout gaan (audiospoor niet meegenomen)
Vandaar mijn voorkeur om rechtstreeks binnen magix te capturen.

Toen ik nog geen hauppage tv-kaart had gebruikte ik een Aldi medion tv kaart (Avermedia). Deze heeft geen hardware encoder. Hiervandaan probeerde ik dan de beelden ook weer via magix te capturen. Dit gaf ook al problemen zoals het verliezen van veel frames zodat ik tot de conclusie kwam dat de PC het gewoon niet aan kon. Mijn harde schijf is van het type 7200rpm (80GB) en staat op udma ingesteld. Schrijfsnelheid hiervan ooit binnen Pinnacle getest en was destijds ruim voldoende.

Hopelijk bied dit enige duidelijkheid.

Met vr gr

Henk Koster
h koster
In onderstaand plaatje heb ik de instelling vh audistuurprogramma veranderd naar hauppauge. Dit bied echter geen soelaas noch geluid. Als ik in de preview audio aanzet verdwijnt ook het beeld en is er nog geen geluid.
h koster
Hallo,

Is er iemand op dit support forum die iets zinnigs kan zeggen over mijn captureprobleem. Ik heb tot dusver geen reactie gehad en ook twee mails naar de helpdesk van magix bleven onbeantwoord.

Is there anybody out there ???

Met vr gr
Henk Koster
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.