Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl En Externe Capture Card
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
wmulders
Wie kan me helpen in "leken-taal"?
Ik heb een analoge Hi8 S-video mono camcorder. Via een externe capture kaart
(Cinergy 400 TV Tuner & Video Recorder) en het slot van de PCMCIA kaart verbind ik deze camcorder met mijn notebook.
Via de bijbehorende cd heb ik twee stuurprogramma's geinstalleerd, die volgens apparaatbeheer, goed werken:
Cinergy 400 mobile capture en cinergy 400 mobile tuner. Als bij het kopieren van de beelden Vdl me vraagt om het video stuurprogramma te selecteren, kies ik Cinergy 400 mobile capture en wat betreft de beelden gaat alles perfect.
Een bij Cinergy horend audio stuurprogramma kan ik niet selecteren. Blijkbaar ontbreekt dat.
Al mijn viceofilmpjes tot nu toe zijn dus prima wat betreft beeld maar hebben geen geluid. De helpdesk van Terratec (cinergy) zegt dat ik maar gewoon moet inpluggen in de ingang van de geluidskaart maar de capture kaart bevat aansluitingen voor s-video, composite en 2 audiopluggen (wit en rood) dus volgens mij als leek moet het via deze capture kaart kunnen. Wat doe ik verkeerd?

B.v.d.
plemmens
Het eenvoudigste is wel degelijk om het via de ingang van de geluidskaart te doen. Daar heb je meer dan waarschijnlijk een kabeltje voor nodig met aan de pc kant een mini jack stekker. Aan de kant van de camera moet je het zelf even uitvissen.
Na aansluiten de audiomixer van Windows openen en de juiste ingang voor opname selecteren.
wmulders
QUOTE(plemmens @ 07.07.2005 19:56:09)
Het eenvoudigste is wel degelijk om het via de ingang van de geluidskaart te doen. Daar heb je meer dan waarschijnlijk een kabeltje voor nodig met aan de pc kant een mini jack stekker. Aan de kant van de camera moet je het zelf even uitvissen.
Na aansluiten de audiomixer van Windows openen en de juiste ingang voor opname selecteren.
[snapback]100733[/snapback]

Bedankt voor je hulp. Ik heb de audiomixer van windows inderdaad gevonden.
In mijn computer, een medion 95500, kan ik helaas geen keuzes maken bij het opnemen van geluid via de line-in.
Ik heb daarover contact gezocht met de helpdesk en onderstaand bericht ontvangen. Zoals ik het opvat is de audio-in poort zo geconfigureerd dat deze poort met de voorgeinstalleerde programma's voor videobewerking werkt maar niet met een ander videobewerkingsprogramma zoals Video deluxe.
Zijn er alsnog mogelijkheden of blijft me nu alleen de "mic in" poort over? Levert dat trouwens kwaliteitsversies op?

Bericht van de helpdesk: "De “audio in” poort aan de achterzijde kan verder niet binnen windows gebruikt worden. Deze is alleen voor het opnemen binnen de programma’s “power cinema” en “power producer” en hoeft daarvoor verder ook niet geconfigureerd te worden. Als u hiermee video opneemt zou het geluid als u dat via de “audio in” aansluit mee opgenomen moeten worden.

Indien u binnen windows of in andere programma’s geluid op wilt nemen kunt u de “mic in” poort gebruiken. "

Alvast bedankt voor mogelijke hulp.
landrover
Zoals ik het opvat is de audio-in poort zo geconfigureerd dat deze poort met de voorgeinstalleerde programma's voor videobewerking werkt maar niet met een ander videobewerkingsprogramma zoals Video deluxe.

Dat kan bijna niet kloppen. Een line-in is een line-in, dus dat moet met VdL ook lukken.
Dat het met de standaard audio optie van de Cinergy kaart niet lukt, klopt helemaal want de Cynergy heeft geen geluidskaart nodig om audio op te nemen. Maar die feature kun je alleen gebruiken met de software van Terratec. Voor het capturen met andere applicaties zul je de line-out van de Cynergy moeten verbinden met de line-in van de audiokaart.

Andere oplossing: capture niet met VdL maar met Cynergy TV en importeer het bestand daarna in VdL.
wmulders
QUOTE(landrover @ 08.07.2005 16:06:09)
Dat kan bijna niet kloppen. Een line-in is een line-in, dus dat moet met VdL ook lukken.
Dat het met de standaard audio optie van de Cinergy kaart niet lukt, klopt helemaal want de Cynergy heeft geen geluidskaart nodig om audio op te nemen. Maar die feature kun je alleen gebruiken met de software van Terratec. Voor het capturen met andere applicaties zul je de line-out van de Cynergy moeten verbinden met de line-in van de audiokaart.

Andere oplossing: capture niet met VdL maar met Cynergy TV en importeer het bestand daarna in VdL.
[snapback]100843[/snapback]

Bedankt voor je hulp. Het volgende vraagje dient zich echter meteen aan: hoe verbind je de line-out van de cynergy kaart met de line-in van de audiokaart? Het enige wat ik weet is dat ik de Cynergy-kaart in het PCMCIA-slot steek. En dan?

B.v.d.
landrover
Als het goed is (ik heb zelf een Cynergy pci-kaart maar het geldt voor vrijwel elke TV/capture kaart), vind je op de achterkant van de Cynergy-kaart aansluitingen voor coax, composite-in, S-video in, audio in en audio out. Misschien zelfs dat de audio uitgang groen van kleur is. Die audio out moet je d.m.v. een kabel met mini-jackplugjes verbinden met de line-in van de audiokaart. En dan zou alles moeten werken.
wmulders
QUOTE(landrover @ 08.07.2005 23:26:19)
Als het goed is (ik heb zelf een Cynergy pci-kaart maar het geldt voor vrijwel elke TV/capture kaart), vind je op de achterkant van de Cynergy-kaart aansluitingen voor coax,  composite-in, S-video in, audio in en audio out. Misschien zelfs dat de audio uitgang groen van kleur is. Die audio out moet je d.m.v. een kabel met mini-jackplugjes verbinden met de line-in van de audiokaart. En dan zou alles moeten werken.
[snapback]100872[/snapback]

Het betreft de cinergy 400 TV Tuner & Video Recorder kaart van Terratec die ik in het PCMCIA slot steek. Aan het andere uiteinde vind ik de TV antenne ingang; een bijgeleverde externe multikabel met daaraan een composite-ingang, 2 stereo audio-ingangen (een wit en een rood stekkertje) en de s-video-ingang kan ik in de cinergy kaart steken om daarmee externe analoge toestellen (b.v. mijn camcorder) te verbinden met de cinergy kaart. Een audio uit zit er niet aan.

Ik hoop niet dat je het echt vervelend begint te vinden maar ik ben er nog niet uit.
landrover
Oh nee, vervelend vind ik het helemaal niet, maar als ik je specificaties zo lees vrees ik dat ik je moet teleurstellen. Blijkbaar is het bij pcmcia-kaarten niet gebruikelijk om er ook een audio-uitgang op te zetten. Op zich begrijp ik dat wel, want die kaarten zijn primair bedoeld voor laptops en dan wil je niet aan de buitenkant van de machine met patchkabeltjes zitten. Dan zit er weinig anders op dan opnemen met Cynergy TV en de capture-file vervolgens in VdL te importeren. Zo werk ik overigens altijd: ik neem analoge video nooit met VdL op maar met andere programma's.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.