Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Het Valt Niet Mee...!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Tafkae
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort ook de 2005 plus om m'n Sony handycam 8cm dvdtjes op een grote te zetten.
Nu wilde ik dat eerst via NTI doen, maar daar kreeg ik die DVD code niet voorelkaar.
Nu heb ik ondertussen de mooiste productie ooit klaar staan in MVD, en ook al een paar keer gebrand, maar ik blijf, zoals bijna iedereen blijkbaar, met die superslechte en irritante beeldkwaliteit op TV zitten.. krank.gif

Dat schijnt toch wel een drama te zijn? Heeft iemand hier al een simpele oplossing of instelling voor?
Het is bij mij alleen bij de draaibeweging van de camera, wat op de PC perfect is..

B.v.d.
landrover
QUOTE(Tafkae @ 01.07.2005 23:24:58)
Het is bij mij alleen bij de draaibeweging van de camera, wat op de PC perfect is..
[snapback]100220[/snapback]

Heb je het dan over streepjes in beeld of een schokkerig effect? Vermoedelijk is hier sprake van een field order probleem.
Tafkae
QUOTE(landrover @ 02.07.2005 08:09:55)
Heb je het dan over streepjes in beeld of een schokkerig effect?
[snapback]100234[/snapback]

Het wordt idd schokkerig in de draai zal ik maar zeggen, en ik heb het al gebrand in field, en met een lagere bitrate, en nu probeer ik het met deinterlacing... Eens kijken wat het nu weer is?

Maar als ik het goed berijp, zou deze dvd het wel moeten doen op m'n Lcd tv? Ik heb daar m'n dvd speler nog niet op aangesloten, maar dat zal ik binnenkort eens proberen.
Tafkae
Nou die DVD is klaar... Ik heb hem nu op Deinterlace gezet, en dan is hij wel goed.. Its a simple, als je het weet.

Maar nu mijn volgende probleem, ik probeer nu een film van een DV camera te laden via de gewone 3 tulp stekkers (geel, rood, wit).
Nu zie en hoor ik alles op mijn voorbeeld scherm, en als ik hem laat opnemen zie ik ook de mb'tjes lopen bij video & audio, maar in het resultaat heb ik geen geluid?

Er is wel een audio balk in de time line, maarer zit niets in?

Iemand dat wel eens meegemaakt??

B.v.d.
tmh
Zag je tijdens de opname in de twee lijnen onder het preview-scherm enige beweging? Indien niet, klik dan eens op "Volumebesturing", en controleer daar eens welke ingang geselecteerd is en hoe hoog de volumeregelaar staat. Waarschijnlijk is het de verkeerde. Op mijn pc met ik bvb de "Aux" kiezen ipv "Line". Dit probleem heeft overigens niets met VdL te maken, met mijn andere programma's is het probleem hetzelfde.

Het zal dus een kwestie zijn van uitproberen tot je de juiste hebt.

Tom
plemmens
Maar nu mijn volgende probleem, ik probeer nu een film van een DV camera te laden via de gewone 3 tulp stekkers (geel, rood, wit).
Dat is niet zo'n best idee.
Je dv signaal is digitaal. Om het via de tulpstekkers naar je pc the halen moet het naar analoog omgezet worden terwijl het in je pc dat weer terug naar digitaal moet gaan.
Dat is een vrij verlieslatende methode.
Is er een speciale reden waarom je de miniDV camera niet gewoon via een digitale firewire (i-link genoemd bij Sony) aansluiting met je pc verbindt?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.