Hallo vrienden,
Wie kent het volgende probleem en weet misschien de oplossing?
Ik heb een videoclip (muziek dus) in mpeg-1 formaat gedownload. Bij het bekijken bleek het audio ongeveer een halve seconde uit sync te zijn. Dus heb ik de clip geopend in VdL en de sync aangepast. Tot zover geen probleem.
Om degradatie van de beeldkwaliteit te voorkomen heb ik Smart Render ingeschakeld. Ik merkte dat je daarvoor eerst handmatig een aantal eigenschappen moet aanpassen aan het origineel. Na een aantal stappen komt VdL dan met de melding: U hebt gekozen voor Smart Render: wilt u de instellingen aanpassen aan het origineel? Dus ik klik logischerwijs op Ja, vervolgens op OK om de export te starten en dat was het dan. Geen export.
Verschillende malen opnieuw geprobeerd zonder resultaat. Als ik de instellingen opzettelijk laat verschillen van het origineel werkt de export wel. Maar ja, wat heb je in zo'n geval aan de Smart Render functie?
Inmiddels heb ik het opgelost door de vraag "instellingen aanpassen aan origineel" met "nee" te beantwoorden, terwijl de handmatig gemaakte instellingen zo op het eerste oog niet echt verschillen van het origineel. Maar nieuwsgierig als ik ben, blijf ik me toch afvragen of ik iets over het hoofd gezien heb.
met audiovisuele groeten,
Roald