Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Encoden Van Films Mislukt
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
barth
Ben gisteren begonnen aan mijn eerste montage in MAGIX VideoDeluxe. Prima programma en gebruiksvriendelijke interface smile.gif ... tot ik echter aan de gedeelte DISC BRANDEN kwam sad.gif
Hier blijf ik hardnekkig de fout ontvangen "Encoden van films mislukt. Geen bestanden gevonden"

Zoals in een eerdere post teruggevonden, heb ik zowel het diskproject als de film opgeslaan alvorens het disc-proces te starten

In c:\magix\video_deLuxe_2005_PLUS\dbk.txt heb ik onderstaande log teruggevonden :

Open Project: Communie2005 -- dvd project 2005-06-25
VideoMode: PAL Temp Dir: F:\video\montages\communie zelem 2005\DiskTemp\
dll version 1.3.6.4
ERROR: BurnToDP4 failed with errNo 5 - encoding failed
!!! DBK error in BurnProject: 45 - movie encoding failed !!!

Blijkbaar loopt er iets mis bij het encoden van het eerste submenu, zoals uit de vidcap in attachment blijkt.
Moeten er nog elders bestanden opgeslaan/geconverteerd worden alvorens de encoding te starten ?

Alvast bedankt voor de feedback !

PS. In c:\magix\video_deLuxe_2005_PLUS\shutdown.txt staan ook nog onderstaande lijnen vermeld. Misschien heeft dit er iets mee te maken...

8889156 OnLiveActShutDown() started Mastedlg.cpp line 10182
8889216 OnLiveActShutDown() ended Mastedlg.cpp line 10248
8889223 OnDestroy() started Mastedlg.cpp line 2959
8889568 DestroyListBoxes() started Mastedlg.cpp line 3173
8889575 DestroyListBoxes() ended Mastedlg.cpp line 3175
8889575 OnDestroy() ended Mastedlg.cpp line 3186
8889584 ~CMasterKeDlg()started Mastedlg.cpp line 1343
8889615 ~CMasterKeDlg() ended Mastedlg.cpp line 1540
8889629 Shutting down Video Thread started VideoEngine.cpp line 715
8889634 Destroy Playunits - start Masterke.cpp line 1838
8889634 Shutting down Video Thread ended VideoEngine.cpp line 740
8889636 Destroy Playunits - done Masterke.cpp line 1862
8890008 RunPlayR() - done Masterke.cpp line 1877
8890008 !!! program ended in __finally{} branch !!! Masterke.cpp line 1882
8890008 CMasterKeApp::CleanUp started Masterke.cpp line 2022
8890038 CMasterKeApp::CleanUp ended Masterke.cpp line 2133
8890038 InitInstance ended Masterke.cpp line 1711
8890038 ExitInstance started Masterke.cpp line 1996
8890038 ExitInstance ended Masterke.cpp line 2004
nanouck
Tot voor kort werkte mijn magix video perfect, maar nu heb ik precies hetzelfde probleem. Dit probleem kreeg ik pas nadat ik een nieuw moederbord met de Nforce4 SLI chipset had ingebouwd. Helaas heb ik nog geen oplossing.

Heb jij toevallig ook een moederbord met deze chipset?
mschagen
Heb je in hoofdstuk namen 'vreemde'karakters gebruikt? Dus iets anders dan letters en cijfers? Vdl heeft hier wel eens moeite mee.Verder wordt er ook een directory aangemaakt op basis van de bestandsnaam van je film (mvd bestand). Wellicht dat er problemen ontstaan als hier spaties o.i.d in staan. Ik geloof dat er een directory aangemaakt moet zijn in de folder disktemp o.i.d.
Missschien dat de spaties hierin een probleem zijn?
F:\video\montages\communie zelem 2005\DiskTemp\

Misschien dat dit ook nog wat oplevert:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=20655
barth
Probleem lijkt opgelost door slechte DIP file te verwijderen en van vooraf aan opnieuw te beginnen... ttz. met het samenstellen van de menustructuur.
Kost wel wat tijd maar bespaart je het oeverloos zoeken naar de oorzaak. Soms dus beter even opnieuw te beginnen.

Michael, vreemde karakters waren niet aan de orde... tenzij je een "!" als een vreemd teken aanziet, evenals ronde haken. In ieder geval stellen ze nu geen probleem meer.

Nanouck,
Ik zou het bijgod niet weten welke chipset hier inzit, maar vermoed dat het hier niets mee te maken heeft
nanouck
Heb alle dip-files weggegooid. Heb gekeken of er vreemde tekens ergens zijn gebruikt. Heb de standaard instellingen van VdL ingesteld. Ben opnieuw begonnen en......... weer het zelfde probleem.

Ik kan de film inlezen, bijsnijden etc maar bij disc branden geeft hij weer de melding Encoden mislukt. kan geen bestanden vinden.

Iemand nog een idee???
mschagen
Laatst kwam ik op het forum nog iets tegen wat je niet zo snel zelf bedenkt: Iemand heeft eens het videodeluxe.ini bestand verwijderd en heeft zo een hardnekkig probleem opgelost. Er zijn er overigens twee: 1 in de windows directory en 1 in de installatie directory van vdl. Als ik jou was zou ik ze trouwens gewoon even hernoemen voor de zekerheid.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.