jcdollekens@wanadoo.nl
12.06.2005 12:01:31
Meschien een rare vraag maar ik wil een film waar ik mee klaar ben (en gebrand heb) verwijderen van mijn computter maar vdl maakt zoveel bestanden aan in verschillende mappen dat ik niet meer weet wat wel weg mag en wat niet
weeten jully daar een richtlijn voor
landrover
12.06.2005 13:03:04
Heel gemakkelijk! Je opent een nieuw project in VdL (hoef je niets in te zetten, mag dus leeg blijven). Dan ga je naar "Bestand" en klik je op "Film verwijderen".
VdL opent nu de map waar je projecten (*.mvd) staan. Klik op het project dat je wilt verwijderen en bevestig de "weet u het heel zeker"-vraag. VdL verwijdert nu de project-file en alle bijbehorende media.
Eén waarschuwing: volgens mij is VdL niet zo slim om te herkennen of sommige media ook in andere projecten worden gebruikt. Je loopt dus het risico bestanden kwijt te raken die je voor andere projecten had willen behouden. Je zult van die bestanden dus eerst een backup moeten maken. Overigens kan VdL ook hele projecten voor je back-uppen.
mschagen
13.06.2005 10:42:11
Volgens mij snapt vdl wel dat een stuk media in een andere film wordt gebruikt, als je die film ook geopend hebt. Dus het veiligste is dan om alle films waar je aan werkt tegelijkertijd open te hebben, en dan zoals landrover aangaf de film die je wilt verwijderen via het menu te verwijderen.