Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Systeembronnen Te Zwak
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
toos
Sinds een kleine week loop ik in VDL 2004 Standaard tegen de melding systeembronnen te zwak aan wanneer ik een dvd wil laten coderen en daarna branden.

dry.gif Naar mijn weten heb ik de meeste tips gebruikt die uitgebreid op het forum staan. Het programma opnieuw geinstalleerd, de burnprofiler geinstalleerd, de nieuwste patch geinstalleerd, opruiming gehouden op mijn pc, alle schijven gedefragmenteerd, gekeken of er een nieuwe firmware was voor mijn brander Sony U10A versie 1.1, externe usb apparaten losgehaald van de pc, firewire aansluiting van camcorder sony DRV 22 losgekoppeld, het virtueel geheugen aangepast van de c, de d en de e schijf (op 1024 min en max en ook min 1024 max 1500 op alle schijven), het programma EndItAll geinstalleerd en alle mogelijke achtergrond programma's gesloten of "gekilled" (dit leidde wel tot een sneller systeem).Ik heb gezocht naar het programma Intel Application Accelelator en wel iets gevonden wat hier op leek maar ik durf dit niet zomaar te verwijderen.Ik heb ook gekeken naar de Aspidriver op mijn pc, ik vond microstaff winaspi(juni 2003.Tenslote sta in Windows XP als administrator.

Het probleem is ontstaan nadat ik mijn licentie van de virusscanner (Panda) vernieuwde en de melding kreeg dat mijn systeem niet optimaal beveiligd was en ik het verzoek kreeg Windows SP 2 te downloaden. Dit laatste heb ik gedaan, de installatie van SP 2 verliep zonder problemen, maar ondanks het tot 3 x opnieuw maken van de film en het correcte gebruik van bestandsnamen mvd en dip's en alle tips blijft de melding van Magix.

Uitzondering hierop is dat het mij wel lukte om een korte film van 5 minuten te maken. De melding bleef toen achterwege.

Mijn systeem is doorsnee: AMD Athlon XP 2000Mhz/2400+, moederbord Biostar M7VIT, 512 MB DDR SDRAM, NVIDIA GeForce MX 440 64 MB videokaart.

Ik heb een gedeelde C en D schijf met daarnaast een E drive van 200 Gb die ik gebruik voor videobewerking plus een externe 80GB schijf.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij dit probleem want ik weet zo langzamerhand zelf niet meer wat ik moet doen. Mochten jullie nog aanvullende info willen dan geef ik die graag.

Alvast bedankt
Toos dry.gif
plemmens
Probleem ontstaan na installatie van SP2.
Dat zou wel eens kunnen te maken hebben met DEP.
Kijk hier voor meer informatie over Data Execution Prevention.
toos
QUOTE(plemmens @ 30.05.2005 17:12:27)
Probleem ontstaan na installatie van SP2.
Dat zou wel eens kunnen te maken hebben met DEP.
Kijk hier voor meer informatie over Data Execution Prevention.
[snapback]96764[/snapback]

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb de gedetailleerde beschrijving van DEP bekeken. Betekent dit dat DEP de sotware van VDL als schadelijk beschouwd en de werking van (een deel van) het programma blokkeert ?

Ik wil de DEP wel handmatig configureren maar ik vraag me af of ik dan voor"alleen voor kritieke Windows-programma's" moet kiezen of het specieke programma, dus in dit geval VDL moet toevoegen.

Groetjes

Toos blink.gif
plemmens
Zet DEP uit voor VdL laat het voor de andere programmas aan staan.
toos
QUOTE(plemmens @ 30.05.2005 20:23:10)
Zet DEP uit voor VdL laat het voor de andere programmas aan staan.
[snapback]96782[/snapback]

Ik heb de instelling gewijzigd en VDL.exe uitgeschakeld, maar het probleem blijft bestaan. Op het scherm staat ook de melding "De processor van uw computer ondersteund geen hardwarematige DEP. Windows kan wel DEP sotware gebruiken om sommige aanvallen te voorkomen alleen voor kritische Windowsprogramma's.

Ik ben na deze actie nog even aan het experimenteren geweest in VDL en heb geprobeerd het project op vcd te zetten ipv dvd. Nu kwam de melding niet meer en ging het coderen aan de gang. Daarna bij Nero Tools gekeken naar de systeeminfo over de sony brander en kreeg ik de melding dat er aspi files ontbraken. Zou hier dan het probleem liggen ?
Ik heb inmiddels aspidrivers versie 4.71.2 gedownload en ga deze installeren.
Je hoort van mij.

Toos
landrover
Als vcd-encoding wel lukt, zit het probleem hem niet in DEP, dus in die richting hoef je dan niet meer te zoeken.
Het virtueel geheugen moet je instellen op één schijf of partitie, en dat moet dan niet je capture-schijf zijn en liever ook niet je systeem-schijf, maar dat laatste mag wel.
Als ik je verhaal zo lees en het lukt ook niet met de nieuwe aspi-drivers, lijkt het me verstandig VdL opnieuw te installeren. Ik kan me voorstellen dat een installatie van SP-2 over een bestaande VdL installatie heen, wat problemen kan geven, dus is de kans groot dat je na herinstallatie van VdL van je probleem af bent. Zorg er wel voor dat je bestaande project-files en media veilig zijn, dus buiten de Magix directory en liefst op een aparte (capture)schijf.
toos
QUOTE(landrover @ 31.05.2005 09:48:44)
Als vcd-encoding wel lukt, zit het probleem hem niet in DEP, dus in die richting hoef je dan niet meer te zoeken.
Het virtueel geheugen moet je instellen op één schijf of partitie, en dat moet dan niet je capture-schijf zijn en liever ook niet je systeem-schijf, maar dat laatste mag wel.
Als ik je verhaal zo lees en het lukt ook niet met de nieuwe aspi-drivers, lijkt het me verstandig VdL opnieuw te installeren. Ik kan me voorstellen dat een installatie van SP-2 over een bestaande VdL installatie heen, wat problemen kan geven, dus is de kans groot dat je na herinstallatie van VdL van je probleem af bent. Zorg er wel voor dat je bestaande project-files en media veilig zijn, dus buiten de Magix directory en liefst op een aparte (capture)schijf.
[snapback]96845[/snapback]

Hallo,

fijn dat er een aantal mensen met mij mee willen denken. Helaas hebben de tips niet tot een verbetering geleid. De aspi files kreeg ik niet geinstalleerd, ondanks wat technische ondersteuning, blijkbaar zit er iets mis in dit deel, want er verschijnt ook een melding van windows (wanneer ik de systemtool van Nero gebruik)dat het systeembestand niet geschikt is voor MS-Dos en Microsoft Windows toepassingen (boven het Windows blok staat in het blauw: 16-bits MS-Dos subsysteem met daaronder de verwijzing: C:/Windows\system32\cmd.exe en op de volgende regel: C:\Windows\System32\Autoexec.nt.
Herinstallatie van Vdl heeft ook niet gewerkt (incl.brandroutines).

Ik heb nog eens even in mijn systeem/VDL gegevens gekeken en vindt nog het volgende: mijn c drive staat op FAT32 maar mijn d en e drive of NTFS , zou de wijziging naar SP2 hier invloed op kunnen hebben. In VDL heb ik het mvd project op de c schijf staan en het uiteindelijke dip project op de e schijf, kan dit een mogelijke oorzaak zijn van de problemen (was nooit een probleem). Tenslotte vraag ik mij af of het zin heeft om Nero opnieuw te installeren of zitten hier de aspidrivers niet in.

Ik hoop niet dat ik veel vragen heb, maar het blijft op dit moment nog een beetje gissen in welke richting ik het moet zoeken. Voor de duidelijkheid, afgezien van de foutmeldingen blijft het programma zelf dry.gif fijn om mee te werken.

Ik hoor jullie reacties graag.

groetjes

Toos
twan74
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleen. op mijn systeem zijn de aspi drivers volgens nero infotool echter wel correct.
Heb nog geen vcd geprobeerd te branden. Maar bij een dvd kan ik niet eens simleren. Om vervolgens de simulatie met nero te branden.
Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment

Ook ik heb alle laatste patches en brandroutines gedownload voor vdl.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.