Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Files (video_ts) Naar Harde Schijf
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dbraham
HAllo,
Als een filmpje is bewerkt en deze is klaar om naar dvd te exporteren.....

Is het mogelijk om deze naar de harde schijf te exporteren?
Zodat je eerst de kwaliteit kan bekijken voordat ie naar dvd gebrand wordt.

Ik zie alleen rechtstreeks naar DVD.
(of kijk ik ergens overheen???)

Dirk
tmh
Het dvd-image wordt nu al eerst op schijf gezet voordat dit op dvd wordt gebrand.

Start het renderen van de dvd, maar steek geen schijf in de brander. Annuleer het exporteren op het ogenblik dat je pc vraagt een dvd in de brander te steken. Nu staat je ganse dvd-image op schijf.

Zoek dan in verkenner naar *.vob op datum van vandaag, en daar heb je dan je complete image.

Tom
dbraham
QUOTE(tmh @ 20.04.2005 08:27:29)
Het dvd-image wordt nu al eerst op schijf gezet voordat dit op dvd wordt gebrand.

Start het renderen van de dvd, maar steek geen schijf in de brander. Annuleer het exporteren op het ogenblik dat je pc vraagt een dvd in de brander te steken. Nu staat je ganse dvd-image op schijf.

Zoek dan in verkenner naar *.vob op datum van vandaag, en daar heb je dan je complete image.

Tom
[snapback]92112[/snapback]

Hoi Tom,
Is ook een manier. rolleyes.gif Bedankt!
Feen
Hallo,

Ik heb dit probleem zeg maar ook. Alleen nadeel is dat ik de vob bestanden wil overzetten naar een andere pc omdat daar mijn dvd brander in zit.

Situatie:

Laptop: waar ik alles op bewerk heeft alleen cd brander.

PC: Zit een dvd brander in maar die is niet snel genoeg om te bewerken.

Ik wil nu dus bewerken met de laptop en dan overzetten op me pc en dan branden.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik werk met Magix Video Deluxe 2006 plus

Bij voorbaat dank!
holleman.t
Een manier om dit te doen is om je laptop in een netwerk te plaatsen met de andere pc. Zo kan je bestanden, in jou geval de vob files, van de een naar de ander over zetten of als je netwerk kaart het aan kan, kan je direct op de pc branden vanaf je laptop.

Groeten Teun
Fred de Vries
QUOTE(tmh @ 20.04.2005 09:27:29) [snapback]92112[/snapback]

Tom

Je hoeft niet helemaal al je harddisk af te zoeken. Gewoon bij programmainstellingen kijken waar de tijdelijke bestanden geplaatst worden.
Het vervelden (in ieder geval bij VdL 2006) is dat er 1 groot VOB bestand word aangemaakt. Er wordt dus niet gesplitst in 1 Gb segmenten (de maximum grootte volgens de ISO standaard).
Ik heb nog niet geprobeerd wat andere brandprogramma's en standalone DVD spelers hiermee doen.
Op de doort VdL gebrande DVD is de boel wel gesplitst in meerder 1Gb VOB's.
landrover
Ik heb nog niet geprobeerd wat andere brandprogramma's en standalone DVD spelers hiermee doen. Op de doort VdL gebrande DVD is de boel wel gesplitst in meerder 1Gb VOB's

Andere programma's kunnen daar niet zomaar mee omgaan en geven op z'n minst een compatibiliteits-waarschuwing. Alleen de ingebouwde brandmodule van VdL is zelf in staat om het bestand in norm-conforme segmenten op te splitsen.
Fred de Vries
QUOTE(landrover @ 09.05.2006 23:19:47) [snapback]133266[/snapback]
Andere programma's kunnen daar niet zomaar mee omgaan en geven op z'n minst een compatibiliteits-waarschuwing. Alleen de ingebouwde brandmodule van VdL is zelf in staat om het bestand in norm-conforme segmenten op te splitsen.

Zo'n vermoeden had ik al, maar zoals ik al zei, ik heb het niet geprobeerd.
Het is wel jammer, want dan wordt het ook moeilijk om met een ander programma een menu in elkaar te zetten. Maar dat is off-topic
Feen
Een manier om dit te doen is om je laptop in een netwerk te plaatsen met de andere pc. Zo kan je bestanden, in jou geval de vob files, van de een naar de ander over zetten of als je netwerk kaart het aan kan, kan je direct op de pc branden vanaf je laptop.

Groeten Teun

Mijn PC en laptop staan al een netwerk, via welke optie kan ik de vob files laten aanmaken volgens jou? Ik krijg bij disk branden alleen de optie voor cd. Moet ik via een andere optie de vob files laten maken?

Voorbaat dank,

gr Feen
landrover
Als je alleen de optie voor branden naar CD krijgt, neem ik aan dat je geen brandsoftware hebt op de computer die de boel zou moeten gaan branden. In dat geval heb je alleen de in WinXP ingebouwde brandfunctie en die ondersteunt alleen CD-burning.
Feen
Sorry dat ik zo laat reageer.

Ik heb de juiste software Nero geinstalleerd.

Heb mijn fout gevonden, Ik kreeg steeds de melding dat dvd niet werkt en dat ik om moest schakelen naar CD, ik heb gewoon bij Disk temp op DVD gedrukt en proces begonnen. Heb nu keurig video_ts bestanden.

Thanks voor de info en voor jullie tijd!

gr Feen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.