Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Geluid Bij Analoog Opnemen?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
VideoEd
Als ik een oude analoog op Vdl2005 opneem krijg ik geen geluid.
Beeld is geen probleem maar waar ik ook mijn stekkers (verschillende geprobeerd) geen geluid, alleen van de tv kaart krijg ik geluid .
Waarschijnlijk moet ik ergens iets instellen maar waar ??

Specs: Sony Digital 8
pc: P 4 2.66, 760 mb intern, xp, 2 x 160 gb harde schijf
huh.gif huh.gif
plemmens
Staan de instellingen van de Windows geluidsmixer goed ingesteld?
Rechtsonder in de startbalk, rechtsklik op het luidspreker icoontje, open volume instellingen, kies onder het menu Opties voor Eigenschappen, duid Opnemen aan en klik OK.
VideoEd
Ook dat heb ik geprobeerd maar heeft niet geholpen.
Je hebt aan de rechterkant een tekstje met " invoer:" met opties en hier kan ik alleen de tv tuner selecteren, misschien heft het hier mee te maken ?? huh.gif
landrover
Misschien een domme opmerking maar heb je in de capture-tool wel aangevinkt dat je ook geluid wilt opnemen? En verder: de tuner/capture kaart heeft meestal een audio line-out die je moet verbinden aan de line-in van de geluidskaart. Als je naar de opname-instellingen in de Windows-mixer gaat, moet er een vinkje staan bij Line-in. Er mag maar 1 opnamebron tegelijk geselecteerd zijn.
VideoEd
Ja ik heb het aangevinkt en bij de volume control heb ik denk ik het juiste aangevinkt.
Maar het probleem is wel opgelost, iemand vertelde dat je gewoon de firewire kabel ook bij analoge films via de digital 8 camera kan aansluiten en dat werkt uitstekend zowel digitaal als analoog met geluid dus niet meer prutsen met s-vhs kabel en geluids kabels en adapters e.d. smile.gif smile.gif
landrover
Blij dat het opgelost is. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat je het over een opname op VHS had, maar blijkbaar ging het om Hi8.
plemmens
... en een D8 camera speelt/digitaliseert inderdaad vlotjes Hi8 analoge bandjes. Dus via firewire naar pc is dan ook de meest logische manier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.