Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wie Herkent Dit
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Ghoogie
Ik heb het volgende probleem.
Een binnen gehaald stukje film ziet er op het scherm prima uit.
Zogauw ik dit op een CD gezet heb in als svcd dat schokt het beeld bij bewegende beelden.
Eventuele teksten of andere bewegende delen die door vidio de luxe 2 zijn bijgevoegd hebben dit probleem niet.
Als ik ditzelfde stukje film via pinnacle op CD zet is er niets bijzonders aan te zien.

Ik gebruik de standaard mpeg instellingen van video de luxe. Moet hiet wat aan veranderd worden ??

Gerard Hoogerwerf

Email: gerard@meusesoft.com
Level42
QUOTE(Ghoogie @ Dec 27 2002, 12:24 PM)
Ik heb het volgende probleem.
Een binnen gehaald stukje film ziet er op het scherm prima uit.
Zogauw ik dit op een CD gezet heb in als svcd dat schokt het beeld bij bewegende beelden.
Eventuele teksten of andere bewegende delen die door vidio de luxe 2 zijn bijgevoegd hebben dit probleem niet.
Als ik ditzelfde stukje film via pinnacle op CD zet is er niets bijzonders aan te zien.

Ik gebruik de standaard mpeg instellingen van video de luxe. Moet hiet wat aan veranderd worden ??

Gerard Hoogerwerf

Email: gerard@meusesoft.com

Dit heeft met interlacing te maken.
Zoland er weinig beweging in beeld is (of de camera weinig beweegt) gaat het goed, maar zo niet dan treedt het door jouw genoemde probleem op.
Je moet ergens aangeven dat je of de even (even) of de oneven (odd) lijnen wilt gebruiken voor je beeld. Weet even zo snel niet waar je dit moet instellen in VDL 2, zal het nog even nakijken.
Mike
Je moet ergens aangeven dat je of de even (even) of de oneven (odd) lijnen wilt gebruiken voor je beeld. Weet even zo snel niet waar je dit moet instellen in VDL 2, zal het nog even nakijken.

Volgens mij zit dit in het dialoogscherm bij de exporteerinstellingen (wellicht onder een 'geavanceerde instellingen knop').
dorian-f
Je moet ergens aangeven dat je of de even (even) of de oneven (odd) lijnen wilt gebruiken voor je beeld.

Misschien een domme vraag maar moet je dan even of odd kiezen?

bvd Tonny
plemmens
Wrong field order zoals men in het Engels zegt.
In het venster Disc Branden kies je dus voor SuperVCD.
Klik vervolgens op Encoder... dan op Geavanceerd. Onderaan is waarschijnlijk Interlaced aangevinkt. Dat is oke als je je SVCD op je TV wil bekijken met een (geschikte) DVD speler.
Als daarnaast Top Field First is geselecteerd, wijzig dit dan in Bottom Field First.
Is Bottom Field First geselecteerd wijzig dit dan in Top Field First.
Als je je SVCD enkel en alleen op je PC wil afspelen dan kan je Interlaced "afvinken".
Succes.
Mike
Dankje Paul smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.