Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verversen Van Geimporteerde Films
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
eric_brok
Vanwege betrekkelijk lange films met veel montages, kan ik niet alles in een filmbestand plaatsen.
Daarom deel ik het op in aparte filmbestanden en exporteer deze om ze vervolgens in een verzamelbestand achter elkaar te kunnen plaatsen tot 1 film.

Als ik nu in zo'n afzonderlijke film iets wijzig en opnieuw naar het verzamelbestand ex/importeer, dan blijf ik steeds de oude versie zien. Of beter gezegd, volgens mij blijf ik de oude versie horen en dat loopt dan uit de pas met de nieuwe beelden.

Ik heb al geprobeerd de avd-bestanden steeds te verwijderen. Het enige wat 'helpt' is steeds een nieuwe unieke naam voor het segment te bedenken en die opnieuw te importeren. Als ik een eerder gebruikte naam heb, krijg ik steeds weer de oude opnamen, ook als ik dus opnieuw importeer en de oude bronversie helemaal niet meer bestaat!

Vraag: hoe kan ik vanuit VDL afdwingen dat bij importeren daadwerkelijk een 'verse' import wordt gemaakt? Of beter nog: hoe kan ik fragmenten laten verversen zonder opnieuw te importeren?

Ander vraag: maakt het voor de eindkwaliteit uit of ik tussentijds in mpeg ex/importeer of in het eigen magix-videoformat?

Bedankt,

Eric
landrover
Ik geloof dat ik je niet helemaal kan volgen maar in ieder geval moet je moet je tussentijds niet naar mpeg renderen. Liever naar een goede avi codec, dus DV, mjpeg of HuffYUV. Of inderdaad Magix Mjpeg, want net zoiets als avi is, alleen in een ander containerformaat. Let er wel op dat VdL (DV uitgezonderd) niet rendert naar Open DML avi's en dat je dus met gesegmenteerde avi's te maken kunt krijgen. Ook geen probleem, die kun je met VirtualDub weer tot één bestand verwerken.
Verder lijkt het me verstandig om elke wijziging een versienummer te geven. Zo overschrijf je niet je vorige versie en het geeft geen problemen bij het importeren in een masterproject.
eric_brok
Bedankt. Na elke wijziging de bestandsnaam van de movie wijzigen en dan weer opnieuw met die nieuwe naam importeren, is inderdaad een 'oplossing' maar wel nogal omslachtig.
Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om vanuit de timeline af te dwingen dat een bepaald fragment ververst wordt (opnieuw geimporteerd, zonder dat je het eerst hoeft weg te gooien en dan weer opnieuw moet importeren).

Eric
eric_brok
De reden dat ik tussendoor naar MPEG render, is dat de uiteindelijke film ook een MPEG (DVD) zal zijn.
Door voor de tussenversie dezelfde compressie-instellingen te kiezen, kan ik dan de totaalfilm met 'smart rendering' laten samenstellen, zodat de kwaliteit optimaal blijft.

Klopt die redenering niet?
landrover
Dat kan denk ik wel, maar dan zul je de nieuwe versie op moeten slaan onder de oude bestandsnaam en de bijbehorende audiofiles, de avd-files, weg moeten gooien om op die manier VdL te dwingen het geheel opnieuw te importeren en op die manier een nieuwe avd-file aan te maken.
Bedenk wel, weg is weg dus persoonlijk zou ik die stap niet zo gauw nemen. Ik render mijn projecten meestal ook pas naar een nieuw bestand als ik er helemaal mee klaar ben.
landrover
Door voor de tussenversie dezelfde compressie-instellingen te kiezen, kan ik dan de totaalfilm met 'smart rendering' laten samenstellen, zodat de kwaliteit optimaal blijft.

Klopt die redenering niet?

Ja, die redenering klopt zeker wel, ware het niet dat Magix de "smart rendering" feature nog niet voorelkaar heeft: audio en video gaan uitelkaar lopen als je smart rendering gebruikt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.