jasperengel
22.03.2005 13:15:05
Ik wil een aantal foto's achterelkaar zetten en via movie show maker een presentatie maken.Is er een methode om de foto's in de time line allemaal even lang te maken Ik doe dit nu stuk voor stuk doch dit is niet een iedeale manier.
Ik gebruik vdl dl 2005 plus
Wie heeft er een goede tip
Jasper
eric_brok
22.03.2005 14:17:17
Via de systeeminstellingen van VDL kun je opgeven welke standaardlengte (in seconden) een plaatje standaard moet krijgen als je het importeert/op de tijdlijn plaatst.
Of deze instelling ook van invloed is op de lengtes via de Movie Show Maker, weet ik niet.
Eric,
ik heb ook al lvruchteloos gezocht naar een plaats waar ik de default-tijd kan instellen, maar in systeeminstellingen (Y) komt dit bij mij in ieder geval niet voor. De enige oplossing voor mij was in het file VideoDeLuxe.INI te duiken, en daar manueel "DefaultSlideLength" aan te passen.
Ik gebruik de standaardversie van VdL2005, niet de plus. Misschien ligt het daar aan, maar dat zou ik bijzonder zwak vinden van Magix als dit zo was.
Tom
plemmens
22.03.2005 18:55:59
Schakel over naar de Storyboard mode.
Je ziet dan alle foto's en filmscenes als "thumbnail" verschijnen. (filmblik noemt de handleiding dit)
Onderaan zie je de duurtijd van de filmscenes en voor elke foto de lengte gedurende dewelke hij zal "geprojecteerd" worden.
Klik bij een van de fotos op de tijdsduur, voer de gewenste lengte in en klik op "Op alles toepassen"
Klaar is kees.
PS. Ook in VdL 2004 werkt het op deze manier.
eric_brok
23.03.2005 13:23:23
QUOTE(tmh @ Mar 22 2005, 03:20 PM)
Ik gebruik de standaardversie van VdL2005, niet de plus. Misschien ligt het daar aan, maar dat zou ik bijzonder zwak vinden van Magix als dit zo was.
Ik heb inderdaad de Plus-versie; geen idee of ze daarin verschillen.
De instelling staat 'gewoon' op eén van de tabbladen bij de systeeminstellingen of bij de filminstellingen; ik weet het even niet uit mijn hoofd.
Dus moeten we dit bijzonder zwak vinden van Magix. Persoonlijk vind ik dit een essentiële instelling die niet mag ontbreken in de basiversie.
Tom
plemmens
23.03.2005 20:57:42
Tom,
Ik begrijp je probleem niet goed.
De procedure die ik eerder beschreven heb in mijn bijdrage van 22 maart werkt wel degelijk met de standardversie van VdL 2005 hoor. Ze werkt zelfs met de standard versie van Vdl 2004.
jasperengel
24.03.2005 10:18:01
QUOTE(eric_brok @ Mar 22 2005, 02:17 PM)
Via de systeeminstellingen van VDL kun je opgeven welke standaardlengte (in seconden) een plaatje standaard moet krijgen als je het importeert/op de tijdlijn plaatst.
Of deze instelling ook van invloed is op de lengtes via de Movie Show Maker, weet ik niet.
Het werkt inderdaad ook in movie show maker. Ik zoek nu aleen nog een methode om de foto's correct tegenelkaar te krijgen Nu doe ik dat nog stuk voor stuk en is wat tijdrovend
Dank
Jasper
Paul,
dat werkt inderdaad (en dat wist ik al wel), maar ik wil de default duur instellen, en dat gaat op deze manier niet. Daarvoor heb ik tot nu toe alleen de omweg via het INI-file gevonden.
Tom
plemmens
24.03.2005 18:09:02
Bedankt Tom.
Ik ben weer mee.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.