Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hoe Kopieer Ik Een Bestaande Video Band
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
sommersted
De vraag is wat moet ik doen om een bestaande video band te kopieren, moet ik dan een mogelijkheid hebben om een videorecorder op mijn pc aan te sluiten. Zoja hoe doe ik dat dan. of moet ik een tvkaart instaleren?
Waar kan een beginner zoals ik wat meer inlichtingen vinden?

alvast bedankt voor uw antwoorden.

Lex
FransS
Hoi Sommersted,

Als je een mogelijk hebt om het via firewire terug te sturen dna klik je in het menu van vdl terug schrijven naar band .
Zoniet dan moet je een analogekaart hebben of een vga kaart waar de moglijkheid in zit dat je het naar een videorecorder kunt terug schrijven ,
Maar hoe haal je het naar binnen in de computer want daar valt en staat natuurlijk alles mee .
Laat eens horen hoe je computer geconfigureerd is en aan de hand van die gegevens kunnen we wat meer vertelen .

Groet Frans S. user.gif
sommersted
Het is een pentium 4 uitvoering met windows xp prof servicepack 1.
dvd speler en brander
4 x usb aansluiting
512 mb ram
radeon 9200 series (grafische kaart)?

heb je hier wat aan?
plemmens
sommersted,
Je vraagstelling is wat onduidelijk. Laat ik daarom beginnen met wat bijkomende vragen.
Die bestaande videoband is een analoge (VHS?) band neem ik aan.
Wat bedoel je met “een bestaande videoband copieren”?
Wil je hem naar je harde schijf overbrengen om hem vandaar (eventueel na bewerking) op een DVD te branden? Of wil je gewoon een copie maken op een tweede VHS cassette en wil je dat via je pc doen?

Ik ga er voorlopig even van uit dat je een analoge VHS band naar je pc wil overbrengen.
Je Radeon 9200 series is waarschijnlijk een All-In-Wonder kaart die een analoge video-ingang (A/V in) en uitgang A/V out) heeft en een antenne-ingang (CATV).
Je videorecorder (merk en model???) anderzijds heeft waarschijnlijk een of twee scartaansluitingen aan de achterkant. Het signaal dat via die scart uw videorecorder verlaat kan je met de geschikte adaptor en kabels met de A/V in van je Radeon videokaart verbinden.
Ik stel voor dat je de handleiding van je Radeon kaart eens gedetailleerd bestudeert.
Heb je een dergelijke handleiding niet dan kan je ze hier vinden. http://www2.ati.com/manuals/AW9200Sr.pdf
rdemaat
De meeste Radeon 9200 kaarten die ik ken en kan vinden hebben alleen uitgangen. Maar er zijn uitermate gunstig geprijsde oplossingen in de handel waarmee je analoge video binnen kunt halen. Bijvoorbeeld van Dazzle of Pinnacle.

Een tijd geleden heb ik voor een kennis de PCTV Stereo kaart van Pinnacle in de PC ingebouwd. Voor € 65 krijg je dan een kaart waarmee je je PC zelfs tot een televisietoestel annex videorecorder om kunt bouwen. Dit is een trend in de markt die sterk in opkomst is en waardoor de prijzen heel gunstig zijn.

Het is overigens wel de moeite waard om bij het kopiëren van een VHS band iets te doen aan beelrestauratie, want iedere kopie van VHS doet de kwaliteit van het beeld (en in mindere mate het geluid) behoorlijk geweld aan. Kleuren vervlakken en het beeld wordt onscherper. Als je dan toch moeite doet om de boel via de PC te kopiëren zorg dan meteen ook dat het beeld er niet al te veel op achteruit gaat.

Maar het blijft VHS natuurlijk. Nog een jaar of vijf, en dan zie je het niet meer en is alles digitaal.
ad1003
de vhs video recorder (VHS) sluit ik aan op mijn digitale camcorder - analoog in - neem de band op en laadt de opname daarna via firewire in de PC op de harddisk. Het lukt mij niet om met de camcorder Canon MV400i om het signaal in 1 keer door te lussen. Maar het werkt goed.
Ad1003
tmh
Ad1003,

niet iedere camera heeft de mogelijkheid om videosignalen direct van de analoge ingang de gedigitaliseerde beelden naar de pc door te sturen- mijn camera kan het helaas ook niet. Deze oplossing werkt inderdaad ook, ze is alleen maar een beetje omslachtiger.

Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.