Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Datum Van De Videoopname
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
HansR
Is het met Magix mogelijk om dat datum van de opname mee te nemen in het beeld ? De dvd-camcorder kan het afspelen, maar daar moet je iets voor instellen bij het afspelen.
De opname krijgt standaard wel datum gegevens mee (maar zijn dus niet standaard zichtbaar op het scherm).

Dus afspelen met de camcorder heeft data-weergave als mogelijkheid.
Ik zou de datum graag ook meenemen in de Magix bewerking.
tmh
Dit vind ik een uitstekende vraag (wat dus wil zeggen dat ik het antwoord erop ook niet weet). smile.gif Binnen VDL ken ik ook geen onrechtstreekse manier om de timecode zichtbaar te maken. Een search binnen alle forums heeft niks opgeleverd.

Een goede suggestie voor de volgende patch?

Tom
ad1003
of datum en tijd meekomen naar de PC weet ik niet zeker, bij het exporteren van DV-avi naar de camcorder zijn datum en tijd verdwenen. (camcorder Canon MV400i|) - dus als de band weer afgespeeld wordt in de camcorder geen datum en tijd.
Ad 1003
tmh
De datum en tijd wordt door de camcorder bij ieder beeldje opgeslagen. Helaas, als je de film opnieuw rendert (exporteert) met je pc, dan verdwijnt die informatie. Het is dus normaal dat als je een film terug naar je camera hebt gestuur je geen datum en tijd krijgt.

Tom
joco
Hier meer te vinden over het automatisch zichtbaar maken van de datum in de film.
gr Johan
landrover
Wacht even, Tom. Datum en tijd in beeld is iets heel anders dan timecode. Timecode is een framenummerings-systeem, wat montage-apparatuur in staat stelt om zijn weg op een tape te vinden en bovendien een programmamaker de mogelijkheid geeft om zijn ruwe materiaal te inventariseren, het zgn "spotten", en daar een montageschema van te maken.
Inderdaad is VdL helaas niet in staat om de timecode van een tape tijdens het capturen uit te lezen en diezelfde timecode in de DV-stream te verwerken. Evenmin ondersteunt VdL de im/export van een EDL (Edit Decision List). Als die twee features ooit geintegreerd worden, stoot VdL in één keer door naar de eredivisie van de editing-pakketten en zou het zelfs voor professioneel gebruik bij omroepen geschikt worden.
tmh
Je hebt natuurlijk weeral gelijk. Sorry voor de verwarring. Maar blijft dat de camera in DV AVI datum en tijd in ieder beeldje opslaat. Dit is natuurlijk niet hetzelfde als timecode.

Tom
landrover
Geen probleem hoor. Het ging me er ook niet om, om je op de huid te zitten. Ik wilde alleen voorkomen dat lezers verkeerde conclusies zouden trekken. wink.gif
tmh
No problem. Door de jaren heen is mijn huid bijzonder dik geworden. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.