string5
19.03.2005 12:17:34
Hallo,
zoals reeds eerder gemeld op dit forum ga ik binnenkort met verscheidene camera's opnames maken van een muzikale uitvoering. De camera's zijn allemaal mini-DV types, van Sony en JVC.
Nu is mijn vraag:
Kan ik problemen verwachten als ik alle opgenomen bandjes met mijn eigen JVC mini-DV camera capture, dus upload naar mijn computer via firewire (DV-out)? Dan kan ik de camera's die ik geleend heb meteen na afloop van de voorstelling teruggeven en alleen de bandjes houden.
Synchroniseren zal ik toch al moeten doen per opname aangezien er een aparte audio track onder gaat worden gezet, het gaat mij meer om eventueel kwaliteits problemen bij het beeld.
Alvast bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet, steven
Ik heb al verschillende keren bandjes die waren opgenomen met de ene camera via een andere camera (van een ander merk) ingelezen, en daar nooit problemen mee gehad. Je garanderen dat je nooit problemen zal hebben is natuurlijk nog een andere zaak.
Let er in ieder geval op dat elke camera opneemt in hetzelfde beeldformaat, en controleer dit vlak voor de opnames beginnen. Op dit vlak heb ik namelijk wel slechte ervaringen.
Tom
FransS
20.03.2005 17:55:09
QUOTE(string5 @ Mar 19 2005, 12:17 PM)
Synchroniseren zal ik toch al moeten doen per opname aangezien er een aparte audio track onder gaat worden gezet, het gaat mij meer om eventueel kwaliteits problemen bij het beeld.
Alvast bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet, steven
Hoi Steven (Spiel!)
Wat ik je wel kan aan raden is geef de bandjes bij het capture een naam en een eigen map dan kun je het beter verwerken en terug vinden van opname's die eventueel beter zijn dan een andere ,hou er dan wel een geschreven story op na dat je weet waar je alles kan vinden .Suc 6
Frans S.
string5
21.03.2005 08:29:01
Beste Tom en Frans,
bedankt voor jullie antwoorden, en geruststelling.
Ik ben nog behoorlijk nieuw in VDL, dus nog even wat afchecken:
goede suggestie om de films in aparte directories op te slaan, dat heeft geen invloed op het bewerken van alle films in 1 mvd file, right? Dat zal ik namelijk moeten doen om eerst alles gesynchroniseerd te krijgen. Ik hoop dat mijn computer dat gaat trekken. Vervolgens schrijf ik het geheel in delen weg (als aparte projekten) zodat ik per project (van 20 minuten of per muzieknummer) kan editen en dan als laatste alles weer aan elkaar plakken.
Als mijn computer het niet trekt om alle films in 1 mvd in te lezen dan zal ik eerst 1 van de films apart moeten synchroniseren met de separate geluidstrack die vanuit de mengtafel opgenomen wordt (en die dus een andere lengte heeft, het 48 Khz vs. 44,1 Khz verhaal). Dan kan ik vervolgens de overige films elke keer op de nu goede geluidstrack synchroniseren (het startpunt bepalen) en in stukjes wegschrijven. Goed bedacht? Pfff, ik hoop dat dit niet nodig is.
Groeten, steven
Als je je film onderverdeelt in kleine deelprojecten die je apart rendert dan zal je pc er normaal gezien geen problemen mee hebben. Zorg er ook voor dat je genoeg vrije ruimte behoudt op je harde schijven zodat je pc bij geheugentekort ook plaats genoeg heeft om zijn virtueel geheugen op schijf uit te breiden.
Kies voor al je verschillende films (ingelezen en "ge-exporteerd" of gerendered) ook namen die duidelijk zeggen wat de inhoud is, zodat je zelf op de duur het overzicht niet verliest.
Succes
Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.