Hallo ervarener gebruikers van VdL,
Vanuit VdL 2004 heb ik een film gebrand op DVD. De film had ik van televisie opgenomen: MPG CBR 4000 of 6000. Op het scherm in VdL (vóór het branden) ziet het er perfect uit. Als ik de DVD op de PC afspeel is er ook niks aan de hand. Redelijk vloeiend beeld.
Het gaat pas mis als ik het op de stand-alone DVD-speler (JVC XV-N30) bij mijn tv afspeel. Sommige beelden zijn dan vreemd en schokkerig. Dit was tot nu toe nooit het geval.
Om het volgende uit te sluiten, heb ik de DVD ook nog een keer gebrand als VBR. Sommige beelden waren namelijk met veel beweging. Ook bij deze nieuwe DVD ging het redelijk in de PC-DVD-speler en vreemd schokkerig in de stand alone.
Vóór deze DVD had ik al vele malen DVD's gebrand en daarbij is het nooit fout gegaan. Naar mijn idee heeft het te maken met de patch en de brennroutinen, die worden gebruikt. De oude patch "patch_video_deluxe_2004_standard_v303_nl.exe" (1970 KB datum 24-12-2003) en de "magix_brennroutinen_2004" (730 kB datum: 9-7-2004) gaven goede resultaten, zonder schokkerig gedoe. Wat ik deed na de kale installatie van VdL 2004 was:
1. cd burprofiler.exe
2. patch
3. kopieer de bestanden uit 1000fotospatchadvanced.zip (DVDMaker.dll, mdabase.dll en MXTLC.dll)
4. magix brennroutinen.
Inmiddels heb ik de nieuwere patch en brennroutinen, keurig in het Nederlands (deze week van de magix site gehaald). En ook bij eerder gebruik van VdL met nieuwere patch (patch_video_deluxe_106_nl.exe) en brennroutinen ging het mis.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is? Een instelling die ik gemist heb? een actie die ik verkeerd heb uitgevoerd? Wat is eraan te doen? terug gaan naar de vorige patch? (Ik weet niet meer of daar wat (anders) mee mis was)...
Graag hulp,
Thom Hiemstra