Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Aanpassen (gedeeltes)
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Mgompie
Ik heb een VOB in VDL ingeladen en bewerkt, echter een ding wil er mij maar niet lukken. Sommige stukken geluid wil in in- en uit "faden" . Dus de geluidskwaliteit is goed, alleen ik heb twee stukken waarvan het volume meer en minder moet worden. Is dit mogelijk in VDL, ik heb het nl. nog steeds niet gevonden. huh.gif
landrover
Dat kun je op verschillende manieren doen. Het makkelijkst is om de audio track te knippen voor en/of achter de plek waar de fade moet komen. Vervolgens kun je met de hendeltjes de fade maken. Klik hiervoor in de linker- of rechter bovenhoek van het segment en beweeg het blokje naar rechts of links.

Succes
Mgompie
Betekent dat dat ik de audio eerst moet scheiden van de video. Nu is het bij mij een geheel en als ik wil knippen, knip ik audio en video. smile.gif
landrover
Ja en nee. Je hoeft audio en video niet te scheiden want de knipjes in het video zie je toch niet (zolang je niet gaat schuiven). Maar het mag wel. Klik op het segment en kies "degroeperen". Klik daarna op een willekeurige andere plek in de timeline (dit is omdat de muis anders controle houdt over zowel audio als video).
Nu kun je video en audio als afzonderlijke segmenten selecteren en bewerken.
Mgompie
Juist, bedankt biggrin.gif
plemmens
Er zijn natuurlijk ook de mogelijkheden van de "volumerubbercurve". Hiermee kan je op om het even welk punt van de tijdlijn het volume wijzigen door de rode volumelijn naar boven of naar beneden te slepen.
Mgompie
Dus dan kan ik daarmee een stukje van een paar secondes van minder of meer of van helemaal geen geluid voorzien, als ik het goed begrijp. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.