QUOTE(landrover @ Mar 6 2005, 05:37 PM)
Elke layout-map heeft een .tpl-bestand, wat je gewoon met een tekst-editor kunt openen. Op die manier kun je de standaardwaarden aanpassen. Beter nog is het om een kopie te maken en daar de veranderingen in aan te brengen. Ik heb het nog niet nodig gehad, maar zo te zien kan een kind de was doen.
Dit was voor mij een gouden tip! Dat je de tpl-bestanden kan wijzigen zou in de handleiding thuishoren.
Wat je wel en niet via tpl kan wijzigen*, en het effect van bepaalde wijzigingen** is hier en daar nogal ondoorgrondelijk, maar op andere punten eenvoudig. In ieder geval kun je elementen van verschillende sjablonen naar smaak uitruilen en hier en daar een eigen instelling of plaatje gebruiken.
Eric
*) Van titels kun je wel lettertype, kleur e.d. wijzigen, maar niet grootte. Dat kun je achteraf wel in VDL instellen, maar je zou verwachten dat in het sjabloon een defaultwaarde staat.
**) Als ik als frame-afbeelding een zwarte bitmap neem, geeft dat het verwachte resultaat; maar als ik een witte bitmap neem raakt de rendering van het frame in de war.