PeterW
06.03.2005 10:59:36
Ik werk met twee monitoren en wil graag op de ene de arranger met de mediapool en op de andere de preview. Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen.
Weet iemand hoe dat wel kan?
Alvast bedankt,
Peter
landrover
06.03.2005 11:53:12
Dat kun je doen door in Systeeminstellingen de tab "scherm" te kiezen en daar je keuze te maken.
Peter,
als je op L drukt, worden alle schermen van elkaar losgemaakt, en kan je het previewscherm en bestandsbeheer naar het andere scherm slepen met de muis.
De grootte van het previewscherm bepaal je via "Resolutiepresets". Hiervoor klik je rechts op het previewscherm.
Ik vind dit eerlijk gezegd de ideale manier van werken: op het ene scherm de tijdlijn met alle sporen, op het andere scherm al de rest.
Tom
PeterW
06.03.2005 15:52:42
Dank je. Werkt prima.
landrover
06.03.2005 17:31:32
Je had toch ook "Multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor" kunnen kiezen, of gebeurt er dan iets onverwachts?
PeterW
07.03.2005 12:46:08
Ja dan gebeurd er inderdaad iets onverwachts. De preview komt op de verkeerde monitor en de mediapool verdwijnt naar de achtergrond. Met F weer tevoorschijn te krijgen welliswaar.
Wat ik wil, mediapool en arranger in het ene scherm en de preview op het ander scherm kan niet echt lekker. Het lukt niet om mediapool en arranger in hetzelfde window te krijgen. Wel los van elkaar, maar dan springt de mediapool steeds naar de andere monitor als ik iets beweeg aan de arranger.
Groet,
Peter
landrover
07.03.2005 15:20:48
Hoi Peter,
Misschien kun je het wel buiten VdL om instellen met Powerdesk. Kun je DVDMax activeren voor het tweede pc-scherm, of alleen maar via de TV-out?
Dan zou je VdL moeten wijsmaken dat er maar 1 scherm aanhangt voor de desktop en dat je tweede monitor een client monitor is.
Als je het volledige tweede scherm gaat gebruiken om je film op af te spelen, dan vrees ik voor jou dat je pc alle rekenwerk dat daarvoor nodig is niet zal kunnen bijsloffen (wanneer je de film wil bekijken).
Bij mij staat de resolutie normaal op 640*360 (16:9). Dat werkt vlot, en dan is er op dat scherm nog plaats voor de mediapool. Ik heb liever een heel scherm apart voor de arranger omdat ik vind dat dit dan gemakkelijker werkt, maar over voorkeuren valt natuurlijk niet te discussiėren.
Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.