Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inladen Video Maar 2gb?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
vincent77
Wanneer ik mijn vakantiefilmpje wil opnemen in video2005 geeft hij na de opname aan dat hij het avi bestand niet kan lezen. Dit terwijl het gecaptured is door het programma zelf! Het betreft een bestand van 11,7 gb. Kan dit programma dit niet aan? of ligt dat aan een of andere instelling die ik over het hoofd heb gezien sad.gif
tmh
Vertel eens exact hoe je je filmpje hebt gecaptured. Zo is het tasten in het duister (hoewel, nu en dan kan dat ook wel eens meevallen natuurlijk...).
vincent77
We hebben de camera aan de 1394 firewirekaart, in het menu van Magix drukken op opnemen. en op het rode knopje van opnemen gedrukt. Verder zijn de instellingen zoals ze ook bij het installeren. Ik had hem met 20 minuten gestopt en dan geeft hij de melding kan AVI niet importeren, terwijl het met media player wel te openen is (beeld en geluid gescheiden opgenomen). Hoop dat je zo genoeg onfo hebt....
landrover
Probeer eens of het wel gaat als je in Systeeminstellingen in de tab "audio/video" het vinkje weghaalt voor "internal avi import". Normaal zou dit op een DV-avi geen invloed mogen hebben, maar je weet maar nooit.
vincent77
nee helaas... werkt ook niet sad.gif
ik baal hier behoorlijk van, want ik heb dit programma niet gekocht om telkens maar 10 minuten film te kunnen bewerken mad.gif er wordt in de handleiding ook geen woord over gezegd... over maximale bestandsgrootte oid.
tmh
Ik heb al uren film, en heel wat meer dan 12 GByte verwerkt met VdL, dus het is niet dat VdL dit niet kan, er moet iets fout gelopen zijn bij jou. Het was bij mij wel allemaal DV AVI die ik ingelezen heb. Vermits je via de firewirekabel hebt ingelezen, neem ik aan dat kij dat ook gedaan hebt.

Kun je het volgende programma eens downloaden: AVICODEC. Daarmee kunnen we nader bekijken op welke manier je film op schijf is gezet. Laat Avicodec je AVI-bestand eens analyseren, en zet de resultaten hier op het forum. Dan hebben we toch al een beter idee wat er eventueel fout is gegaan.

Een extra vraagje: werk je onder Windows XP, en Hoe zijn je schijven geformatteerd: FAT32 of NTFS?

Tom
vincent77
bedoel je dan deze info?

Bestand : 3.82 Gb (1020 Mb), duur 0:18:52, type AVI, 0 audio spoor(sporen), kwaliteit 80 %
Video : 1020 Mb, 7559 Kbps, 25.0 fps, res. 720*576 (4:3), dvsd = Sony Digital Video, Ondersteund

inderdaad winXP, NTFS ingedeeld

video en geluid neemt VdL gescheiden op, stond standaard zo ingesteld...
Dutchman
Hi,

ik weet het niet 100% zeker maar ik geloof WINDOWS (NIET MAGIX) heeft een wave limiet van 2 GB.

Groeten,

Dutchman.

3.82 Gb (1020 Mb) 3.82 GB = nooit 1020 MB.
vincent77
Nope, want pinnacle pakt wel de hele film... daar kon ik wel een heel uur opnemen en daarna bewerken... dus ik snap het niet.
tmh
Ik heb net een DV AVI filmpje van 35 minuten ingelezen, en dat wordt zonder problemen geopend.

Mijn filmpje is echter ingelezen (ook van een Sony camera) met een variabele bitrate van 3733 kBps, en is dus ook relatief kleiner, zo'n 8 GB. Ik kvraag me af waar dat dit bepaald wordt...

Vraagje: kan je met Pinnacle wél dezelfde film (waar je nu problemen mee hebt) inladen?

Tom
landrover
Tom, een DV-file met een variabele bitrate? Weet je dat zeker? DV-compressie is toch altijd CBR? huh.gif

Roald
tmh
Roald, je hebt gelijk (of course): een video bitrate van 3733 kBps zou beter geweest zijn. Ik denk dat het te laat op de avond was.

Maar Vincent rapporteert dit:
Bestand : 3.82 Gb (1020 Mb), duur 0:18:52, type AVI, 0 audio spoor(sporen), kwaliteit 80 %
Video : 1020 Mb, 7559 Kbps, 25.0 fps, res. 720*576 (4:3), dvsd = Sony Digital Video
.

Ik vraag me af waar zijn hoge bitrate van komt. Mijn 3733 kBps komt volgens Avicodec overeen, met 80 % kwaliteit. Een ander filmpje, met een andere camera heeft een rate van 4705 kBps, en dat is 90 % kwaliteit. Vincents film lijkt me zo boven de 100% uit te komen. Moeten we hier de oorzaak zoeken, en wat kunnen we er dan aan doen? Inlezen van DV AVI is per slot van rekening niet veel meer dan de film van tape naar schijf copiëren, dus die hoge bitrate komt dan van zijn camera?

Tom
landrover
Hoi Tom, Vincent en alle andere belangstellenden,
dat van die kwaliteit lijkt me nogal subjectief, ik heb ook nog niet helemaal door hoe ik dat moet interpreteren, als aandeel video vs audio, qua bitrate of zo...
Zet je de waarden naast elkaar, dan zou Vincent inderdaad boven 100% uitkomen, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. Het is wel heel goed mogelijk dat het hier gaat om een logarithmische schaal, m.a.w. de bitrate stijgt veel sneller dan het kwaliteitspercentage. Om b.v. op een kwaliteit van 95% uit te komen moet de bitrate misschien wel 8000 kbps zijn. Ik zal eens wat navraag doen over de verschillende bitrates die in de DV-standaard gehanteerd kunnen worden. Enige flexibiliteit zit er in ieder geval wel in, dus is het heel waarschijnlijk dat b.v. Sony, dat zijn DV-formaat Digital 8 noemt, een andere bitrate hanteert dan Philips of Panasonic om maar eens wat te noemen. Kom ik op terug...

Roald
tmh
Roald, het gekke is dat ikzelf een Sony camera heb, en blijkbaar Vincent ook, want bij hem werd ook de Sony-codec gebruikt.

Tom
landrover
Je hebt gelijk, dat had ik over het hoofd gezien. Overigens klopt mijn verhaal over verschillen van opvatting tussen de diverse fabrikanten wel, hoor. Je zou je nog af kunnen vragen of Sony in de loop der jaren wat specificaties heeft bijgesteld, of dat ze voor verschillende types camera zelfs verschillende compressieverhoudingen toepassen, maar zeker dat laatste lijkt mij niet waarschijnlijk.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.