Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Capture
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Madfox
Eigenaar van MusicVideoMaker generation6. (2001)
Platform Windows98, danwel WindowsXP.
Videokaart Logitec-G-Force TNT.

Diverse malen getracht om een bestand te exporteren via Windows Media Files.
Wil ik echter een avi extentie gebruiken, dan krijg ik de melding:
MusicVideoMaker kan dit bestand niet exporteren.
U hebt een juist avi capture device nodig.

Het exporteren via *.wmv is geen probleem.

Wat moet ik doen, om 't bestand toch via *.avi extentie te exporteren?
plemmens
MusicVideoMaker Generation6 is mij niet bekend. Van MusicMaker Generation6 heb ik al wel gehoord. Zoals je zelf aangeeft (2001) is dit nu niet direct "up to date" software. Het zou mij echter verwonderen moest er niet onder het een of ander menu een mogelijkheid zijn om je "muziekclip-met-video" als avi te exporteren. Je kiest daarbij toch wel degelijk voor een AVI codec niet?
Als je er niet zou uitgeraken dan kan je de gemaakte WMV natuurlijk altijd omzetten naar avi met deze tool bijvoorbeeld.
Madfox
MagicMusic Generation 6 is inderdaad niet 't allernieuwste programma.
De rede hiervan is dat ik inmiddels 8 cd's van Magic Music Maker in m'n bezit heb, en 't idee heb dat deze programma's op zich goed genoeg zijn.

Wat ik niet begrijp, is dat ik een goed bewerkt bestand, via *.wmv terug naar *.avi zou moeten converteren. Dit gaat naar mijn inzien met teveel verlies van kwaliteit gepaard. Zeker als ik 't besef heb, dat Magic Music dit gewoon als uitgangs extentie zou kunnen converteren.

Ter verduidelijking heb ik twee foto's bijgeplaatst.
http://members.home.nl/gimli/magic0.gif
http://members.home.nl/gimli/magic1.gif

Nog bedankt voor Uw link naar de wmv=>avi converter!
Tenslotte nog een resultaat van Uw verder schitterend programma:
http://members.home.nl/gimli/gimli01.htm

smile.gif
tmh
Uit het tweede beeld blijkt dus duidelijk dat je inderdaad een verkeerde (of geen) AVI-codec (compressie- en decompressie-software) hebt.

Kijk eens of je ergens een mogelijkheid hebt om codecs te selecteren.
Intel Video R3.2, Intel video 5.10 zijn mogelijke codecs. Anders kan je proberen de Panasonic DV AVI codec te downloaden.

Ik geef je geen garantie dat je programma echt overweg kan met deze codecs, maar het is het proberen waard.

Tom
landrover
Een AVI exporteren via "Windows Media Files" kan niet, of de software nou nieuw is of niet. Windows Media is een ander bestandsformaat (zgn. "container") dan AVI. Vandaar dat Windows Media bestanden de extensie .wmv, .wma of .asf hebben. AVI bestanden hebben ALTIJD de extensie .avi.
Misschien dat het programma "exporteren als AVI" of iets van die strekking als mogelijkheid heeft, anders wordt het niets.
Madfox
Ik heb vrijwel elke codec geprobeerd, maar 't programma blijft volhouden dat ik een ander avi-capture device moet gebruiken.
Vreemd, want dan is de optie WindowsMedia => export als avi eigenlijk een overbodige optie.

jammer. dry.gif
landrover
Vreemd, want dan is de optie WindowsMedia => export als avi eigenlijk een overbodige optie.

Die optie staat er ook niet. Er staat "export arrangement" - Windows Media. Daarmee krijg je dus geen avi maar een wmv-file. Als je een avi wilt maken kies je "export arrangement" - video as AVI.
plemmens
...maar 't programma blijft volhouden dat ik een ander avi-capture device moet gebruiken.
Dat staat er volgens mij al evenmin. Op je tweede screendumb zie ik dat je een ander codec moet kiezen en niet een ander avi-capture device.

Je moet dus, zoals landrover zegt kiezen voor "export arrangement" - video as AVI en vervolgens voor een avi codec. En daarvan heeft Tom er al enkele genoemd.

Eventueel kan je hier nog een codec pack downloaden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.