Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Achterlopen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
tibogoderis
Hallo als ik een video'tje maak met magix en ik brand hem op dvd lukt alles. Maar als ik hem op dvd speler wil bekijken flikkert het beeld enorm als er iemand beweegt of het beeld eweegt. Anders is het beeld heel helder. Weet er iemand mischien een oplossing voor dit probleem??

Hoop op een goed antwoord Tibo
landrover
Het lijkt erop dat je DVD in de verkeerde field order wordt weergegeven. Kijk in de instellingen van de mpeg-encoder even welke volgorde staat aangegeven. Je kunt kiezen uit frame, lower field first of upper field first.
Voor PAL zou in principe lower field first aangevinkt moeten zijn, maar dat is geen wet van meden en perzen.
tibogoderis
Ok kzal het eens proberen kwaarschuw je wel als het nog steeds hetzelfde is tongue.gif
tibogoderis
Waar staat dat juist in magix want kvind de instellingen voor de mpeg-encoder niet. Kun je zeggen zoals bestand -> .... -> .....
landrover
Klik op "film exporteren" - "video als mpeg-video". Dan kom je in het "GoMotion Mpeg Export"-scherm. Bij "interlaced Modus" moet je dan "Interlaced, bottom field first" aanvinken. Op OK klikken en kijken of je een beter resultaat krijgt. Zoniet, dan "upper field" proberen. Gebruik in principe niet de "progressive"-modus, want die is bedoeld voor weergave op een computerscherm.
tibogoderis
Toch bedankt maar ik heb gevonden aan wat het lag smile.gif. De antiflikkering stond namelijk niet aan en als ik het aanvink heb ik perfect beeld smile.gif. Toch bedankt voor de reactie en dit is een tip voor alle anderen die er problemen mee hadden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.