hpost
21.02.2005 22:24:43
Ik worstel al lang met VdL, eerst 2004, nu 2005. Twee computers verder, verschillende players, eigen filmopnamen. Tot nu toe heeft het geen enkele bruikbare DVD opgeleverd. Bij afspelen met PowerDVD goed geluid, bij afspelen op mijn harddiskrecorder Pioneer 720 (en sommige andere players) geen geluid.
Dat geldt voor DVD's die met VdL zijn geëncodeerd. Dat geldt ook voor films die met de Pioneer recorder zijn opgenomen, deze spelen na opnemen eerst goed af, na toevoegen menu met VdL en smartrenderen geen geluid. Bestandsgrootte is dan gelijk gebleven, dus geen hercodering! Bij encoderen naar Mpeg-bestanden hetzelfde laken een pak: nadat een film één keer door VdL is gegaan geen geluid meer op player, wel via PowerDVD.
Ik heb een tijdlang gedacht dat het aan geluid 44.1 Khz lag: de Pioneer kan dat volgens de handleiding niet hebben. Echter: ook als ik het zo weet te manipuleren dat er 48 Khz op DVD komt, nog steeds geen geluid. Soms wel, maar dan lopen beeld en geluid zwaar schokkerig, gaan soms stilstaan.
Ik heb geen idee meer. Enkele keren vragen stellen aan Magix support (zowel bij versie 2004 als bij versie 2005) leverde geen inhoudelijk antwoord op, steeds slechts de automatische verwijzing naar FAQ's etc. Maar dat had ik al nageplozen. Na herhaald vragen geen verdere reactie.
Er rest nog één mogelijkheid: dit forum. Ik kom daar overigens wel veel uiteenlopende problemen over geluid tegen. Ook met het synchroon houden heb ik veel problemen gehad, en in sommige gevallen moet ik nog steeds kunstgrepen toepassen. Ik hoop dat dit iets oplevert: of van Magix zelf, of van medegebruikers. Een ontwikkelaar die groot geworden is met geluid zou dit toch niet moeten willen.
Mocht het niet lukken, dan zit er niets anders op dan over te gaan op een ander programma. Voorafgaand aan VdL heb ik een poosje Pinnacle gebruikt: aanmerkelijk minder en minder mooie mogelijkheden, maar er kwam wel een goede DVD uit. En daar gaat het uiteindelijk toch om. Ik wacht maar even af.
landrover
21.02.2005 23:20:34
Het grootste nadeel aan de DVD-module van Magix is dat het eindresultaat niet helemaal DVD-standaard compliant is. Magix rendert een project ongeacht de lengte naar één MPEG-2 bestand, terwijl een film eigenlijk uit stukken (de VOB´s) van ongeveer 1 GB zou moeten bestaan. Ik denk dat deze incompatibiliteit op veel(vooral stand-alone) players voor problemen zorgt.
Heb je al eens geprobeerd om een film niet met VdL, maar met b.v. Nero Vision Express te masteren?
hpost
21.02.2005 23:40:40
QUOTE(landrover @ Feb 21 2005, 11:20 PM)
Het grootste nadeel aan de DVD-module van Magix is dat het eindresultaat niet helemaal DVD-standaard compliant is. Magix rendert een project ongeacht de lengte naar één MPEG-2 bestand, terwijl een film eigenlijk uit stukken (de VOB´s) van ongeveer 1 GB zou moeten bestaan. Ik denk dat deze incompatibiliteit op veel(vooral stand-alone) players voor problemen zorgt.
Heb je al eens geprobeerd om een film niet met VdL, maar met b.v. Nero Vision Express te masteren?
Niet met Nero Express, maar als ik de VOB-bestanden van mijn Pioneer recorder overneem blijven dat de standaard VOB-bestanden van ca. 1 Mb, worden niet opnieuw gerenderd, omvang blijft exact gelijk. M.i. zou dan het probleem niet mogen/kunnen optreden. Zelfs als ik dan de originele VOB-bestanden van de Pioneer terugplaats in de map i.p.v. de bestanden uit VdL blijft het geluid weg. Het moet dus in één van de andere bestanden zitten, ik neem aan ergens een foute code o.i.d.
Bovendien wil ik graag vanuit één programma kunnen werken en gebruik ik qua opmaakmogelijkheden bij voorkeur de menu's van VdL. Waarom zou Magix het programma niet gewoon DVD-standaard compliant? Daarvoor zou ik best wat van de (te) uitgebreide mogelijkheden willen inleveren.
landrover
22.02.2005 00:10:27
QUOTE(hpost @ Feb 21 2005, 11:40 PM)
Bovendien wil ik graag vanuit één programma kunnen werken en gebruik ik qua opmaakmogelijkheden bij voorkeur de menu's van VdL. Waarom zou Magix het programma niet gewoon DVD-standaard compliant? Daarvoor zou ik best wat van de (te) uitgebreide mogelijkheden willen inleveren.
Ik denk dat we allemaal graag vanuit één programma zouden willen werken en ik vind de DVD-layouts van VdL, hoewel niet erg flexibel, ook veel mooier dan die van b.v. Vision Express. Het is alleen een feit dat Magix gekozen heeft voor een DVD-authoring module die niet videoDVD-compliant werkt. Waarom is mij ook een raadsel, maar vooralsnog zullen we het ermee moeten doen.
Dat betekent dus ook dat VdL een andere indeling (ik denk UDF, maar dat weet ik niet zeker) gebruikt om een DVD te beschrijven dan de VideoDVD-standaard voorschrijft. Vermoedelijk bezorgt die indeling je Pioneer-recorder kopzorgen, ook al zijn de VOB´s identiek aan het origineel.
hpost
22.02.2005 21:06:27
QUOTE(landrover @ Feb 22 2005, 12:10 AM)
QUOTE(hpost @ Feb 21 2005, 11:40 PM)
Ik denk dat we allemaal graag vanuit één programma zouden willen werken en ik vind de DVD-layouts van VdL, hoewel niet erg flexibel, ook veel mooier dan die van b.v. Vision Express. Het is alleen een feit dat Magix gekozen heeft voor een DVD-authoring module die niet videoDVD-compliant werkt. Waarom is mij ook een raadsel, maar vooralsnog zullen we het ermee moeten doen.
Dat betekent dus ook dat VdL een andere indeling (ik denk UDF, maar dat weet ik niet zeker) gebruikt om een DVD te beschrijven dan de VideoDVD-standaard voorschrijft. Vermoedelijk bezorgt die indeling je Pioneer-recorder kopzorgen, ook al zijn de VOB´s identiek aan het origineel.
Dat is mij dus ook een raadsel, het zou Magix sieren als ze dit in hun promotiematriaal vermelden, dan kun je er rekening mee houden bij je keuze. Nu ben ik ca. € 170,= armer (2 versies) + veel tijd, en een probleem rijk. Bovendien onbegrijpelijk dat er zoveel goede beoordelingen zijn, zonder dit te vermelden.
Bovendien: als dit zo is, heeft dan niet iedereen dit probleem? Gebruikt iedereen dan een andere oplossing naast VdL?
landrover
22.02.2005 23:15:40
Nee, verreweg de meeste mensen hebben dit probleem niet. Als dat wel zo was, was
a: het product onverkoopbaar
b: dit forum het drukste forum op het web
c: het wel naar boven gekomen in de vele reviews
Bovendien vind je voor dat geld geen vergelijkbaar programma.
plemmens
23.02.2005 11:45:35
hpost,
Ik zou een poging willen doen om dit probleem samen met u te reproduceren.
We moeten dan wel van dezelfde basisbestanden vertrekken en identiek hetzelfde scenario volgen.
Is dit te regelen? Kan jij een stap voor stap procedure uitschrijven?
Heb jij basisbestanden beschikbaar die ergens te downloaden zijn?
Kan je ze me eventueel op DVD toesturen?
Stuur mij eventueel een emailtje met je telefoonnummer. Ik bel je dan hierover.
Wat we doen en hoe we het doen zouden we dan via dit forum communiceren, zodat anderen het kunnen volgen en eventueel suggesties kunnen lanceren.
Los hiervan: Als jij een DVD maakt vertrekkende van digitale camera avi of mpeg opnamen, kan je dan geen normaal afspeelbare DVD maken?
Hoe zit het met PCM en/of mpeg geluid?
antal
02.06.2005 16:23:28
Ik ben zeer tevreden over VdL met alle mogelijkheden die dit programma biedt, maar ook ik heb problemen met haperend geluid op de standalone dvdspeler (LG 4810) op de computer gaat alles goed.
Omdat dit probleem (en andere geluidsproblemen) al veel ter sprake zijn geweest op het forum, heb ik eerst alle aanbevelingen, tips en trucs uitgeprobeerd...zonder resultaat. Ik vroeg me af of deze laatste proef nog wat nuttigs heeft opgeleverd of dat ik uiteindelijk toch moet proberen te branden met Nero (o.i.d.).
plemmens
03.06.2005 19:57:31
antal,
Ik heb geen reactie meer mogen noteren van hpost.
Heb je
deze gelezen?
antal
11.06.2005 14:12:59
Bedankt voor de reactie, maar ook dat heb ik allemaal uitgeprobeerd.
Ik gooi de handdoek in de ring wat betreft de combinatie magix-VdL en LG-4810 videorecorder.
Ik heb de DVD's ook op een sony stand-alone uitgeprobeerd: beeld mooi, geluid mooi. Waarom een sony dan geen probleem met het geluid heeft???? Wie het weet mag het zeggen.
Davidboaz
25.06.2005 13:20:52
Ik heb precies hetzelfde probleem. DV-materiaal geladen van een SHARP Viewcam Z, drie uur ruw materiaal gemonteerd, leuk menu toegevoegd en gebrand zonder de standaard configuratie te wijzigen. Ik heb twee DVD's gebrand; een mèt en een zonder smart encoding. Als beide worden afgespeeld op een stand-alone DVD speler heb ik wel perfect video, maar geen audio. Hoe pas ik de audio output aan, zodat ze op alle stand-alones zijn af te spelen?
mschagen
25.06.2005 17:28:10
Ergens heb ik in een andere draad gelezen dat iemand dit op wist te lossen door de bitrate voor het geluid lager in te stellen. Het is te proberen.
Ik vond nog een andere draad met een goede suggestie van plemmens:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=17884
seamusmcbudde
30.08.2005 02:00:22
Eindelijk heb ik mensen gevonden op dit forum met hetzelfde probleem. Ook ik heb gemonteerd met VDL2005plus en geprobeerd deze af te spelen op een JVC harddisk recorder. Het beeld is perfect maar het geluid hapert, terwijl de goedkoopste dvd spelers geen enkel probleem hebben. Ik heb van alles geprobeerd: Mpeg geluid, PCM geluid maakt geen verschil. Als er iemand is die weet wat de oplossing is zou ik dat zeer graag vernemen.
plemmens
30.08.2005 13:36:00
Staat je JVC zodanig ingesteld dat hij enkel AC3 geluid kan weergeven, terwijl jij mpeg of PCM op je DVD's hebt?
Misschien de handleiding van je JVC er eens bijpakken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.