Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ander Geluid Aan Een Film Toevoegen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
franmull
Hallo, als ik geluid uit een film haal en wil ander geluid toevoegen, hoe gaat dit, ik krijg het oorspronkelijk geluid wel eruit en nieuw geluid erin maar hoe voeg ik ze weer samen als een film, als ik de film wil opslaan is het geluid verdwenen, ik hergroepeer wel maar ze blijven niet als een geheel.
gr. Frans
tmh
Je vraagstelling is me niet helemaal duidelijk. Zonder verdere uitleg over hoe je te werk gaat, en met welke instellingen je de film maakt kunnen we je niet helpen vrees ik.

Normaal slaat VdL de geluidsbestanden op in een van de submappen van Magix in de vorm van een WAV-bestand. Kijk eens of je het toegevoegde geluid daar terug vindt?

Tom
franmull
Hoi Tom, Ik probeer het precies te doen zoals het in de manual staat maar verschillende dingen kloppen niet, ten eerste, in de handleiding staat dat ik in het
bestandsmenu de optie aanpassing-informatie , audio/videoaanpassingen, geluid uit video extraheren moet selecteren, oke dat heb ik gedaan via een andere weg dan in de manual staat, want als ik in het programma linksboven 'bestand' aanklik vindt ik daar niet deze opties. maar ik heb het geluid kunnen losmaken uit de originele clip en ander geluid toegevoegd, dit is allemaal goed gegaan, het probleem is als ik de film wil opslaan alleen de film opgeslagen word, het geluid is verdwenen, het staat wel in het audiobestand maar niet meer bij de film, als ik de film weer op de storyboard zet is alleen de film te zien zonder het nieuwe geluid dat ik erbij heb gezet.
als ik de film monteer met het nieuwe geluid probeer ik het als een complete film te hergroeperen. in de manual staat dat ik de tracks weer kan samenvoegen met de functie 'arrangement exporteren' maar waar kan ik deze optie vinden ?.
hopelijk heb ik het wat beter uitgelegd.
gr. Frans
landrover
Hallo Frans,

Hoor je het geluid wel als je op de timeline afspeelt?
Welke VdL-versie gebruik je, 2004 of 2005?
Uitgaande van VdL 2005, vind je de instellingen door op "Y" te drukken. Op het tabblad "audio/video" zie je dan de optie "geluid uit video extraheren". Daar moet een vinkje staan.
Heb je misschien per ongeluk het audiospoor gemuted? Dan hoor je namelijk ook niets meer.
Pas op met "exporteren om samen te voegen", dat betekent namelijk dat je de boel naar een enkel bestand rendert en dat is eigenlijk de handeling die je pas moet uitvoeren als je helemaal klaar bent met je project.
Beeld en geluid koppelen en ontkoppelen doe je met "groeperen".

Roald
franmull
Hoi Roald, ik heb een vinkje voor de optie geluid extraheren gezet, dat had ik eraf gehaald om het geluid te splitsen, ik gebruik versie 2005.
op de timeline staat nu de film en nieuw geluid, speelt perfect af maar als ik op hergroeperen klik gebeurt er niet wat ik wil, het geheel opslaan van film en geluid.
wat bedoelen ze met de optie 'arrangement exporteren' ? om het geheel weer samen te voegen.
gr. Frans
landrover
Hoi,

Precies wat ik in mijn vorige post al aangaf: "arrangement exporteren" is niets meer dan renderen naar een nieuw bestand.
Video en audiotracks aanelkaar koppelen doe je door de segmenten die je wilt verbinden aan te klikken met de shift-toets ingedrukt en vervolgens op "groep" (ctrl + L) te drukken.

Dat vinkje bij "extraheren" moet je niet weghalen. Om geluid en beeld te splitsen importeer je de complete clip, klikt op het segment en dan op "degroeperen" (ctrl + M).

Roald
franmull
Hartelijk bedankt, het is me gelukt. laugh.gif
gr. Frans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.