arcjt
18.02.2005 16:49:27
Nog een probleem, dat als ik het goed zie nog niet eerder aan de orde is geweest. In het voorbeeldscherm is het geluid niet om aan te horen op momenten dat ik beeld, een titel en een opgenomen geluidsbestand combineer. Is dat alleen in het voorbeeldscherm zo of zal het uiteindelijke resultaat (op dvd) ook slecht zijn? Het gekke is dat dit slechte geluid niet altijd optreedt.
Jeroen
Normaal blijft (op mijn pc althans) het geluid van vrij goede kwaliteit als ik iets afspeel in het voorbeeldscherm. Het beeld kan wat schokkerig worden, maar daar is niks van te zien als de film is gerenderd. Dit heeft allemaal te maken met het feit dat de processor over belast is bij deze opdracht. Het geluid passeert per slot van rekening ook via de processor, dus...
De enige manier om zeker te zijn: render of "exporteer" eens een stukje film dat echt problemen vertoont, en speel het daarna eens af. Dan weet je tenminste of het eindresultaat in orde is.
Als er dan nog een probleem is, stel dan je vraag opnieuw, en geef dan meteen wat meer info over je systeem (processor, harde schijven - hoe vol? pas gedefragmenteerd?, windows versie,...) Kijk bvb naar wat er onder mijn antwoord staat.
Tom
arcjt
18.02.2005 21:15:05
Dankjewel. Ik ga het proberen, alleen roepen de kinderen dat ik de laatste tijd teveel achter de computer zit. Het zal nachtwerk worden
Jeroen
plemmens
18.02.2005 21:32:43
Ik zou je toch de raad willen geven om vóór je computer te gaan zitten. Alhoewel, er achter kan natuurlijk ook, vergeet dan wel niet je scherm 180° te draaien, dan zie tenmiste waar je mee bezig bent.
landrover
19.02.2005 00:46:38
Daar heeft Herman Finkers ook ooit iets over gezegd:
Pianomuzikanten nemen altijd plaats achter de piano...
Pianofabrikanten weten dat....
En plaatsen daarom het toetsenbord ook aan de achterkant van de piano...
Het is even zoeken, maar dan heb je ´t ook....
Ik zit overigens ook altijd "achter" mijn computer, althans volgens mijn vrouw...
plemmens
19.02.2005 13:24:11
arcjt
19.02.2005 16:41:52
Jullie zijn als experts nogal voorlijk. Als newbie ben ik nog wat achterlijk op dit gebied.
J
plemmens
19.02.2005 16:50:13
arcjt,
Ik heb niet zo direct het gevoelen dat jij wat achterlijk bent hoor.
Om op je eerste vraag een keer terug te komen. Ik ben er vrij zeker van dat wat Tom (tmh) hierboven stelde ook klopt. waarschijnlijk kan je pc het niet helemaal "life" volgen. Hoe ziet je pc er overigens uit? Ik bedoel, kan je ons wat meer systeem informatie bezorgen?
landrover
20.02.2005 11:21:37
Niemand op dit forum is achterlijk. Als iedereen alles al zou weten, zou dit forum geen bestaansrecht hebben.
Overigens, als je het hebt over "slecht geluid", bedoel je dan dat het tijdens overgangen hikt, of de neiging heeft te gaan stotteren?
Als dat het geval is, hoef je je geen zorgen te maken over het eindresultaat. VdL is erg processor-intensief, en doet zijn best om zo veel mogelijk dingen "realtime" te tone om je een indicatie te geven van waar je mee bezig bent, zonder daarvoor eerst iedere overgang vooraf te moeten renderen. Om zonder hardware-versnelling een paar stevige overgangen realtime te tonen, is ook voor stevige pc's vaak iets teveel van het goede, en dat merk je dan in beeld en/of geluid.
arcjt
22.02.2005 19:29:42
Inmiddels heb ik gemerkt dat het eindresultaat goed is. Het heeft dus kennelijk uitsluitend met de processorbelasting te maken. Dank voor de adviezen!
Jeroen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.