Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Gebruiken In Powerpoint
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
beets
Ik wil graag in powerpoint stukjes video opnemen. Hoe moet ik dan exporteren, als AVI of als mpeg2 of als divx of als... .
Er zijn voor mij domweg teveel instel mogelijkheden en teveel termen die mij niks zeggen. Wie kan mij helpen aan een paar standaardinstellingen die hiervoor in de meeste gevallen goed bruikbaar zijn.
mschagen
Waarschijnlijk kun je het beste mpeg gebruiken (ik zou mpeg2 gebruiken hoewel mpeg1 ook wel zal werken). Dan wordt je presentatiebestand niet al te groot. Omdat je de presentatie waarschijnlijk op een computer gaat afspelen moet je de film wel de-interlacen. (Onder effecten, film effecten o.i.d.)

Omdat je de film toch gaat de-interlacen kun je ook de resolutie nog wat verkleinen om zo wat ruimte te besparen. (Als je de resolutie precies zet op 384x288 hoef je niet te de-interlacen en krijgt het beeld de juiste verhoudingen) En veel filmpjes voor op de computer hebben ook een lagere frame-rate van b.v. 12 frames per seconde, wat in de praktijk meestal wel voldoende is. Ik geloof dat je dit soort zaken wel in de export dialoog van mpeg kunt specificeren, anders kun je gewoon de film eigenschappen aanpassen (E).
theovanL
Hier vind je uitgebreide informatie over het gebruik van video in powerpoint. MPEG2 wordt over het algemeen afgeraden, omdat powerpoint daar tijdens de dia presentatie toch vaak moeite mee heeft. Wat ik zelf altijd gebruik is MPEG 1 of .mwv bestanden. Dat werkt probleemloos.
Hou er wel rekening dat, in tegenstelling tot bv foto's, de video niet geintegreerd wordt in powerpoint. Powerpoint legt alleen maar snelkoppelingen aan. Dat betekend dat als je je presentatie maakt op de ene computer en afspeelt op een andere, dat de betreffende video bestanden dus ook mee overgezet moeten worden.
landrover
Ik wil niet kinderachtig doen, maar ik denk dat Theo .wmv (Windows Media Video) bedoelt. Aangezien Powerpoint van Microsoft is, zou ik ook kiezen voor wmv als formaat voor video.
theovanL
QUOTE(landrover @ Feb 15 2005, 07:40 PM)
Ik wil niet kinderachtig doen, maar ik denk dat Theo .wmv (Windows Media Video) bedoelt. Aangezien Powerpoint van Microsoft is, zou ik ook kiezen voor wmv als formaat voor video.

Landrover,

Natuurlijk bedoel ik het .wmv formaat. Laten we dat maar als een irritant typ foutje beschouwen. En overgens maak ik de video's voor powerpoint altijd zowel als .wmv bestand als MPEG1 bestand. Want je weet immers nooit zeker of de computer die gebruikt wordt voor het afspelen wel allebei aan kan. Het kan zelfs voorkomen dat een computer wel een .wmv bestand kan afspelen met Windows Media Player, maar niet met powerpoint. Maar met beide bestanden op je USB-stick/CD/DVD/netwerkschijf etc zit je altijd goed.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.