Ik gebruik vdl de luxe 2004 in combinatie met een medion computer (jawel de aldi aanbieding van ca 1 jaar geleden). windows XP-home dus. P4-512 MB en DVD-R brander.
digitale video via firewire overgezet naar de harde schijf.
gemonteerd en daarna wilde ik er een DVD van branden. het branden lukte pas na veel vloeken, ca 7 uur proberen en het installeren van een patch (gevonden via dit forum).
Na het afspelen van de DVD op een DVD-speler (via de TV) wil die DVD speler geen gewone muziek CD's meer afspelen. De kwaliteit (scherpte en helderheid) op de TV was maar matig.
Toen ik de DVD op kantoor wilde laten zien kreeg ik een foutmelding (te hoge resolutie en teveel kleuren). Die DVD wil dus niet op een normale PC afspelen.
mijn vragen:
1. wat heb ik fout gedaan dat de DVD-speler geen muziek CD's meer wil laten zien.. de speler staat enorm veel geluid te maken en laat alleen maar "Loading" zien
2. hoe krijg ik de kwalietit van de DVd op hetzelfde nuveau als wat ik op het beelscherm van mijn computer zag (of in ieder geval iets in die richting, een TV beeld is natuurlijk altijd slechter dan een computermonitor).
3. waarom kan ik de DVD niet afspelen op een kantoor-PC? (DVD-speler in een ca 4 maanden oude futitsu siemens scaleo 600 met een 19"flatscreen). Welk programma moet ik dan gebruiken? Windows media player doet het in ieder geval niet. (foutmelding (te hoge resolutie en teveel kleuren).
4 waar kan ik meer lezen over de gewenste instellingen.. Ik weet dat alles afhankelijk is van de wensen.. maar een aantal default waarden moeten toch wel ergens beschikbaar zijn.