Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hij Wil Niet Branden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
hajena
mad.gif
Ik heb al een tijdje 2004 maar heb er nog niet veel meegedaan omdat hij niet wil branden.
Op het moment dat ik een dvd wil branden geeft hij na 10 sec een foutmelding en sluit het programma af.
Al mijn andere programma's branden uitstekend zoals Nero, dvd copysuite, etc.

Heeft iemand een idee waarom dit niet werkt, het programma werkt voor de rest goed en ik heb dus al een tijdje een gemaakte film klaar staan om te branden.
Kan je je gemaakte films ook via bv Nero branden?

Hans
tmh
Hans,

een belangrijke vraag: wanneer sluit het programma af, zo gauw je het renderen van de film start, of op het ogenblik dat het programma effectief op schijf wil beginnen schrijven.

In het eerste geval is er iets mis met je film. Probeer eens of je deze in MPEG2 formaat kan exporteren (of renderen, dat is het woord dat alle andere fabrikanten gebruiken). Als je dan bekijkt wat er al gemaakt is, dan krijg je een idee waar je de fout moet zoeken.

In het laatste geval is de oplossing geen schijf in je brander te steken, en het programma te stoppen op het ogenblik dat het vraagt een dvd in de brander te stoppen. Je zoekt dan even met verkenner waar VdL de VOB-bestanden heeft ondergebracht, en je brand de zaak met Nero. Als er struktureel iets fout is met de bestanden, dan zal Nero je dit ook vertellen.

Als je met Nero brandt, dan moet je alle bestanden die eindigen met VOB, IFO en BUP op de dvd zetten.

Tom
hajena
wacko.gif Wat ik tot nu toe gedaan heb ishet volgende;
-film vanuit mijn camera geladen, alles oke'
-film bewerkt/geknipt/beginstukje gemaakt, alles oke'
-daarna wou ik hem branden, dus op knopje make cd/dvd gedrukt, alles oke'
-even met de afstandbedienng getest, alles oke'
-alles voor de rest simpel gehouden, dus op knop disc branden gedrukt, alles oke'
-stap 1 juiste brander en snelheid 2,3/stap 2 dvd keuze/ stap 3 rode knop met disc afbeelding ingedrukt nu gaat het zeg maar 6 sec. goed (?) dan slaat het hele programma vast en sluit met natuurlijk het stomme microsoft foutmeldings rapportje dat het niet goed is gegaan.

Ik heb het nu dus ook geprobeert om hem te exporteren naar een MPEG2 formaat maar ook dit loopt finaal vast.

?????
Ik weet het niet.

Hans
plemmens
Ik heb het nu dus ook geprobeert om hem te exporteren naar een MPEG2 formaat maar ook dit loopt finaal vast.
Naar welke harde schijf of partitie probeer je de mpeg te exporteren? Heb je één of meerdere harde schijven en/of partities? Hoe zijn die geconfigureerd? Hoeveel vrije ruimte heb je nog beschikbaar op de schijf of partitie waarnaar je de mpeg probeert te exporteren? Heb je die schijf/partitie onlangs nog gedefragmenteerd? Hoe lang is je film?
ys_kramer
mad.gif Hoi,

ik heb me nu op dit forum aangemeld, vanwege precies hetzelfde probleem!

Bij het branden van een DVD sluit VDL2004 na 6 seconden bij stap 2 het programma af, met de foutmelding, dat er een fout zit in de exe. bestand.
Snap er helemaal niets van, want ik heb voorheen er wel DVD's meegebrand.

Kan het wezen dat het door de installatie van servicepack 2 komt? Dat is het enigste wat ik me nu kan bedenken.

Ik heb mijn laptop Easynote E33266 Le nu helemaal teruggezet in de originele indeling. dus servicepack 1. Hierna had ik nog steeds hetzelfde probleem. Hen genoeg geheugen 50 GB en kan ook gebruik maken van een externe harde schijf.

Moet bij de simulatie trouwens ook een DVD in het staion zitten?

Verder heb ik net de patches allemaal gedownload, dus hopelijk werkt het nu.

Baal als een stekker, want ik ben er al een week mee in touw.

Misschien zijn er nog meer suggesties?

Als het me in de tussentijd lukt, meld ik me weer.

Yvonne
ys_kramer
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Joepie! Hij doet het.

Wat ik gedaan heb, is dus in ieder geval Windows XP Servicepack 2 niet meer gebruikt, gewoon Service pack1

Vervolgens heb ik de patches gedownload:
Tools:
Ligos Codec for WindowsXP Servicepack 1
Ligos Splitter Patch
MAGIX Burn Routines
MAGIX Burn Routines 2004

PatchesVideode Luxe:
VideodeLuxe Plus

Deze heb ik in 1 map gestopt: Patches MAGIX en in de map C:\Programfiles\MAGIX\video_deLuxe_2004_PLUS gezet. Vervolgens geinstalleerd in dezelfde volgorde als de downlaod. PC afgesloten en opnieuw opgestart.

Bij het brandonderdeel is er nu een optie bijgekomen (volgens mij) :
buffer underrun-beveiliging activeren. Deze is aangevinkt.

Vervolgens getest met een demo.dip en voila hij deed het.

Ben behoorlijk opgelucht. Hopelijk werkt dit ook bij jullie.

Groetjes, Yvonne
hajena
huh.gif sad.gif wacko.gif
Hallo
Ik exporteer hem naar de C de enige die ik heb, heb daar nog 60G vrij op.
De schijf is onlangs nog gedefragmeteerd, dit doe ik 1 keer per half jaar.
Ik denk niet dat het aan Servicepack 2 ligt want voor die tijd had het programma het zelfde probleem, ik heb het programma nu al een jaar.
Ik heb trouwens ook nog geen enkele hinder ondervonden van servicepack 2.

Groeten Hans
plemmens
Yvonne,
Goed om horen dat het je gelukt is.

Hans,
Twee zaken uit Yvonne haar verhaal die ook voor jouw de oplossing kunnen zijn.
1. Download en installeer de laatste patch 3.0.3. Je vind hem op de supportsite.
2. Je vind daar eveneens de Magix brandroutines. Installeer ook die.

Succes.
landrover
Moet bij de simulatie trouwens ook een DVD in het staion zitten?

Nee, dat hoeft niet.

Overigens zijn er gebruikers die problemen ondervinden met DVD's die met buffer-underrunbeveiliging zijn gebrand. Als je systeem krachtig genoeg is, kun je proberen of het uitschakelen van die beveiliging tot betere resultaten leidt.
hajena
Hoi
3.0.3. is voor de plus versie en ik heb geen plus versie.
Voor de rest het de burnr. al geloof ik 2x gedownload, maar het helpt niet.

Hans
hajena
mad.gif blink.gif unsure.gif sad.gif
Ik heb alles al gedownload zover ik dat kon , 3.0.3. is voor de plus versie en die heb ik niet.

Ik heb het idee dat dit programma schijnbaar erg beperkt is wat samenwerking betreft met diverse hardware en software.

Ik ga maar eens denk ik een ander programma proberen die wel wil.

Bedankt

Hans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.