QUOTE(landrover @ Mar 4 2005, 04:24 PM)
Autogek? Dat mag je wel stellen, ja...
Het converteren tussen mpeg formaten levert meestal (te) veel kwaliteitsverlies op. Niet aan beginnen dus. Zolang mogelijk in .AVI blijven werken en dan pas als laatste stap de mpeg-conversie maken. Als je een goede encoder gebruikt, zoals TMPGEnc, dan sta je nog versteld van de goede beeldkwaliteit. Ook in VCD-formaat.
Wat die a-synchroniteit betreft: vogel eerst even uit of de mpeg-2 files die je met VdL hebt gemaakt dit probleem ook al hebben. Zo ja, dan zul je opnieuw moeten renderen, maar dan met smart-rendering uitgeschakeld. Die feature schijnt verantwoordelijk te zijn voor de sync.-problemen.
Ik heb een volledige Nero licentie, dus inc. DVD functionaliteit, en ben daar nog geen sync-problemen tegengekomen. Wat betreft de mogelijkheden van de beperkte Nero-versies kan ik je helaas niet helpen.
Succes
Landrover allereerst weer dank voor je vlotte reaktie. Past natuurlijk ook wel bij een autogek...
Vwb de diverse conversie die zijn allemaal vanuit avi gebeurd, dus van avi-> vcd (mpeg 1) resp avi-> svcd (mpeg 2) en tenslotte avi-> dvd. Zoals ik al zei de verschillen zijn enorm. Ik weet dat TMPG een goede zoniet betere tool is voor omzetten.
Dan de conversie bekeken naar mpeg 2. Die is bijna verwonderlijk bij vdl 2004 goed verlopen. Dus die geeft (dit keer?) geen 'verloop' te zien tussen beeld en geluid. De ellende begint pas echt en direct nadat de vdl2004 .mpg files worden geconverteerd. Eerst geprobeerd met nero naar .nrg en daarna gebrand met decrypter of zoals nu direct naar .iso (geprobeerd met mainconcept mpeg encoder 1.41).
Voor wat het waard is de resulten met mainconcept mpeg encoder waren nog een slag slechter dan met nero.
En dan de check bij nero. Die problemen vinden dus eerst plaats na de omzetting tot .nrg files.
Enig idee, wat te doen anders dan de kachel hoog op te zetten en wat software als brandmateriaal te gebruiken???
Suggesties welkom.