Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Film Laden En Blokkering Na Minuten
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
vught
Ik gebruik Windows XP en Video de Luxe 2.0. Ik heb een JVC DV-camera.
Als ik Video de Luxe start en de opname activeer, stopt de opname na 4-5 minuten. De camera loopt wel, maar Video de Luxe neemt niet meer op.
Wie kan me helpen.
smile.gif
Mike
Hallo,

Zijn de suggesties voor problemen met digitale capturing die in de FAQ's staan al doorgenomen? Zo ja, hoe wordt de camera herkend in Windows apparaatbeheer (dus niet in Video deLuxe 2.0 zelf, die geeft vrijwel altijd 'Microsoft DV...' aan)?
vught
Ik heb de FAQ's geraadpleegd en packs gedownload. Toch blijft het probleem bestaan.
Ton wink.gif
Mike
Je mist mijn vraag Ton smile.gif

Zo ja, hoe wordt de camera herkend in Windows apparaatbeheer (dus niet in Video deLuxe 2.0 zelf, die geeft vrijwel altijd 'Microsoft DV...' aan)?

(ps. Ik neem aan dat je ook al patch 2.05 hebt gedownload en geinstalleerd?)
vught
In Windows XP wordt mijn dv-camera herkend als JC camera. En, ik heb de patch 2.05 gedownload en geïnstataleerd.
Overigens, mijn complimenten over jullie service.
Groeten,
Ton
wink.gif
Mike
Daar zit hem precies het probleem Ton; als de camera als "JVC camera" of "DV apparaat" o.i.d. in Windows apparaatbeheer herkend wordt, dan is er sprake van een communicatie stoornis.

DV zou een standaard moeten zijn, en het standaard stuurprogramma is 'Microsoft DV Camera or Camcorder'. Elke DV camera zou eigenlijk als zo'n camera herkend moeten worden, en op dit hele protocol is de hele communicatie gebaseerd. Helaas hebben bepaalde camera fabrikanten een eigen slinger aan het protocol gegeven. Zo ook bij jouw camera. Met het huidige stuurprogramma (JVC... of DV...) kunnen Video deLuxe en de camera niet goed met elkaar praten. Het is dus echt zaak om deze camera als zijnde een "Microsoft DV Camera or Camcorder" herkend te krijgen. Alles wat hier bij MAGIX over bekend is staat in de FAQ's, daar kan ik niets aan toevoegen helaas.

Wellicht dat contact opnemen met JVC over hoe deze camera onder Windows XP als zijnde 'Microsoft...' herkend kan worden, echter heb ik dit advies al aan meer mensen gegeven en hier nog nooit van iemand een bemoedigend antwoord op terug gekregen. Wel weet ik dat sommige JVC camera's onder Windows '98 en ME vreemd genoeg WEL direct als zijnde "Microsoft DV..." herkend worden.

Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt Ton. Een hele vervelende kwestie, het komt er op neer dat men er (zoals gewoonlijk) niet in geslaagd is een wereldstandaard ook echt standaard te houden, en de eindgebruikers lopen tegen dit soort problemen aan. sad.gif
jgrootendorst
Ik had hetzelfde probleem met een Panasonic.
Ik heb meer geheugen aangeschaft en nu gaat het wel (was 128 Mb nu 640 Mb).
Heb verder Dell 1.4 Ghz, Win XP.

Ik zit op mijn werk en kan dus nu niet zien hoe de Panasonic er bij staat in Windows Apparaatbeheer.

Groeten,
Mike
Ik had hetzelfde probleem met een Panasonic. Ik heb meer geheugen aangeschaft en nu gaat het wel (was 128 Mb nu 640 Mb).

Dat is vreemd. Tenminste, ik ben blij dat het op je verholpen is maar doorgaans heeft dit probleem (slechts een aantal minuten opnemen) te maken met de aansturing. Als er namelijk te kort geheugen is resulteert dit bij mijn weten altijd in een foutmelding "No memory in..." of 'fatale uitzondering' of 'illegale bewerking'.
jgrootendorst
euh, tsja om het nog vreemder te maken:
Het gebeurt nu inderdaad nog wel eens maar niet vaak.
Voor de geheugenuitbreiding was het voortdurend.

blink.gif
Mike
Vreemd, waarschijnlijk een combinatie van... Als dit probleem zich vaak voordoet, controlleer dan s.v.p. of de camera wel als 'Microsoft DV..' herkend wordt. Anders kunnen er allerhande communicatieproblemen zijn.
delta
QUOTE(Mike @ Jan 7 2003, 02:14 AM)
Je mist mijn vraag Ton smile.gif

Zo ja, hoe wordt de camera herkend in Windows apparaatbeheer (dus niet in Video deLuxe 2.0 zelf, die geeft vrijwel altijd 'Microsoft DV...' aan)?

(ps. Ik neem aan dat je ook al patch 2.05 hebt gedownload en geinstalleerd?)

Hallo ik lees steeds over patch 2.05 waar vind ik die?

bvd blink.gif
Mike
1 keer een bericht posten van dezelfde strekking is genoeg hoor smile.gif

Zie hier s.v.p. alle informatie over patches op een rijtje.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.