Daar zit hem precies het probleem Ton; als de camera als "JVC camera" of "DV apparaat" o.i.d. in Windows apparaatbeheer herkend wordt, dan is er sprake van een communicatie stoornis.
DV zou een standaard moeten zijn, en het standaard stuurprogramma is 'Microsoft DV Camera or Camcorder'. Elke DV camera zou eigenlijk als zo'n camera herkend moeten worden, en op dit hele protocol is de hele communicatie gebaseerd. Helaas hebben bepaalde camera fabrikanten een eigen slinger aan het protocol gegeven. Zo ook bij jouw camera. Met het huidige stuurprogramma (JVC... of DV...) kunnen Video deLuxe en de camera niet goed met elkaar praten. Het is dus echt zaak om deze camera als zijnde een "Microsoft DV Camera or Camcorder" herkend te krijgen. Alles wat hier bij MAGIX over bekend is staat in de FAQ's, daar kan ik niets aan toevoegen helaas.
Wellicht dat contact opnemen met JVC over hoe deze camera onder Windows XP als zijnde 'Microsoft...' herkend kan worden, echter heb ik dit advies al aan meer mensen gegeven en hier nog nooit van iemand een bemoedigend antwoord op terug gekregen. Wel weet ik dat sommige JVC camera's onder Windows '98 en ME vreemd genoeg WEL direct als zijnde "Microsoft DV..." herkend worden.
Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt Ton. Een hele vervelende kwestie, het komt er op neer dat men er (zoals gewoonlijk) niet in geslaagd is een wereldstandaard ook echt standaard te houden, en de eindgebruikers lopen tegen dit soort problemen aan.