Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Branden Mislukt
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
lois
Gisteren heb ik zonder problemen op een RW-DVD een film gebrand die, later terug kijkend op TV, huh.gif niet geheel naar mijn zin was. Vanmorgen heb ik daar het een en ander aan gewijzigd, tekst toegevoegd en andere muziek. Als ik de brandopdracht geeft krijg ik nu de boodschap -Systeembronnen te zwak. Branden mislukt. Ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet en dus ook niet wat de oorzaak kan zijn. Is er iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt en hoe is dit op te lossen.

Nico
robdekkers
In welk programma ben je aan het branden?
VDL2005 of een ander programma?
plemmens
Klik op "Search" bovenaan deze bladzijde en zoek op "Systeembronnen te zwak" zou je het volgende resultaat opgeleverd hebben.
lois
Ik gebruik video de luxe 2005.
Ik heb al de verhalen en adviezen gelezen maar zie niet echt de oplossing, ik had geen andere programma's openstaan, voldoende geheugen en alleen dit draaide. Wat ik wel heb gedaan is het de PC afsluiten en opnieuw opstarten ook dat hielp niet. Toen heb ik het programma weer gesloten en de laatste patch gedownload en geinstalleerd, niet met de verwachting dat dat zou helpen, maar ja je weet maar nooit. Daarna nogmaals het programma geopend, de film geladen en branden geselcteerd. Tot mijn verbazing was het probleem opgelost en werd het encoden en branden in gang gezet. huh.gif Wat er nu precies aan de hand is geweest is mij in ieder geval nog onduidelijk. Maar het werkye in ieder geval weer. Ik hoop dat als iemand ooit nog eens achter de echte mogelijke oorzaak komt dat dat vermeld wordt.

Groet,

Nico : biggrin.gif biggrin.gif
Theoh
Ik heb ook de melding "Systeembronnen te zwak" als ik een DVD wil branden. Ik heb me zo langzamerhand suf gezocht en gelezen over dit probleem en mogelijk oplossingen:

Zaken als:
- De namen van de files zou belangrijk kunnen zijn
- film opnieuw inlezen (project file beschadigd???)
- er zou een patch zijn die dit probleem oplost ???

Na wat geknutsel blijkt het soms zomaar weer te werken. Ik kan vervolgens de film branden, maar ben niet tevreden over het resultaat. Ik pas een paar instellingen aan en kies opnieuw branden, ja daar is die rotmelding weer.

Ik heb dit ook aan Magix gemeld, maar zij geven geen antwoord.

Ik ben er stellig van overtuigd dat deze melding niets met de capaciteit van mijn PC te maken heeft. Er zit ergens een probleem in de software die men blijkbaar niet kan vinden.

Heren/dames van Magix, doe eens iets aan dit probleem!!!!
Er staan zo langzamerhand zéér veel meldingen over dit probleem op dit user forum en ook op de duitse en engelstalige forums.

Leuk al die features in deze software maar als je gefrustreerd wordt bij het branden van het eindresultaat, dan zijn al deze features, en dus deze software, waardeloos.

Theoh

mad.gif
FransS
Hoi Theo ,

Kijk eens in het apparatenbeheer van mijn computer ,en dan bij "geavanceerd"
instellingen prestatie's ,daarna wijzegingen ,ddar kun je de instellingen veranderen en dan zo dat je de begin grote op 1000 zet en de maximale grote op 1500 ,probeer het dan nog eens meestal helpt deze instelling .
Suc6 Frans S. user.gif
Theoh
FransS,

Bedankt voor je reply, helaas is hij net niet duidelijk genoeg.
Ik denk dat je het virtueel geheugen bedoeld. Deze staat bij mij al op Max ingesteld.

Ik wordt gewoon zo sjagerijnig van de vage (systeembronnen te zwak) foutmelding.

Ik heb alweer eens iets kunnen branden, maar één project waar ik nogal wat tijd in heb zitten, met o.a. veel hoofdstukmarkerkeringen blijft op deze melding crashen.

gr.

Theoh

Ik had ook even mijn config moeten opgeven:

Video de luxe 2005 plus
Windows XP prof incl SP2
ASUS P4P800 de luxe
P4 2.8 GHz
2 * 512 GB RAM
160 MB Maxtor SATA disk
brander Sony DRU 500AX
Virtueel Geheugen Min 4096 MB Max 4096 MB

Lijkt mij voldoende ijzer zo om mee te werken.
FransS
Hoi Theo ,

Staat er niet teveel aan programmateur op je schijf want dat kan het ook zijn ?
"Virtueel Geheugen Min 4096 MB Max 4096 MB" Dit mag niet meer zijn dan 1000 en 1500 waarom weet ik niet maar dat heeft eens een systeembeheerder tegen mij vertelt waar ik mee samen heb gewerkt en dan neem ik dat zondermeer aan.
Nu zie ik dat je Sp2 hebt geinstalleerd en dat zou wel eens de boos doener kunnen zijn ,die gooit bij dicerse instellingen de zaak in de war,dus probeer die er eens uit te halen of je oude drivers weer terug te zetten.audio en video codec's,
suc 6 Frans S.
user.gif
landrover
Instellen virtueel geheugen:
De optimale grote voor het wisselbestand (oftewel pagefile) is ruwweg 2 x de hoeveelheid fysiek RAM-geheugen. Dus 1024MB als je 512MB RAM-geheugen hebt.
Stel de minimale en de maximale waarde gelijk. Daarmee voorkom je dat Windows het wisselbestandsgrootte tussen die 2 waarden gaat wijzigen. Dat kost namelijk tijd en rekenkracht. In feite komt dat op hetzelfde neer als de instelling "Windows de grootte van het wisselbestand laten bepalen", alleen ligt de minimale waarde een stuk hoger.
Dat het wisselbestand niet te groot mag zijn is omdat de snelheid van het virtueel geheugen bepaald wordt door de snelheid van de harde schijf. Maak je het wisselbestand dus te groot, dan worden de prestatiewinst weer teniet gedaan doodat de zoektijden langer worden.
Windows XP kan redelijk goed met een variabel wisselbestand omgaan. Windows 2000 presteert stukken beter met een vast wisselbestand.

Opmerking: Video deLuxe gebruikt, vooral bij het laden van een project, heel veel geheugen. Als je een groot project laadt en het wisselbestand staat vast, dan kan het gebeuren dat VdL zich erin verslikt omdat het meer geheugen nodig heeft dan Windows kan bieden. Maak in dat geval tijdelijk het wisselbestand zo groot dat het project kan worden geladen en zet het wisselbestand weer op de optimale waarde nadat je het project hebt afgerond.
Theoh
Ik heb VDL 2005 plus verwijdert van mijn C: schijf en opnieuw op mijn D: schijf geinstalleerd. Sindsdien heb ik geen "Systeembronnen te zwak" melding meer gekregen, ook niet met een project wat dit altijd gegarandeerd opleverde.

Rara politiepet

Ik zou toch graag willen dat Magix deze wazige foutmelding verving door één met wat meer informatie. Wat is het probleem nu geweest? Ben ik het nu voorgoed kwijt?

Theoh
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.